Skocz do zawartości

e39 520i 170KM polift M54- przewód podiśnieniowy 11657803732


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

uszkodziłem przewód podciśnieniowy 3/4 (11657803732) - wszystkie numery na poniższym schemacie. Okazało się, że jego część plastikowa jest twarda i krucha jak diament a część gumowa zmurszała i rozpada się w rękach. Wymieniłem cały odcinek - kupiłem przewód gumowy w materiałowej otulinie.


Przy tej wymianie "wymacałem" że jest tam (przy elektrozaworze 5 - 11747810831) kolejny podobny przewód 7 (11657803732). Też chciałbym go wymienić bo zapewne jest w podobnym stanie. Tylko gdzieś ginie mi w mrokach silnika i nie wiem gdzie on się kończy.

Może ktoś wie:

1. Czy przewód podciśnieniowy 7 (11657803732) kończy się tu gdzie zrobiłem zdjęcie i zaznaczyłem? Kawałek na zdjęciu też już musiałem wymienić bo pękł.

2. Jeśli nie, to gdzie ten przewód podciśnieniowy 7 (11657803732) się kończy?

3. Jestem na 80% pewnien (jeszcze to sprawdzę) że u mnie przewód 3/4 (11657803732) i 7 (11657803732) były podłączone do elektrozaworu 5 (11747810831) odwrotnie. Tzn. 3/4 (11657803732) wchodził do elektrozaworu poziomo (z boku - tak jak jest to zaznaczone na schemacie, że wchodzi 7 (11657803732)) a 7 (11657803732) wchodził do elektrozaworu pionowo (od góry, tak jak powinien wchodzić 3/4 (11657803732)). Czy tak może być? Nie wiem od czego jest ten elektrozawór. Nie zauważyłem abym miał jakieś problemy z samochodem.

Z góry dzięki za odpowiedź



Schemat.jpg


20230325-164201.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przewód nr 7 wchodzi tak, jak jest narysowany, wsadź rękę a wyczujesz dwa króćce, jeden grubszy na który jest założona zaślepka nr 9, drugi cieńszy na który wchodzi wężyk numer 7.

Podłącz tak jak na rysunku.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Przewód nr 7 wchodzi tak, jak jest narysowany, wsadź rękę a wyczujesz dwa króćce, jeden grubszy na który jest założona zaślepka nr 9, drugi cieńszy na który wchodzi wężyk numer 7.

Wybacz ale nie rozumiem tego co napisałeś.

Czy dobrze rozumiem, że wężyk nr 7 jednym końcem założony jest na elektrozawór 5, a na drugim końcu ma zaślepkę 9 i nigdzie nie biegnie? Drugi koniec jest po prostu zaślepiony i sobie zwisa luźno? Na jego środku jest oczywiście zamocowany zawór zwrotny 6.

O dwóch króccach piszesz o elektrozaworze 5? Tak wiem, że ma dwa krócce. Na jednym jest wężyk 3/4 a na drugim właśnie 7.

 

Podłącz tak jak na rysunku.

Oczywiście - podłącznie do elektrozaworu wężyka 3/4 i 7 sprawdzę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, wężyk numer 7 jednym końcem idzie do elektrozaworu nr 5, a drugi koniec jest podłączony do kolektora ssącego, w tym miejscu jak to jest narysowane i powinieneś mieć jeszcze drugie wyjście zaślepione zatyczką nr 9. Dostęp mizerny, więc wsadź tam rękę żeby to znaleźć.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Ten wężyk z rury dolotowej nie jest czasem od regulatora ciśnienia paliwa na filtrze paliwa?

A sterowanie elektrozaworu (czyli wężyk 7) wchodzi z tyłu kolektora, tam są chyba 3 króćce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.