Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może i XL wystarczą, ale naprawdę nie rozumiem po co ludzie komplikują sobie życie na własne życzenie. Mając runflaty jeździsz i nie martwisz się kapciem czy wystrzałem opony przy 200km/h, nie martwisz się koniecznością zabawy 500km od domu w jakieś zapychające dziury zestawy naprawcze czy oczekiwanie na lawetę przy -15C. Masz wszystko w nosie i cieszysz się jazdą. To zdecydowanie bezpieczniejsze rozwiązanie. Polecam runflaty (byle z półki premium, z homologacją BMW i w odpowiednim rozmiarze do danego samochodu). Sam jeżdżę na takich od kilkunastu lat i przerabiałem różne modele Michelin, Goodyear, Pirelli: 18", 19", 20". Przyczepność taka sama, akustyka taka sama jak na oponach bez runflata. Zero problemów, a przy adaptacyjnym zawieszeniu nie ma wyczuwalnego pogorszenia komfortu. Jedyny minus - jest to trochę droższe rozwiązanie, ale moim zdaniem na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać tych paru złotych.
Opublikowano

Kolego Ponta nie pisz bzdur. Żadna homologacje nie jest wymagana. Kiedyś bmw sobie to wymyśliło że mają być opony z * ale totalnie nie ma takiego wymogu. Od razu obalę mit gdybyś chciał napisać że będzie problem z ubezpieczycielem w razie kolizji.


Kolego Sonar. RF to największe gówno które powstało. Jeszcze w marce bmw gdzie felgi tej marki są chyba najtwardsze ze wszystkich marek. To te opony są w większości odpowiedzialne za popękane felgi. 200km/h i myślisz że RF Ci przy tej prędkości uratuje dupę ? Widziałeś wątki tu na forum czy na grupach fb bmw jak przeważnie RF pęka ? Po obwodzie więc nie pisz bzdur że przy 200km/h spokojnie sobie auto wyprowadzisz. Ok przy dziurze w bieżniku spełnią swoją role tego nie neguję. Kolejne. Przyczepność. Tu się zaśmiałem. Miałem na 20 calach RF bo takie auto kupiłem. Tym się nie dało jeździć nie mówiąć o klejeniu. Kupiłem XL Micheliny pilot sport 4s. Tu nawet nie ma o czym dywagować. Komfort raz ale przyczepność to inna bajka. I trzy cena. Opony które wymieniłem w rozmiarze 20 są droższe niż te zjepane RF ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też się zaśmiałem czytając te wywody :D Może jak ktoś jeździ dziesiąty sezon albo kupuje chińszczyznę to mu opony nie kleją albo pękają. Nie wiem, bo ja wymieniam koła max co 3-4 lata wybierając produkty w górnej półki. I serio nie wiem co to utrata przyczepności mimo dynamicznej jazdy dość mocnymi autami. Sucha nawierzchnia czy mokra, nie ma znaczenia. Śnieg to też nie problem. Teraz do M550i też zamówiłem 20" run flaty, bo nie wyobrażam sobie innej opcji. No, ale skoro twierdzisz, że "tym nie da się jeździć" to trudno dyskutować :duh: Ja od wielu, wielu lat z powodzeniem jeżdżę na takim ogumieniu, chwalę sobie takie rozwiązanie i je polecam. Przed RF jeździłem też sporo lat na "zwykłych" oponach i nie widzę ich żadnej przewagi, jeśli chodzi o przyczepność, hałas czy komfort. Dlatego nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że RF to g...wno, a jeździć da się tylko na zwykłych laczkach. Dla mnie RF to jest taka sama opona jak każda inna pod względem osiągów tylko z dodatkową funkcją zwiększającą bezpieczeństwo i komfort podróży (w tym znaczeniu, że w razie czego nie będę musiał brudzić rąk gdzieś na poboczu). Co do stabilności toru jazdy po wystrzale opony czy złapaniu gumy - zamiast czytać fora polecam obejrzeć kilka filmików obrazujących co się dzieje z samochodem w takiej sytuacji. Jeśli z RF nie uda Ci się wyjść cało z takiego wydarzenia to na zwykłej oponie tym bardziej, jest na to dużo, dużo mniejsza szansa. Ja wolę te szanse zwiększać jeżdżąc na RF.
Opublikowano
Też się zaśmiałem czytając te wywody :D Może jak ktoś jeździ dziesiąty sezon albo kupuje chińszczyznę to mu opony nie kleją albo pękają. Nie wiem, bo ja wymieniam koła max co 3-4 lata wybierając produkty w górnej półki. I serio nie wiem co to utrata przyczepności mimo dynamicznej jazdy dość mocnymi autami. Sucha nawierzchnia czy mokra, nie ma znaczenia. Śnieg to też nie problem. Teraz do M550i też zamówiłem 20" run flaty, bo nie wyobrażam sobie innej opcji. No, ale skoro twierdzisz, że "tym nie da się jeździć" to trudno dyskutować :duh: Ja od wielu, wielu lat z powodzeniem jeżdżę na takim ogumieniu, chwalę sobie takie rozwiązanie i je polecam. Przed RF jeździłem też sporo lat na "zwykłych" oponach i nie widzę ich żadnej przewagi, jeśli chodzi o przyczepność, hałas czy komfort. Dlatego nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że RF to g...wno, a jeździć da się tylko na zwykłych laczkach. Dla mnie RF to jest taka sama opona jak każda inna pod względem osiągów tylko z dodatkową funkcją zwiększającą bezpieczeństwo i komfort podróży (w tym znaczeniu, że w razie czego nie będę musiał brudzić rąk gdzieś na poboczu). Co do stabilności toru jazdy po wystrzale opony czy złapaniu gumy - zamiast czytać fora polecam obejrzeć kilka filmików obrazujących co się dzieje z samochodem w takiej sytuacji. Jeśli z RF nie uda Ci się wyjść cało z takiego wydarzenia to na zwykłej oponie tym bardziej, jest na to dużo, dużo mniejsza szansa. Ja wolę te szanse zwiększać jeżdżąc na RF.

