Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panie i Panowie


Mam kilka pytań odnośnie regeneracji wtrysków do 3.0D M57N 204KM, rocznik 2004.


Pytania:

1. Ponoć są to wtryski elektromagnetyczne. Poniżej podrzucam linki do czterech zdjęć wtrysku zamontowanego na silniku; mógłby ktoś z Was zweryfikować jaki to typ?


Klikałem te linki, nie ma syfu tylko obrazki:

https://ibb.co/jL1hMVw

https://ibb.co/QmFfSD9

https://ibb.co/rpPfKDg

https://ibb.co/q5wCJPb


2. Latem 2022 sprawdzałem korekty na wtryskach i wyglądało to tak:

01 -0.12

02 -0.68

03 -0.12

04 +0.17

05 +0.57

06 +0.23


Mechanik wspominał żeby regenerować tylko te na minusie a reszcie dać spokój.

Co o tym sądzicie?

Auto potrafi puścić kłąb dymu jak dam w rurę, przez chwilkę, nie dymi cały czas.

Na hamowni było trochę dymku w okolicach 4000 obrotów. Gość z hamowni zasugerował zajęcie się wtryskami.

Czasami zimą po odpaleniu kopci na zimnym a potem przestaje.

Ogólnie nie ma na co czekać, bo na blacie jest ok. 330.000 ale nalatane ma pewnie spokojnie 500.000. Cudów nie ma.


Wolałbym polecieć ze wszystkimi na sprawdzenie i ew wymianę końcówek a potem mieć ze 3 lata spokoju. Ceny robocizny szaleją, to samo z częściami. Temat mnie nie minie, tak czy inaczej. Zrobię dwa lub trzy a potem odezwą się kolejne...


Jaka powinna być cena za regenerację takiego wtrysku, od sztuki w firmie, która nie wali w ciula? 500, 600?



3. Jak podejść do demontażu i montażu wtrysków?

- zakładam iż lepiej odkręcać z letniego silnika, niż z zimnego po nocy

- dobrze byłoby pewnie przedmuchać górę silnika sprężonym powietrzem

- jak zabezpieczyć gniazda na wtryski, żeby z jednej strony niczego tam nie nasypać a z drugiej strony żeby syf nie gromadził się przez dwa dni kiedy wtryski będą w naprawie

- śruby mogą zostać te same, czy kupować nowe?

- czy po renegeracji powinienem dostać nowe miedziane czy gumowe podkładki pod wtryski?

- czy podkładki mogą być badziewne i można np. kupić lepsze?

- jaki jest prawidłowy moment dokręcania tych śrub przy ponownym montażu?

- macie jakieś inne wskazówki?

- czy po ponownym montażu trzeba gdzieś resetować korekty lub zakres pracy wtrysków?



Co jeszcze powinienem wiedzieć?

Co poza zrobieniem fotek można sprawdzić lub zanotować, by nie zostać zrobionym w wała?

Mogę np. odwiedzić hamownię przed demontażem wtrysków oraz po regeneracji i ponownym montażu



Z góry dzięki za sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy takich korekcjach nic nie robić, cieszyć się jazdą, chyba, że chcesz żeby Ci popsuli dobre wtryskiwacze to śmiało, a tego mechanika od ujemnych korekcji to omijaj szerokim łukiem :duh:

Sprawdź korekcje na całkowicie zimnym silniku, następnie podczas jazdy na niskich obrotach/wysokim biegu najlepiej pod górkę, na koniec wolne obroty po rozgrzaniu, wtedy można oceniać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

@maniek21112


Dzięki za info oraz - klasycznie już - za głos rozsądku.

Wiem że temat wtrysków to bagno i trzeba uważać.


Sprawdzę korekty tak jak sugerujesz i wrzucę na forum.


Lista:

- zimny silnik, obroty jałowe

- zimny silnik, 2000 RPM

- letni silnik niskie obroty, 4/5 bieg pod górkę

- gorący silnik 1600-1800 RPM po równym

- gorący silnik, obroty jałowe

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

@maniek21112


W weekend zrobiłem rundę testową.


Wartości są z Bimmer Tool, po kablu.


Silnik kilkanaście sekund po odpaleniu, po 40-godzinnym postoju.

Temperatura powietrza: 9 stopni.


Uwalona jest świeca żarowa nr 5, tak podaje diagnostyka auta.

Profilaktycznie wymienię wszystkie żeby już się z tym nie miotać.



