Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Pozwoliłem sobie temat założyć w kategorii X3 ponieważ tu zagląda zdecydowanie więcej osób a problem dotyczy zarówno X3 jak i X4 z produkcji okolic kwietnia, maja, czerwca i lipca 2022 (pewnie innych modeli również). Osoby które zamawiały w aucie dostęp komfortowy, dostawały go, jednak nie mają klapy bagażnika otwieranej nogą. No i tu chciałbym rozpocząć dyskusję, czy ktoś z Was, próbował w ogóle rozkminić, czego tak naprawdę w aucie brakuje, że ta klapa nie otwiera się z kopniaka? Początkowo myślałem że brakuje wszystkich gratów do tego ale dziś z ciekawości położyłem się pod auto i proszę Was bardzo co znalazłem tuż pod zderzakiem:


35936568947b.jpg


Nawet udało mi się zrobić zdjęcie oznaczenia. Wiecie co to jest? To jest sensor odpowiadający właśnie za otwieranie bagażnika nogą. Jest on wpięty normalnie do jakiejś kostki z której wychodzą kable i idą chyba do prawego boczka bagażnika. Zatem co jest nie tak w tym aucie i czego tak naprawdę brakuje aby to uruchomić. Komuś udało się może to rozpracować? Kontaktowałem się w tej sprawie również z firmą Mobile Coders i chłopaki powiedzieli że mieli auto z brakiem tej funkcji z tym że w innym celu, nie konkretnie z tym problemem i też zauważyli bo sobie to sprawdzili, że w tym aucie w zasadzie wszystko to co było potrzebne do otwierania bagażnika nogą, było. Może wspólnie uda się tą zagadkę rozwiązać.


--- UPDATE---

Jeszcze mała aktualizacja. W takie elementy powinien być wyposażony samochód który ma otwieranie bagażnika nogą:


ac2262c87216.jpg


Czyli dwie listwy + moduł sterujący. Ja zrobiłem zdjęcie tylko jednej ale możecie wierzyć mi na słowo że druga też jest tylko bardzo ciężko zrobić jej zdjęcie. A ta wygląda centralka sterująca która też jest w aucie:


d287963a20fe.jpg

Więc o co tu właściwie chodzi i czego tak naprawdę brakuje aby to aktywować?


--- UPDATE ---

To jeszcze mały update. Pogrzebałem trochę na zagranicznych forach i znalazłem chyba odpowiedź na swoje pytanie. Ten moduł który jest zastosowany to atrapa, która jest zainstalowana tylko po to, aby pokładowa elektronika nie wariowała. Jedyne co trzeba zrobić aby to odpalić to wymienić ten moduł i całość zakodować. I po robocie. Otwieranie nową działa.


--- UPDATE ---

Jeszcze jakby ktoś był zainteresowany, załączam biuletyn serwisowy: https://files.fm/f/9re445se4

Opublikowano

Super, że poruszasz ten temat. Sam odebrałem auto w październiku 2022 z dostępem komfortowym. Przy odbiorze nie zwróciłem na to uwagi, otwieranie nogą wydawało mi się oczywiste. Zgłębiłem temat i okazało się, że nie ma takiej opcji... Dlaczego?


Udało Ci się gdzieś zamawić taki moduł, założyć i zaprogramować?

Opublikowano

ja również mimo obecności w specyfikacji nie mam tej opcji. Zapisałem brak w protokole odbioru, ale przy zwyżce cen nie odbierać było by głupotą...czekam na rozwój wątku.

pozdro

WALDOR

Opublikowano

Ja już w Liastopadzie 2022 robiłem rozeznanie i technicznie można podmienić rezystor na moduł i przeprogramować. Pojawiają się jednak schody. Wtedy dzwoniłem do 4 ASO i nikt nie chciał się tego podjąć, podobno BMW zabrania. Nie ma to nie ma. Nie poczuwają się. Programujac samemu dochodzi sprawa gwarancji. Teoretycznie powinna być zachowana ale znacie firmy, kiedy pojawią się problemy to zrobią wszystko, żeby uwalić gwarancję.


Może jakaś wspólną petycja do BMW Polska o oficjalną autoryzację tej akcji? Mi również brakuje tej funkcji.

Opublikowano

Jestem za. Chętnie się dołączę do takiej petycji. Ewentualnie niech osoby zainteresowane wpisują się tu i kto może, niech dzwoni po ASO i pytajmy. Tylko mówmy o większej grupie osób bo jak wiadomo w kupie siła. Ja do tej pory znalazłem jedno które ewentualnie podjęło by się tego zadania i choć czynność prosta to oni chyba chcieli mnie naciągnąć ewidentnie na kasę bo na początku chcieli mnie zaprosił aby ich serwisant zweryfikował, czy wszystko co potrzebne jest na miejscu w aucie. Na nic były moje zapewnienia że wszystko jest. Oni i tak muszą zweryfikować. Taka weryfikacja to koszt 1900zł netto. Jak się okaże że wszystko jest, wtedy będziemy dalej rozmawiać na temat wymiany tego co tam trzeba aby uruchomić tą funkcję a robota jest naprawdę banalnie prosta. Wyjąć moduł, podmienić, zakodować. Koniec pracy. Ale mam wrażenie że robiąc to w ASO, dołożenie otwierania nogą wyjdzie z 10 tysięcy. Dzwoniłem też do niezależnych serwisów które chętnie się podejmą. Koszt całości wraz z zakodowanie i nowym oryginalnym modułem to ok 2000zł brutto tylko tu są dwie kwestie. Pierwsza to kodowanie w taki sposób aby nie pozostał ślad po tym ale wtedy pierwsza aktualizacja oprogramowania w ASO, dezaktywuje nam tą funkcję. Druga opcja to kodowanie trwałe ale wtedy pozostanie ślad i serwis może odebrać na gwarancję na pojazd. Więc dzwońcie, szukajcie, ja również dzwonię i jak tylko znajdę coś sensownego to będę pisał.


