Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaczynam rozglądać się za ładowarką do zamówionej hybrydy.


Co prawda 45e jest mocno oszczędne w poborze prądu, więc każda zaspokoi potrzeby, ale jednak z ładowarką chcę się przygotować pod drugie auto - ciężko dziś wyczuć czy to będzie PHEV czy EV.


Z jakich ładowarek korzystacie i czy byście je kupili ponownie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zorientuj się czy do hybryd BMW dodaje ładowarki i czy można dokupic do niej kabel do siły (musi być specjalny/pasujący do ładowarki). Będzie to najtańsze i najbardziej uniwersalne rozwiązanie bo ładowarkę taka możesz zawsze zabrać ze sobą i będziesz miał możliwość podłączenia się zarówno pod zwykle jak i siłowe gniazdko.
Opublikowano

Zakup uzupełniającego kabla do siły jest jedną z opcji którą rozważam, bo tylko to da pełne 3,6kW które jest w stanie przyjąć 45e (50e weźmie 7,2kW, więc trzeba będzie dokupić kabel 3-fazowy).


Standardowy kabel zasilający dostarczany z ładowarką nie puści więcej niż 2,2kW, a to już przy 45e znacząco wydłuży ładowanie.

Opublikowano
w salonie widziałem przewód na "siłę" do standardowo dostarczonej ładowarki do 45e. Wie ktoś z praktyki jaka jest różnica w ładowaniu przez zwykły kabel a taki 3 fazowy?

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

Opublikowano
w salonie widziałem przewód na "siłę" do standardowo dostarczonej ładowarki do 45e. Wie ktoś z praktyki jaka jest różnica w ładowaniu przez zwykły kabel a taki 3 fazowy?

 

Tak, wynika to ze specyfikacji kabla. 10A na zwykłym, 16A lub 32A na jednym z tych kupnych. Tyle, że 45e nie przyjmie więcej niż 16A.

Opublikowano

Tylko jednego nie jestem pewien i fajnie by było, gdyby któryś z aktualnych posiadaczy 45e napisał, a jeszcze lepiej zrobił zdjęcie i wkleił.


Czy załączona ładowarka pozwala na demontaż kabla - czy może jest to bazowe 10A z na stałe przyczepionym kablem. Ten Flexible Charger wydaje się być dodatkowo płatną opcją.

Opublikowano

Ja mam standardową - dostałem razem z samochodem - więc wiele nie podpowiem. Mobilną Firmy APTIV (35028237)

Wygląda mniej więcej tak: https://allegrolokalnie.pl/oferta/ladowarka-do-auta-elektrycznego-bmw-aptive

Kabel do gniazdka i do ładowania samochodu są przymocowane na stałe.


Ale ważne jest kilka faktów.

Po pierwsze ta tzw. "ładowarka" (EVSE) absolutnie ładowarką nie jest. Składa się minimum z 3 elementów: kabla (to najdroższy jej element), wyłącznika i trywialnie prostego elementu elektronicznego który informuje samochód z jakim maksymalnym natężeniem prądu można ten kabel (wyłącznik, instalacje) obciążyć.

Prawdziwa ładowarka (pomijając ładowanie prądem stałem co jest osobnym tematem na razie niszowym w warunkach domowych) jest zawsze w samochodzie.


Ta fabryczna EVSE informuje samochód, że maksymalny prąd to 10A.

Tyle wytrzymuje w zasadzie dowolne "zwykłe gniazdko" (pewnie stąd taka asekuracyjna wartość).

Co daje moc ładowania (10A * 230V) 2,3 kW - czytaj około 10 godzin ładowania baterii.

Prawdziwa ładowarka 45e (integralna część samochodu) jest wyłącznie jednofazowa i pozwala na ładowanie prądem max 16A (3,7kW).

Mi te 10 godzin ładowania nie przeszkadza, bo praktycznie nigdy nie ładuje od zera.

W przypadku 45e zatem jedyny możliwy upgrade to EVSE o prądzie 16A/3.7kW - jednofazowe.

To powinno skrócić czas ładowania z tych 10 godzin do około 7 godzin. I dalej można korzystać ze zwykłego gniazdka (jeśli jest zrobione wg aktualnych norm).


Większość BEV/PHEV (ale nie 45e, 50e) ma ładowarki 3 fazowe. Wtedy dostarczona moc jest circa 3 razy większa np.