Auto na postoju, obroty jałowe, kilkanaście sekund po odpaleniu

19:42


temperatura wody: 11C


wtrysk 1: -0.32 mg/stk

wtrysk 2: -1.88

wtrysk 3: -0.58

wtrysk 4: +0.40

wtrysk 5: +2.08

wtrysk 6: +0.32



Auto na postoju, obroty jałowe

19:42, jakieś 20 sekund później


temperatura wody: 15C


wtrysk 1: -0.07 mg/stk

wtrysk 2: -1.95

wtrysk 3: -0.24

wtrysk 4: +0.34

wtrysk 5: +1.78

wtrysk 6: +0.16



Auto na postoju, obroty jałowe

19:43, jakieś 30 sekund później


temperatura wody: 18C


wtrysk 1: +0.34 mg/stk

wtrysk 2: -1.84

wtrysk 3: -0.18

wtrysk 4: +0.35

wtrysk 5: +1.53

wtrysk 6: -0.16



Auto na postoju, obroty jałowe

19:45


temperatura wody: 29C


wtrysk 1: +0.47 mg/stk

wtrysk 2: -0.64

wtrysk 3: -0.17

wtrysk 4: -0.02

wtrysk 5: -0.41

wtrysk 6: +0.43



Tak przy okazji, wartości bieżące vs oczekiwane


powietrze 359/ 383 mg/stk

ciśnienie doładowania: 1042 / 1000 hPa

ciśnienie paliwa: 341 / 343 bar



Trzeci bieg, ok. 1600 obrotów, na prostej, po płaskim

20:01


temperatura wody: 88C


wtrysk 1: +0.46 mg/stk

wtrysk 2: -0.19

wtrysk 3: -0.06

wtrysk 4: +0.25

wtrysk 5: -0.33

wtrysk 6: -0.05



Piąty bieg, ok. 1100/1200 obrotów, na prostej, po płaskim

20:01


temperatura wody: 89C


wtrysk 1: -0.06 mg/stk

wtrysk 2: -0.29

wtrysk 3: +0.15

wtrysk 4: -0.20

wtrysk 5: -0.37

wtrysk 6: +0.94




Co myślisz o drugim oraz piątym wtryskiwaczu?

Jak powinienem podejść do tego tematu?


Jakby co, mogę zrobić kolejną rundę, przy zadanej temperaturze oraz prędkości obrotowej.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdy jeszcze jest zimny jedź i nagraj wartości, jedź do 1500 rpm, najlepiej pod górkę, żeby było większe obciążenie. Na wolnych są małe różnice więc nie da się wytypować czy 5 wyrównuje 2 czy na odwrót.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

@maniek21112:


Dzięki za sugestię.

Dorzucę pytanie pomocnicze: czy taki test będzie miarodajny wobec faktu że uwalona jest świeca żarowa nr 5?


Może lepiej najpierw wymienić świece a potem sprawdzić ponownie? Inne niby grzeją, ale na ile są sprawne, tego nie wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pamiętaj, że to nie musi być świeca, może być upalona ścieżka tego cylindra w sterowniku świec. Szczerze to nie wiem jak duży wpływ będzie to miało na korekcje, ale dla spokoju możesz ogarnąć ten temat i dopiero testować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

@maniek21112


Dzięki za sugestię. Jakoś na dniach yt wyświetlił mi filmik o rzeźbie w tym sterowniku i o poprawianiu ścieżek. Szukałem czegoś sensownego o wykręcaniu świec a to wyszło jako bonus.


Znalazłem nawet zestaw, w którym są świece żarowe, uszczelki oraz ów sterownik (firmy IKA).


W obrocie widzę zestawy ze sterownikiem IKA lub Hitachi (droższy).

Brać któryś z tych i ewentualnie od razu pociągnąć dodatkowe druty (na zapas), czy szukać czego innego?


A może uprzeć się i w miarę możliwości naprawić oryginał, jeśli będzie tego wymagał?



Widzę że oryginalny sterownik od BMW kosztuje 2,5x tyle co zamiennik... a w środku pewnie i tak jest to samo co w sensownym zamienniku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sterownik tylko beru (oryginał), nic innego, rozbierałem huco - całkowicie inny. Jak oryginał okaże się uszkodzony to do naprawy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

@maniek21112

 

W końcu ogarnąłem temat świec i zrobiłem kolejne testy.

Co sądzisz o tych wartościach? Regenerować ten piąty wtryskiwacz?

A może piąty i drugi?

Jeśli przydałyby się dodatkowe pomiary, daj znać jakie i zrobię na dniach.

Jeśli czwarty bieg to za mało, mogę zrobić np. na szóstym.

 

Dodatkowe info: żaden wtrysk nie telepie się ponad miarę, wszystkie pracują podobnie - mowa o teście dotykowym.

 

Jeśli ktokolwiek inny ma głębszą wiedzę na temat wtryskiwaczy, zapraszam do komentowania.

