Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie


Jestem posiadaczem E38 740i i mam spory problem z wibracjami i stukiem w aucie, ale zaczynając od początku:


Auto wpadało w bardzo duże wibracje na tyle duże, że nie dało się nim jeździć - szarpaki nic nie pokazywały żaden mechanik nie mógł mi pomóc więc wziąłem się do działania oto lista rzeczy które wymieniłem :

- wahacze banany przód

- łączniki i gumy stabilizatora przód

- amortyzatory wraz z poduszkami i odbojami przód

- tarcze i klocki przód

- prostowanie i wyważanie felg

- łożyska z piastami przód (po wymianie tych elementów kolosalna różnica)


Po wymianie tych elementów wibracje mocno ustały na tyle że można już jeździć tym autem, z tym że ciągle są odczuwalne wibracje w przedziale 80-140 co lepsze słychać dziwny dźwięk jakby wibracje się nasilały i po sekundzie cisza i tak w kółko w równych odstępach czasowych, sprawdzałem dodatkowo elementy takie jak:

- wał napędowy

- krzyżaki

- łącznik elastyczny

- podpora wału


Te elementy wydają się być sprawne - moje pierwsze pytanie ma ktoś pomysł co to może być?


stuki

Odnośnie głuchego pukania na wale napędowym sytuacja była taka że po lekkim ślizgu tak jakby złapało mi koło i przeskakiwało aż w końcu puściło i było okej do czasu, pojawiły się stuki (wcześniej też były słyszalne) z tym że częściej aż w końcu dyfer złapał i puścił - myślałem że problem sam się pokazał natomiast po wymianie dyfra na używany po jednym dniu przy dodaniu gazu słyszę mocny stuk jakby znów na wale - ciekawostka jest że nie zawsze - i kolejnym moim pytaniem jest czy element taki jak półoś lub skrzynia automatyczna mogą pukać przy dodawaniu gazu? Jedno pojedyncze puknięcie - a może te dwa problemy są połączone?


Już nie wiem gdzie szukać przyczyn jeżeli ktoś ma jakieś pomysły piszcie błagam - odrazu będę sprawdzał i pisał na bieżąco - pozdrawiam!!

Opublikowano

edit

Dziś podniosłem auto za dyfer na lewarku i słyszę głuchy dźwięk z dyfra jak i ze skrzyni, podejrzewam że dźwięk nosi się po wale napędowym - ciężko ustalić dokładnie skąd lecz biorąc pod uwagę że wymieniałem dyfer mimo że używany to obstawiam "dupę" skrzyni automatycznej za winowajcę;

Post prowadzę dla potomnych mimo braku odpowiedzi może komus kiedyś pomoże :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mimo braku odpowiedzi

Może dlatego, że to dział E39, a nie E38...

Opublikowano

edit

Dziś jadąc z Berlina do Norymbergii zablokowałem całą autostradę na zwężce...


Przyczyną okazała się urwana półoś a stuki dochodziły z dyfra, tak to jest z używanymi częściami...


Dziś demontuje uszkodzone elementy jadę po nowe, jutro dam znać jak z naprawą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.