Tylko jedna uwaga. Jak dzwonicie do serwisów, to mówcie że reprezentujecie kilkanaście osób i jeżeli podejmą się takiej akcji (możemy nawet grupowo przykechać) to puścicie tą informację w świat i będą mieli więcej klientów na to. Wtedy rozmowa wygląda zupełnie inaczej. Efekt skali.

Opublikowano
Czekam na maila z Bawaria Motors na Czerniakowskiej. Dziś do mnie dzwonił Doradca serwisu, który twierdzi że ma być jakaś akcja przywoławcza właśnie w tej sprawie ale co i jak nic nie wie. Natomiast co do samej wymiany tego modułu, napisał maila do BMW Polska jakie jest ich stanowisko w tej sprawie i czeka na odpowiedź. W przyszłym tygodniu mam dostać z Bawarii maila i zobaczymy co dalej. Jeżeli komuś uda się dowiedzieć czegoś więcej w innym ASO to dawajcie znać. Ja jestem w stanie nawet pojechać w Polskę za tą usługę byle by tylko to aktywowali.
Opublikowano

Widzę, ża Bawaria stara się dbać o klientów. Tam gdzie ja dzwoniłem to raczej starali się unikać tematu.

Dawaj znać jak coś odpowiedzą.


Na zachodzie sami sobie kodują ale tam nic im nie zrobią z gwarancją.

Opublikowano

Ktoś wie jak można znaleźć podobny biuletyn, ale do serii F40 (w załączonym jest tylko model F44 - ale to prawie to samo co F40).


Problem wałkuję cały czas z ASO - odpowiedź: nie ma akcji serwisowej, nic nie mogą zrobić...


Kiedyś odnalazłem taki wpis - wymiana części + kodowanie rozwiązuje sprawę. W teorii (?).

https://forums.m3cutters.co.uk/threads/for-those-of-you-with-deleted-kick-to-open.255173/

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano
Bo tak właśnie jest. Wymiana części + kodowanie faktycznie ten problem rozwiązuje tylko pojęcia nie mam o co chodzi, że żadne ASO nie chce się tego podjąć. Przecież ja nie chcę tego od nich za darmo. Dobra, zapłaciłem za tą opcję, nie dostałem jej z powodu braku części, trudno. Zapłacę drugi raz. Tylko nich do cholery ktoś to zrobi tymczasem prócz dwóch ASO w mazowieckim do których dzwoniłem, tylko w Warszawie na Prymasa zaprosili mnie na weryfikację pod kątem tego, czy wszystko w aucie mam czy nie i za taką weryfikację chcieli 1900zł netto i to wcale nie gwarantowało że się uda bo mogli później mi naściemniać że czegoś tam brakuje i ja tylko wydam 1900zł netto na próżno albo mogli by powiedzieć że trzeba przeorać pół samochodu i koszt takie operacji to kilkanaście tysięcy, tymczasem w rzeczywistości wystarczy wymienić ten jeden głupi moduł do którego nie trzeba nawet ściągać zderzaka ani nic. Drugie ASO to Bawaria na Czerniakowskiej w Warszawie i od nich zgodnie z moim postem powyżej, czekam na odpowiedź. Gdyby nie ta pierd****a gwarancja to już dawno zrobił bym to sobie sam niezależnie i miałbym spokój. Tylko że jak to zrobię tak aby zmiana była trwała i nie zniknęła po zmianie oprogramowania w ASO to podobno mogę stracić gwarancję przynajmniej na całą elektrykę i elektronikę w samochodzie czyli na coś, co w nowych autach wariuje najczęściej. Ale nie poddaję się i szukam dalej. Jakby komuś udało się znaleźć ASO w którym to zrobią to pisać natychmiast.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Siemanko,

Wracam z tematem. Ktoś z Was może rozwiązał ten problem braku otwierania klapy nogą w ASO i mógłby się pochwalić, w którym ASO można to zrobić? Niestety w Warszawie nikt się podjąć nie chce a przynajmniej tak mi mówią. Poza ASO oczywiście zrobią mi bez problemu, nawet nie wielki koszt ale opcje są dwie. Albo zrobią to tak, że nie będzie śladu ale wtedy jakakolwiek aktualizacja oprogramowania w ASO spowoduje że przestanie mi to działać. Albo zrobią to trwale ale wtedy będzie ślad a w związku z tym, że mam samochód na przedłużonej gwarancji to powiedzieli że na 100% stracę ją przynajmniej na elektrykę i elektronikę w aucie bo już taki przypadek u klienta mieli że coś robili, klient wziął to na klatę, później zgłaszał usterkę jakiegoś modułu w ramach właśnie tej rozszerzonej gwarancji no i dopatrzyli się ingerencji i pozamiatane. Dlatego chciałbym zrobić to w ASO. Liczę się z większymi kosztami tylko nie mogę znaleźć takiego, które by taką procedurę już przeprowadzało i podjęło by się jej u mnie. A przynajmniej te Warszawskie nie chcą. Pomoże ktoś? Ewentualnie może mamy tu jakiegoś pracownika ASO co zgodził by się rozeznać w temacie i pomóc? Odwdzięczę się prywatnie 🙂 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.