 

Możesz się śmiać do woli. Zapraszam na grupy FB poczytasz opinie, skoro uważasz że moja jest tak śmieszna. Filmiki RF hhahahaahha. Pewnie których twórcą jest marka która je produkuje. Aż tak naiwny jesteś ? I skoro Ty nie odczuwasz róznicy w komforcie między oponą XL a RF to raczej zakończę dyskusję.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale jak nie jest wymagana? Do swojego auta możesz włożyć i opony z traktora, ale jeździć na swoim podwórku proszę.

Opony homologowane są wymagane bo Ci xDrive siądzie prędzej czy później, nie chce mi się walczyć, książka została już napisana.

Możesz zakładać i Dębice do siebie, ale jak doradzasz to doczytaj trochę.

Po co wam kolejna dyskusja rft vs non rft. Jedni blondynki drudzy brunetki. Szkoda czasu.

Opublikowano
Ale jak nie jest wymagana? Do swojego auta możesz włożyć i opony z traktora, ale jeździć na swoim podwórku proszę.

Opony homologowane są wymagane bo Ci xDrive siądzie prędzej czy później, nie chce mi się walczyć, książka została już napisana.

Możesz zakładać i Dębice do siebie, ale jak doradzasz to doczytaj trochę.

 

Znawca widzę :D vtg siądzie ?? No popatrz 7 lat serią F i jakoś nie padł. Chłopie jak masz pisać taki bzdury to lepiej sie nie wypowiadaj. Mają się obwody zgadzać i mieścić w zakresie tolerancji przodu i tyłu. I to jeśli masz tył szerszy. Jeśli 4 takie same koła to zakładasz i o nic się nie martwisz. I taką masz właśnie płytką wiedzą. Doczytałeś że musi być * żeby vtg nie padł. Ale już czasu nie starczyło by poczytać o obwodach. Ehhh fachowcy z pkaesu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Gwiazdka ci gwarantuje, ze nie musisz biegać z miarką i mierzyć obwodów opon jak małpa w sklepie.

Różnica wynosi 1% na obwodzie wg zaleceń BMW.

Kupując bez homologacji, nie masz tej gwarancji zwyczajnie, zobacz filmy na yt ile się różnią od siebie opony jednego producenta.

Czort wie w jakim stanie masz ten xDrive :wink:

No ale czujesz spisek, foliarzu :lol:

Opublikowano
Gwiazdka ci gwarantuje, ze nie musisz biegać z miarką i mierzyć obwodów opon jak małpa w sklepie.

Różnica wynosi 1% na obwodzie wg zaleceń BMW.

Kupując bez homologacji, nie masz tej gwarancji zwyczajnie, zobacz filmy na yt ile się różnią od siebie opony jednego producenta.

Czort wie w jakim stanie masz ten xDrive :wink:

No ale czujesz spisek, foliarzu :lol:

 

Foliarzu ?? Co ciśnienia nie trzymamy ?? Po prostu lubie czytać jak tacy jak Ty się ośmieszają na forach ;) Foliarzu fiu fiu, zabrakło argumnetów coooo. Śmieszny człowiek jesteś serio śmieszny.


