Skocz do zawartości

Fotele komfortowe - czy na pewno komfortowe ?


DanielKZ

Rekomendowane odpowiedzi

Fotele komfortowe jak w temacie, czy aby na pewno komfortowe ? Jakie są wasze odczucia na temat siedzień w X5. Jak dla mnie po 50 000 km to BMW powinno się bardziej postarać jeżeli chodzi o wyprofilowanie. Nie siedziałem w sportowych, ale komforty są dla mnie jednak mało wygodne. Mimo tylu możliwości ustawień są po prostu niewygodne. Jechałem GLB AMG i tam jest mega wygodnie jeżeli chodzi o dopasowanie, G klasa też lepsze fotele, Cayenne GTS poprzedni model to kubełek jak w sportowym aucie, bardzo dociska, ale jest super. A nasze komforty ? Jak je oceniacie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie fotele komfortowe w BMW to absolutny top. Jeździłem wieloma autami i lepszych nie spotkałem. Wysoko oceniam również fotele w Volvo które są bardzo wygodne i świetnie sprawdzają się na długich trasach. Oprócz samego fotela ważna jest też pozycja za kierownicą która niestety w wielu modelach BMW nie jest już tak ergonomiczna jak kiedyś...W X5 G05 nie mam żadnych zastrzeżeń, ani do fotela ani do pozycji za kierą :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie komforty w dwóch X-ach niebyły komfortowe mimo wielu ustawień i tych lepszych niby skór latałem na boki ,czułem zmęczenie .Brak widoczności zegarów przy moim optymalnym ustawieniu 185 cm wzrostu , ratował hud. Obecnie budżet seria 5 -sporty i nie mam żadnego problemu są po prostu lepsze jak dla mnie z jakąś tak brązową ceratą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 190cm wzrostu i optymalnym ustawienie fotela nie widzę całych zegarów-ot ergonomia!

Nie widzisz góry, czy dołu zegarów?

Nie widzę góry…..zasłania koło kierownicy.

To faktycznie lipa.

A pytam, bo niestety duża liczba użytkowników bmw preferuje pozycje za kierownicą typu leżak przy basenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 190cm wzrostu i optymalnym ustawienie fotela nie widzę całych zegarów-ot ergonomia!

 

Może kierę masz za nisko :D

Przejedź się X7 po tebletozie to oprócz góry zegarów nie zobaczysz również bocznych wskaźników, obawiam się, że w X5 LCI może być podobnie...

BTW Jestem podobnego wzrostu i w swoim X5 widzę cały wyświetlacz łącznie z bokami. Będę bronił komfortów w BMW jak Nejman niepodległości :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

BMW X5 LCI, fotele komfort z masażem, czy ktoś poza mną odczuwa ból pawego uda, jakby fotel miał jakiś twardy element w prawym boku siedziska? Niby głupota, ale po dłużej jeździe noga boli jak cholera, mam 190 cm wzrostu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odczuwam, niestety w większości aut i jest to związane ze sprawami zwyrodeniowymi kręgospłua 😞 PESEL goni 😛 Natomiast można znaleźć ustawienie fotela, które niekoniecznie może wydać się wygodne, ale rozwiązuje problem. Pokombinuj zatem z ustawieniami. Ja również z w/w powodu zdecydowałem się na komforty, auto odbieram za miesiąc i zobaczymy czy fotele komfortowe rozwiążą definitywnie problem z nadmiernym uciskiem rdzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy wątek

Moje spostrzeżenia (i doświadczenie z kilku BMW) są następujące:

1) najwygodniejsze są fotele M "multifunction" (jak w M5, X5/X6M, XM), które mają oparcie jak w fotelu komfortowym (plus te małe skrzydełka na wysokości ramion) i siedzisko jak w fotelu komfortowym plus bardziej wyprofilowane podparcia pod udami. Są miękkie, sprężyste, doskonale trzymają w zakrętach, mają świetnie wyprofilowany odcinek lędźwiowy (pierwszy fotel, w którym w ogóle nie mam potrzeby regulacji czegokolwiek w odcinku lędźwiowym), zapewniają pełną gamę ustawień w zasadzie wszystkich elementów (z jednym wyjątkiem - boczki siedziska, co może przeszkadzać osobom z szerokimi udami)

Powyższa ocena dotyczy foteli BEZ funkcji masażu - jej dodanie wyraźnie pogarsza komfort ze względu na mniejszą grubość wypełnienia fotela, co wynika z potrzeby wygospodarowania miejsca na graty potrzebne do masażu 
 

2) "komforty" bez masażu będą drugie w kolejności - są tak samo sprężyste i wygodne jak M i mają tak samo szeroki zakres regulacji; na minus w stosunku do M "multifunction": gorsze trzymanie na zakrętach i inaczej wyprofilowany odcinek lędźwiowy
 

3) fotele sportowe (nie-M) - miałem w serii 5 i były super wygodne, dobrze trzymały (też dzięki temu, że miały tapicerkę materiałową ze wstawkami z alcantary), za to brakowało im regulacji znanej z komfortów
 

4) na jednym poziomie ustawię fotele eMkowe oraz "komforty" w wersji z opcją masażu. Takie miałem w siódemce i byłem niezadowolony - brakowało gąbki i było mi niewygodnie

 

Ktoś wyżej wspomniał fotele w Volvo. Takie też miałem i moim zdaniem plasują się gdzieś między M-kowymi a komfortami bez masażu. Są rewelacyjne

Edytowane przez maciek_w
  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.