Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Auto mam dopiero 2 tygodnie ale jest już plan na pewne modyfikacje i naprawy.

Nie jest idealne i wymaga uwagi, ale przynajmniej nie będzie nudno.

Przesiadka nastąpiła z Volvo V40 hatchback


Auto:

E90 320D 163KM

Kolor: Czarny

Tapicerka: Beżowa

Rocznik: 07.2007

VIN: WBAVC31097VG20372


Wyposażenie rozkodowane:

Pakiety

S7RP Pakiet Zalet

S7RS Pakiet Komfort


Komfort I Wyposażenie Wnętrza

S423 Dywaniki Welurowe

S428 Trójkąt Ostrzegawczy I Apteczka

S431 Lusterko Wewnętrzne Z Funkcją Automatycznego ściemniania

S441 Pakiet Dla Palących

S465 System Ładowania Przelotowego

S493 Pakiet Schowków

S4AB Drewniane wykończenia z orzecha włoskiego

S4AE Podłokietnik Przedni, Chowany


Multimedialne

S644 Przygotowanie Telefonu Komórkowego Z Bluetooth

S663 Radio BMW Professional

S676 Zestaw Głośników HiFi


Pomoc Kierowcy I Oświetlenie

S502 System Czyszczenia Reflektorów

S507 Park Distance Control (PDC), Tył

S520 Światła Przeciwmgielne

S521 Czujnik Deszczu

S522 Światło Ksenonowe

S534 Automatyczna Klimatyzacja

S540 Tempomat

S5AC Asystent Świateł Drogowych


Koła I Napęd

S249 Kierownica Wielofunkcyjna

S255 Sportowa Skórzana Kierownica

S2BH Felga Aluminiowa BMW, Podwójne Szprychy 156


Pozostałe:

S302 System Alarmowy

S321 Elementy Zewnętrzne W Kolorze Pojazdu

SB080 Akumulator 80 Ah


Przebieg i naprawy/modyfikacje:

03.2023

242 900 - wymiana uszczelek kolektora ssącego


03.2023

242 800 - serwis klimatyzacji, sprawdzenie szczelności oraz uzupełnienie czynnika chłodzącego


03.2023

242 800 - Wymiana elastozłącza wału napędowego tył


03.2023

Miałem ostatnio wolny weekend to się wziąłem za poprawki:

Podnośnik szyby tył wymieniony

Smarowanie uchwytów na kubki bo nie zawsze wyjeżdzają - rozebrałem jak było w poradniku na YT i śmigają :)

Centralny zamek świrował - wina była po stronie przycisku klapy bagażnika

Wymieniłem teleskopy w klapie tył- wstawiłem Stabilus 034249

Przycisk klapy bagażnika - wymieniony

Przycisk Start/Stop - wymieniony


03.2023

242 600 - klocki tarcze przód, serwis olejowy z filtrami MANN (+filtr paliwa)


Mechanicznie do zrobienia w najbliższym czasie:

Wymiana płynu hamulcowego

Wymiana płynu wspomagania

Przytarte koronki tył

Wybierak skrzyni biegów

Przetarty przewód odpowietrzenia baku


Modyfikacje i dodatki:

Hamownia

Przyciemniane szyby

Wymiana zderzaka tył

wymiana zderzaka przód

Malowanie tyłu

CB Radio

Montaż gniazda USB w schowku

Muzyka z Bluetooth

Usunięcie oznaczenia pojemności - zrobione

Pranie tapicerki jak tylko zrobi się ciepło

Czarne 17" felgi na lato

Wymiana oleju w skrzyni biegów

 

Ik7cJco.jpg

848e43B.jpg

1GZnhw6.jpg

xdvxJxs.jpg

NEIAvuU.jpg

Edytowane przez gomez.pl
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Do wymiany były uszczelki kolektora ssącego, a że miałem dzisiaj wolne to wziąłem się do roboty.

Czynność prosta tylko czasochłonna. Robiłem powoli i uważnie a całość zajęła mi z przerwami ok 4h.

Posłużyłem się tym oto filmikiem:

Jest co odkręcać i raczej na skróty nie ma co iść choć uważam że odkręcanie EGR nie jest potrzebne. Wystarczy odpiąc 2 rury idącego do niego a kolektor cały wyjdzie bardzo sprawnie. EGR można z łatwością odkręcić już po wyjęciu.


Okazało się że poprzedni właściciel klapki wywalił więc wszystko było ładnie zaślepione.

Pozostało wymienić wszystkie uszczelki i przeczyścić EGR który aż tak zapchany nie był.

Na aukcji zakupiłem komplet Victor Reinz zmywacz do gaźników i przystąpiłem do działania.

po drodze zgubiłem śrubę mocującą kolektor więc czeka mnie wizyta w ASO po 1 sztukę :D


Na koniec warto skasować błąd który się pojawi a mianowicie błąd 4332 zawór ciśnieniowy na szynie, sterownik. Oczywista sprawa bo odpinaliśmy wtyczni od listwy.

Do skasowania wystarczy program bimmer-tool lite.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wziąłem się za kodowanie auta i oto efekty:

- cyfrowa prędkość na wyświetlaczu

- cyfrowe chwilowe spalanie

- sygnał dźwiękowy przy otwieraniu i zamykaniu samochodu

- reset czujnika wycieraczek:



pozostaje do ogarnięcia:

- wskazania tempomatu na wyświetlaczu - mimo prób kodowania póki co bez rezultatu

- zmiana interwałów serwisowych do ~12.000 km

- wskaznik biegu na wyświetlaczu

- aktualizacja wszystkich modułów

Opublikowano
Z tego co wiem w przedlifcie nie da się zakodować wskazań tempomatu na zegarach, sam też próbowałem to zrobić i też mi się nie udało
Opublikowano

dzisiaj zrobiłem pierwszy etap instalacji cb-radio

położyłem kabel od bagażnika do drzwi kierowcy.

tak jak w moim poprzednim aucie zdecydowałem się na położenie instalacji wzdłuż lewej strony samochodu, radio będę trzymał w schowku drzwi kierowcy i demontował gdy nie będzie potrzebne.

Przewód antenowy puściłem przez zaślepkę na przycisk otwierania klapy bagażnika.

LoBCQ1y.jpg

potem pod tapicerką wraz z przewodami przez słupek B do kanapy aż po bagażnik.

HWif63E.jpg

CQMVbR7.jpg

DroOjQc.jpg

W bagażniku za tapicerką i u góry przez otwory konstrukcyjne

XHRDRcF.jpg

Na koniec przewód przypiąłem opaską żeby nie uciekł.

HUkmpz4.jpg

Docelowo jako antena będzie tam Sirio Omega 27 (95cm) wkręcana na podstawę magnesową

Po zamknięciu klapy wygląda to tak:

V4fHhvD.jpg

 

Zestaw uzupełni radio President Teddy II.

Kabel zakupiłem na allegro o długości 5.2m wydawało mi się że będzie za długi ale jak się wszystko położy to z nadmiaru zostało może 20-30cm które cofnąłem i ułożyłem w okolicach tylnej kanapy.

Pozostaje pociągnięcie zasilania 12V które również będzie wychodzić tak jak kabel antenowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.