Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Czy ktoś z was spotkał się z błędem o numerze 2C2200....???



____________________________________________________________________________________________________________________





Informacje o błędzie


Opis kodu usterki

Usterka jest wykrywana, jeśli różnica między temperaturą płynu chłodzącego przed niskotemperaturową chłodnicą EGR a temperaturą płynu chłodzącego nie mieści się między dolną a górną granicą.

Dolna granica: -15 K

Górna granica: 15 K


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Monitorowanie działa w sposób ciągły, dopóki silnik pracuje.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala

Warunki jazdy

Warunek czasowy błędu

Usterka jest wpisywana, jeśli trwa dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 5000 ms


Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyczek.

2. Sprawdź położenie i położenie instalacji.

3. Uruchom moduł testowy i przeprowadź kontrolę wiarygodności zmierzonych wartości (maksymalna dopuszczalna różnica między zimnym a ciepłym silnikiem: 10 stopni przy zamkniętym zaworze przełączającym EGR niskiej temperatury).

4. Wymień czujnik temperatury płynu chłodzącego przed chłodnicą EGR o niskiej temperaturze.


Wpływ usterki

Nic

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Komunikaty Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

- Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego przed chłodnicą EGR o niskiej temperaturze

- Jeżeli występują wpisy usterek dotyczące czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika, usterkę czujnika temperatury płynu chłodzącego przed chłodnicą EGR o niskiej temperaturze należy interpretować jako wpis wtórny.

- N57: Błędne usterki mogą wystąpić przy dużych obciążeniach powyżej 3000 obr./min z powodu niezamierzonego otwarcia zaworu przełączającego z powodu nadmiernego ciśnienia.




_____________________________________________________________________________________________________________________






Nadmienie......

Błędy czytane aplikacją BTool

Auto w styczniu tego roku miało wymienianą chłodniczkę spalin oraz zawór EGR

Wcześniej, , po wymianie chlodniczki z zaworem tego błędu nie było. Chyba ,że aktualizacja oprogramowania aplikacji BTool to zmieniła.

Czytałem o tym błędzie na zagranicznym forum i tam napisane jest ,że wadliwa była pompa płynu chłodzącego, która chłodziła chłodniczkę EGR a nie czujnik temperatury przed chłodniczką EGR. Ten błąd blokował im wypalanie filtra DPF. Jeszcze nie sprawdzałem okablowania od czujnika temperatury płynu chłodzącego.

Błąd można skasować . Nie mam wglądu do temperatury tego czujnika ( w BTool nie widzę takiej opcji) aby porównać temperaturę płyny chłodzącego na głównym czujniku a na czujniku temperatury przed chłodniczką EGR.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.