3x16Ax230V = 11,0 kW

3x24Ax230V = 16,5 kW

3x32Ax230V = 22,0 kW


Obecnie standardem ładowania AC jest 22,0 kW - ale w przyszłości będzie pewnie więcej.

No i na te dzisiejsze 22kW trzeba mieć większą niż 22 kW moc przyłączeniową od dystrybutora energii, przyłącze do budynku które to wytrzyma i instalację w środku która zapewni długotrwałą

obciążalność kabli prądem 32A, ma zabezpieczenia nadprądowe odpowiedniej wartości. Jak jest podstawowa infrastruktura - to "skrzyneczkę" można dobrać do niej ( i myśleć jakie w sumie mało potrzebne dodatki powinna mieć: wifi, bluetooth, miernik energii etc.)


--

sbx40

Opublikowano
Tylko jednego nie jestem pewien i fajnie by było, gdyby któryś z aktualnych posiadaczy 45e napisał, a jeszcze lepiej zrobił zdjęcie i wkleił.


Czy załączona ładowarka pozwala na demontaż kabla - czy może jest to bazowe 10A z na stałe przyczepionym kablem. Ten Flexible Charger wydaje się być dodatkowo płatną opcją.

 

Ładowarka, którą otrzymałem z autem nie pozwala na demontaż kabla. Ja wymieniłem adapter na trzy fazy(32A) w ładowarce, którą otrzymałem z i4 i jak mi zależy na czasie to ładuję nią 45e. W normalnej sytuacji włączam na noc ładowarkę z 45e.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Z 45e otrzymałem ładowarkę APTIV 2.4 kW 10A
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ładowarka która ja otrzymałem ma kabel demontowany na szybkozłączke. Kabel zmienia się parenascie sekund. Niestety nie powiem jak działa bo u mnie on nie działa :D wczoraj dopiero odebrany i albo mam cos z gniazdem siłowym, albo cos z kablem/ładowarka jest cos nie tak. Jest to taka ladowarka https://www.bmw.pl/content/dam/bmw/common/topics/fascination-bmw/electromobility2020-new/charging-support/poland/ffc/bea-01295A02C10_2.2_pl_pl.pdf.asset.1649100725841.pdf
Opublikowano
Ładowarka która ja otrzymałem ma kabel demontowany na szybkozłączke.

 

Ale to do iX1 jak rozumiem, a do pełnych elektryków wsadzają te lepsze ;-) EDIT: chociaż właśnie patrzę na X3 - pod koniec roku chciałbym też drugie auto w domu odświeżyć - i na filmach dostępnych na bmw.pl widać tą ładowarkę. No nic, poczekam jeszcze kilka tygodni i się dowiem co znajdę w bagażniku.

 

albo mam cos z gniazdem siłowym, albo cos z kablem/ładowarka jest cos nie tak.

 

Bezpiecznik od siły na tablicy rozdzielczej? :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak do ix1, ale warto poczekać i się przekonać lub dopytać w salonie co teraz dają. Prad w gniazdku jest bo ładowarka startuje podłączonym kablem siłowym ale pojawia się na niej jakiś error.
Opublikowano
Ładowarka która ja otrzymałem ma kabel demontowany na szybkozłączke. Kabel zmienia się parenascie sekund. Niestety nie powiem jak działa bo u mnie on nie działa :D wczoraj dopiero odebrany i albo mam cos z gniazdem siłowym, albo cos z kablem/ładowarka jest cos nie tak. Jest to taka ladowarka https://www.bmw.pl/content/dam/bmw/common/topics/fascination-bmw/electromobility2020-new/charging-support/poland/ffc/bea-01295A02C10_2.2_pl_pl.pdf.asset.1649100725841.pdf

 

Dostałem taką samą do i4 ale dokupiłem i wymieniłem przewód zasilający: na 3 fazy 32A i ładuję z mocą 11 kW (bo tyle jest max dla tej ładowarki). A w przypadku ładowania X5 z mocą 3.7 kW.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety, do 45e nadal dokładają te lipne 1-fazowe z ograniczeniem na 2,2kW, bez możliwości wymiany adaptera :(
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Niestety ładowarka pokładowa zawsze ładuje tylko przez jedną fazę, nawet po podłączeniu do gniazda 3-fazowego. Jedynie zwiększa się prąd ładowana do 16 A, a moc ładowania do 3,7 kW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.