Skocz do zawartości

Jak najlepiej zabezpieczyc progi?


Grymson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Planuje w tym roku oddac e39 na zabezpieczenie progow. Sa w swietnym stanie co za tym idzie bede chcial je zabezpieczyc zeby takimi zostaly przez dlugie lata. Slyszalem cos o zalewaniu profili zywica. Wypowie sie ktos kto juz to robil?

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Progi masz w idealnym stanie na zewnątrz i wewnątrz?

Jeśli tak to warto by było zalać je woskiem do profili zamkniętych.

Musisz pooglądać na YouTube porozcinane progi BMW E39 abyś wiedział teoretycznie z ilu warstw składa się próg. Wszystko po to abyś wiedział gdzie celować sondę tak aby zalać próg we wszystkich miejscach.

Po tym zabiegu, gdy wyschnie wosk warto by było np. wykałaczką udrożnić ewentualnie zatkane odpływy z nadmiaru wosku.

Zewnętrzną część progu również możesz zawoskować. Chodzi mi o część progu , która jest zasłonięta plastikową osłoną. Oczywiście przed nałożeniem wosku należy wyczyścić zewnętrzna część progu i odtłuścić zmywaczem do hamulców lub zmywaczem sylikonowym.

Ja w swojej F11 zawoskowalem progi , podwozie przewody hamulcowe, progi od zewnetrznej strony , nadkola oraz tylny pas za zderzakiem.

Została mi jeszcze klapa bagażnika i bagażnik . Ale to jak zrobi się ciepło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Idealne progi, szczególnie w Touringu to mało prawdopodobne, no ale niech będzie. Też tak myślałem do czasu jak lewarek zanurkował przy zmianie koła. Progi zaczynają gnić właśnie od tych miejsc, tam jest mokro nawet latem.


41.jpg

43.jpg

 

Slyszalem cos o zalewaniu profili zywica.

Co zastosujesz to już kwestia indywidualna i pewnie nie ma idealnego rozwiązania. Używam zwykłego Boll'a, może być Fluidol, ale o żywicy nie słyszałem. Pytanie co to ma być za żywica ? Utwardzalna ? Co roku latem wpuszczam po puszce wosku na stronę. Dostęp po wyjęciu klocka na podnośnik. Z tyłu jeśli chcesz zawoskować błotniki to trzeba zdjąć nadkola i szukać zaślepek. Woskuję też klapę, rdza trochę spowolniła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.