Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Właśnie w moim bmw e70 lift 4.0d 306km nastąpiła awaria silnika, która objawiła się wyciekiem oleju przez koło pasowe silnika. Po rozbiórce motoru okazało się, że panewka główna na 1 czopie wyskoczyła ze swojego miejsca i spowodowała nieszczelność. Sam silnik nie dawał oznak awarii. W dalszej diagnozie okazało się, źe wał i blok mają delikatne ryski. Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć co mogłoby być przyczyną takiej awarii? Czy ewentualną naprawa tego silnika wchodzi w grę? Czy to pojeździ? Za wszelkie podpowiedzi dotyczące mojej sprawy będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pewnie wał korbowy krzywy - rys nie widzimy, nie czujemy. Jak nie są duże to pewnie nowy wał z ASO i jazda
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, wiem że już troszkę po czasie, ale dla innych forumowiczów... 

Miałem podobny przypadek, to chyba standard w tym silniku (e70 40d) przy około 250-300k km, czyli wywala panewkę i klops. Zamienników wału chyba nie warto brać, a nowy z ASO to 9k pln + panewki 2-3k + regeneracja bloku i to dopiero początek... generalnie 25-30k.

Po regeneracji silnika zrobiłem już jakieś 90k km i nic się nie dzieje, ba spalanie spadło z 12l do 10l na 100km, ale przy okazji robiłem plukanie DPFu, co na pewno też miało jakieś znaczenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.