 

Pomiary na postoju:
 

#pomiar01
zimny silnik, po 8 godzinach postoju
700 RPM, auto na parkingu
temperatura wody: 28C

wtrysk 1: +0.23 mg/stk
wtrysk 2: -2.17
wtrysk 3: +0.31
wtrysk 4: +0.53
wtrysk 5: +2.41
wtrysk 6: -1.20

 

#pomiar02
drugi pomiar, po paru sekundach
700 RPM, auto na parkingu
temperatura wody: 28C

wtrysk 1: +0.30 mg/stk
wtrysk 2: -2.66
wtrysk 3: +0.01
wtrysk 4: +0.84
wtrysk 5: +2.71
wtrysk 6: -1.20


Potem była przejażdżka ale nie zapisałem które dane odnoszą się do którego biegu.
Po przejażdżce sprawdziłem raz jeszcze na postoju.
Co ciekawe, przy 700 RPM korekty są wyższe niż przy np. 1100 RPM

 

#pomiar03
700 RPM, luz, auto na parkingu
temperatura wody: 65C

wtrysk 1: -0.29 mg/stk
wtrysk 2: -1.46
wtrysk 3: +0.11
wtrysk 4: +0.73
wtrysk 5: +2.15
wtrysk 6: -1.18

 

#pomiar04
1100 RPM, luz, auto na parkingu
temperatura wody: 66C

wtrysk 1: +0.19 mg/stk
wtrysk 2: -0.42
wtrysk 3: -0.01
wtrysk 4: +0.37
wtrysk 5: -0.14
wtrysk 6: +0.03

 



Pomiary pod obciążeniem podczas jazdy, wykonane innego dnia:
 

#pomiar05
1100 RPM, luz, auto na parkingu
temperatura wody: 66C

wtrysk 1: +0.19 mg/stk
wtrysk 2: -0.42
wtrysk 3: -0.01
wtrysk 4: +0.37
wtrysk 5: -0.14
wtrysk 6: +0.03

 

#pomiar06
1800 RPM, czwarty bieg, jazda po płaskim
temperatura wody: 89C

wtrysk 1: +0.52 mg/stk
wtrysk 2: -0.12
wtrysk 3: -0.35
wtrysk 4: +0.05
wtrysk 5: -0.30
wtrysk 6: +0.27

 

#pomiar07
2000 RPM, czwarty bieg, jazda lekko pod górę
temperatura wody: 89C

wtrysk 1: +0.39 mg/stk
wtrysk 2: -1.31
wtrysk 3: -0.90
wtrysk 4: +0.20
wtrysk 5: -0.05
wtrysk 6: +1.73

 

#pomiar08
700 RPM, wrzuciłem na luz po pomiarach 06 i 07 - dla porównania, podczas jazdy
temperatura wody: 90C

wtrysk 1: +0.48 mg/stk
wtrysk 2: -0.34
wtrysk 3: -0.32
wtrysk 4: +0.19
wtrysk 5: +0.03
wtrysk 6: +0.11

 

#pomiar09
1800 RPM, czwarty bieg, po płaskim
temperatura wody: 90C

wtrysk 1: +0.15 mg/stk
wtrysk 2: -0.29
wtrysk 3: -0.16
wtrysk 4: +0.37
wtrysk 5: -0.51
wtrysk 6: +0.97

 

#pomiar10
700 RPM, luz, na parkingu
temperatura wody: 91C

wtrysk 1: -0.37 mg/stk
wtrysk 2: -0.57
wtrysk 3: -0.11
wtrysk 4: +0.30
wtrysk 5: +0.70
wtrysk 6: +0.08

 

#pomiar11
1500 RPM, luz, na parkingu, tuż po pomiarze 10
temperatura wody: 91C

wtrysk 1: +0.30 mg/stk
wtrysk 2: -0.29
wtrysk 3: -0.32
wtrysk 4: -0.08
wtrysk 5: +0.29
wtrysk 6: +0.14

Edytowane przez speed_maniac
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Staraj się wymusić do jakich wartości dojdzie korekcja na 2 i 6 cylindrze pod obciążeniem, to jest najgroźniejsze dla silnika. Wiadomo, że 5 cylinder na zimnym to już dużo i tym też należałoby się zająć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

@maniek21112

 

Dzięki za odpowiedź.

Pomógłbyś mi zdefiniować pojęcie "obciążenie" pod kątem testowania?

 

Zarzucę coś do wyboru:

- Jazda pod lekką górkę na 5. biegu i przyspieszanie 2000 RPM do 3500 RPM

- Jazda po płaskim i przyspieszanie na 6. biegu od 2000 RPM do 3000 RPM

- Mocne przyspieszanie pod górkę na 4. biegu od 2500 RPM do 3500 RPM

 

Które zakresy obrotów są istotne pod kątem tego testu? Po prostu takie, na których korekty będą największe?

