Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Obydwa silniki sa warte uwagi, jednak zwazywszy, ze bedzie to silnik tak czy tak nieorginalny zdecydowalbym sie na 3,5

 

Roznica w mocy moze nie jest przepascia ale jest, w momencie obrotowym znacznie wieksza, 3,5 duzo lepiej ciagnie "z dolu". Jesli zadbasz o odpowiednio dlugie przelozenia (do normalnej skrzyni 5 biegowej most okolo 3,07) to roznica w spalaniu w stosunku do B28 jest dosc symboliczna.

 

Nie patrzac na "klasycznosc" ogromna zaleta silnikow 3,5 jest system wtrysku MOTRONIC, 2,8 chodzilo do konca produkcji na L-JETRONIKu.

 

Pozatym silniki waza tyle samo, brzmia identycznie i pracuja bardzo podobnie.

 

Przy dobrej kondycji technicznej, i w pelni sprawnej zadbanej elektronice/osprzecie mozesz spokojnie liczyc na 8-11 litrow w trasie i 14- 16 w zakorkowanym miescie. Zdrowe M30 eksploatowane z glowa jest niemal niezniszczalne. Kup koniecznie silnik znajdujacy sie jeszcze w aucie ktory mozesz przetestowac, najlepiej z przed 1987 roku.

 

Cieszy mnie Twoja nowa tendencja :)

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano

Tez sklaniam sie bardziej ku 3,5... Motronic fakt zaleta, zreszta moje m20 tez jest na motronicu.

Najbardziej interesuja mnie roznice w spalaniu miedzy 3,5 a 2,8.. jesli sa symboliczne to super.

Wydaje mi sie ze plusem jest fakt ze oba silniki wystepowaly w E28 i nie powinienem miec problemu ze znalezieniem skrzyni, walu i ukladu wydechowego. Jednak jedna sprawa mnie zastnawia.... dlaczego szukac motoru sprzed 87 roku??? Moja e28 jest wlasnie z 87 roku a z tego co wiem to silniki 3.5 byly dosc produkowane, przy odrobinie szczescia udalo by mi sie znalezc silnik 93 chyba roku...

Opublikowano

Silnik 3,5 przeszedl powazna metamorfoze w roku 1987.

 

Wczesniej wersja bez katalizatora ma stopien sprezania 10:1 i 218 koni mechanicznych, wersja KAT jest bardzo odprezona, ma 185KM i sprezanie 8:1 . Po roku 1987 silnik M30 3,5 ma sprezanie 9:1 211KM z katem (bez kata nie do znalezienia choc bywaly sladowe ilosci) i przeprowadzony szereg modyfikacji efektem ktorych miala byc wieksza elastycznosc, cichsza praca i oszczednosc paliwa.

 

Roznic nie bede tu wypisywal bo zanudze, jest kilkadziesiat wiekszych i mniejszych zmian konstrukcyjnych, wedlug wielu po 1987 silniki M30 ucierpaialy na jakosci. Moje subiektywne odczucie to fakt ze te nowsze M30 chodza jakby lzej przy malych otwarciach przepustnicy, z gazem w podlodze maja natomiast znacznie mniej porywczosci.

 

To byly kwestie jakosciowo eksploatacyjne ale jest jeszcze jeden wazny aspekt.

 

Nowszy silnik M30 z E32 oraz E34 ma:

 

- Inne lapy i ich mocowania

- Inna miske olejowa

- Inny smok pompy oleju

 

Te rzeczy musialbys kupic/przerobic ze starszych modeli bo w ogole nie wsadzisz motoru do E28

 

Dodatkowo inna jest wiazka, sterownik itd... no ale to kupujesz w komplecie.

 

Pewna zaleta jest to, ze do sterownika od E32/E34 latwo kupic skutecznie pracujacy chip, do starszych jednostek jest to problem.

 

Sterownik od starszych silnikow (218KM) pracuje bez sondy lambda , przy nowszym silniku w zasadzie nie ma sensu wywalac sondy i katalizatora.

 

Szukajac uwazaj na jednostki przegrzane, M30 czesto sluzy do samochodow uzywanych do palenia gumy, trzeba obejzec klawiature czy wymianiany byl regularnie olej, absolutnie unikaj modeli ktore choc przez chwile byly eksploatowane na LPG.

 

Z silnikami M30 mam do wiele do czynienia na codzien. Seryjnie w E28 silnik B28 oraz B35 ma taka sama skrzynie biegow (manualna - nie mowie o sportowej bo to inna bajka , ja mam taka w E24 :) ) i ten pierwszy most 3,46 a drugi most 3,07. Przy takim aukladzie 2,8 spala w miescie i przy spokojnej jezdzie "patrolowej" 1 moze 2 litry mniej. Na autostradzie juz powyzej 120km/h spalanie wyrownuje sie, przejazdy 160 - 180km/h koncza sie juz nizszym spalaniem silnika 3,5 .

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.