 

Drugi temat. Załóżmy że uda się wytypować oraz wyciągnąć te 2-3 wtryski a potem zrobić sensowną regenerację.

 

Pojawia się kilka pytań:

- Czy wtryski po regeneracji trzeba "kodować" czyli jak rozumiem zmienić każdemu ID na inne?

- Jeśli to nie jest potrzebne, to czy dotychczasowe ID ma zostać na danych wtryskach?

- Czy po ponownym montażu wtrysków trzeba resetować zakresy lub w jakiś sposób zmusić komputer auta do rozpoznania zakresu pracy wtrysków na nowo?

 

Pytam, bo wiedza mechaników, z którymi dyskutowałem temat regeneracji oraz korekcji jest "mocno ograniczona"...

 

Edytowane przez speed_maniac
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przez obciążeniem na wysokim biegu i niskich obrotach mam na myśli np. 4 bieg i 1200 rpm, płaski teren i delikatnie narastające przyspieszanie. Patrz wtedy w korekcje (najlepiej weź kogoś do pomocy) i będzie widać o co chodzi, jak już korekcje spadają to 5 bieg i tak samo.

Regenracja = nowe kody, innej opcji nie ma, wtedy wpisujesz kod z kartki i jest tak jak maszyna ustawiła. Nic więcej się nie robi. W m57 (184/193 KM - dde 4) robi się reset po wymianie wtryskiwaczy, tam nie ma kodów ima.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

@maniek21112

Sprawdziłem mniej więcej tak, jak sugerowałeś.

Temperatura otoczenia była w okolicy 25 stopni.

Miałbyś jakieś sugestie odnośnie poniższych wartości?

 

Wygląda to niby lepiej, niż przy poprzednim podejściu. Jedyne co zmieniło się od wtedy, to to, że zapodałem dwa dodatki LIQUI MOLY do paliwa:

  • najpierw dodatek czyszczący (Super Diesel Additiv)
  • potem, po wyjeżdzeniu większości paliwa z powyższym, dodatek do czyszczenia wtrysków (Diesel-Spülung)

 

Łącznie, od poprzednich pomiarów zrobiłem tylko 1100km - z ww. dodatkami w baku.

 

#pomiar12
700 RPM, luz, na parkingu, dobra minutka po odpaleniu zimnego auta
temperatura wody: 40C

wtrysk 1: +0.43 mg/stk
wtrysk 2: -1.45
wtrysk 3: -0.21
wtrysk 4: +1.09
wtrysk 5: +0.90
wtrysk 6: -0.74

 

#pomiar13
1700 RPM, trzeci bieg, lekko pod górę
temperatura wody: 88C

wtrysk 1: +0.67 mg/stk
wtrysk 2: -1.23
wtrysk 3: -0.50
wtrysk 4: +0.06
wtrysk 5: -0.42
wtrysk 6: +1.73

 

#pomiar14
1300 RPM, czwarty bieg, po płaskim, lekkie przyspieszanie
temperatura wody: 89C

wtrysk 1: +0.21 mg/stk
wtrysk 2: -0.45
wtrysk 3: +0.12
wtrysk 4: +0.13
wtrysk 5: +0.13
wtrysk 6: -0.12

 

#pomiar15
1500 RPM, czwarty bieg, po płaskim, lekkie przyspieszanie
temperatura wody: 89C

wtrysk 1: +0.16 mg/stk
wtrysk 2: -0.13
wtrysk 3: +0.16
wtrysk 4: +0.15
wtrysk 5: -0.43
wtrysk 6: +0.10

 

#pomiar16
1300 RPM, piąty bieg, po płaskim, lekkie przyspieszanie
temperatura wody: 90C

wtrysk 1: +0.05 mg/stk
wtrysk 2: -0.77
wtrysk 3: +0.00
wtrysk 4: +0.24
wtrysk 5: -0.42
wtrysk 6: +0.00

 

#pomiar17
700 RPM, luz, po płaskim
temperatura wody: 90C

wtrysk 1: +0.30 mg/stk
wtrysk 2: -0.80
wtrysk 3: -0.22
wtrysk 4: +0.50
wtrysk 5: -0.26
wtrysk 6: +0.58

 

#pomiar18
1200 RPM, czwarty bieg, lekko pod górę, delikatne przyspieszanie
temperatura wody: 90C

wtrysk 1: +0.06 mg/stk
wtrysk 2: -0.05
wtrysk 3: -0.09
wtrysk 4: -0.17
wtrysk 5: +0.17
wtrysk 6: +0.00

Edytowane przez speed_maniac
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogólnie bardzo ładne wartości, poza pomiarem 13 i 6 cylindrem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.