I się doucz zanim znów się ośmieszysz. Różnica wynosi 2%

  • Moderatorzy
Opublikowano

No ja podałem argumenty w poście wyżej, a gdzie w tej wypowiedzi są argumenty?

Foliarzu ?? Co ciśnienia nie trzymamy ?? Po prostu lubie czytać jak tacy jak Ty się ośmieszają na forach ;) Foliarzu fiu fiu, zabrakło argumnetów coooo. Śmieszny człowiek jesteś serio śmieszny.

Gdzie są pokaż palcem?

To poczytaj sobie moje 6k postów do snu przy herbacie.

Śmieszny człowiek jesteś serio śmieszny

Dużo zyskuje przy bliższym poznaniu :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też się zaśmiałem czytając te wywody :D Może jak ktoś jeździ dziesiąty sezon albo kupuje chińszczyznę to mu opony nie kleją albo pękają. Nie wiem, bo ja wymieniam koła max co 3-4 lata wybierając produkty w górnej półki. I serio nie wiem co to utrata przyczepności mimo dynamicznej jazdy dość mocnymi autami. Sucha nawierzchnia czy mokra, nie ma znaczenia. Śnieg to też nie problem. Teraz do M550i też zamówiłem 20" run flaty, bo nie wyobrażam sobie innej opcji. No, ale skoro twierdzisz, że "tym nie da się jeździć" to trudno dyskutować :duh: Ja od wielu, wielu lat z powodzeniem jeżdżę na takim ogumieniu, chwalę sobie takie rozwiązanie i je polecam. Przed RF jeździłem też sporo lat na "zwykłych" oponach i nie widzę ich żadnej przewagi, jeśli chodzi o przyczepność, hałas czy komfort. Dlatego nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że RF to g...wno, a jeździć da się tylko na zwykłych laczkach. Dla mnie RF to jest taka sama opona jak każda inna pod względem osiągów tylko z dodatkową funkcją zwiększającą bezpieczeństwo i komfort podróży (w tym znaczeniu, że w razie czego nie będę musiał brudzić rąk gdzieś na poboczu). Co do stabilności toru jazdy po wystrzale opony czy złapaniu gumy - zamiast czytać fora polecam obejrzeć kilka filmików obrazujących co się dzieje z samochodem w takiej sytuacji. Jeśli z RF nie uda Ci się wyjść cało z takiego wydarzenia to na zwykłej oponie tym bardziej, jest na to dużo, dużo mniejsza szansa. Ja wolę te szanse zwiększać jeżdżąc na RF.

 

Możesz się śmiać do woli. Zapraszam na grupy FB poczytasz opinie, skoro uważasz że moja jest tak śmieszna. Filmiki RF hhahahaahha. Pewnie których twórcą jest marka która je produkuje. Aż tak naiwny jesteś ? I skoro Ty nie odczuwasz róznicy w komforcie między oponą XL a RF to raczej zakończę dyskusję.

 

Masz rację, lepiej zakończyć dyskusję na tym etapie. Tylko dodam w kwestii naiwności - serio uważasz, że w 2L dieslu (najpopularniejszy silnik w serii 5, niestety) opony sportowe przeznaczone w zasadzie do M5 na tor zrobią lepszą robotę w codziennej jeździe po bułki? Przed wyjechaniem z garażu jadąc po dziecko do szkoły oczywiście rozgrzewasz te opony, żeby jeszcze lepiej kleiły do asfaltu? I w każdy zakręt 90 stopni wchodzisz jadąc 180km/h? Pytania oczywiście retoryczne. Czułem różnicę w komforcie pomiędzy zwykłymi oponami, a oponami XL. Ale tylko na zwykłym zawieszeniu. Przy zawieszeniu adaptacyjnym jest to tak marginalna utrata komfortu, że dla mnie pomijalna. Tak samo jak różnica twardości między XL, a RF. Co do przyczepności to musiałbyś się ze mną przejechać, bo nie wiem co jeszcze można zrobić z samochodem, żeby narzekać na przyczepność RF. Należę do kierowców, którzy raczej nie oszczędzają pedału przyspieszenia czy hamulca. Te podzespoły nie mają u mnie łatwo. Zdarza się jeździć ponad 250km/h autostradą i "dwieście po mieście". Przy tym zero zdarzeń drogowych przez całą karierę kierowcy, nawet najmniejszej stłuczki. To chyba wystarczająca rekomendacja dla run flatów, które wg Ciebie są tak śliskie, że strach na tym jeździć. Tym optymistycznym akcentem serdecznie pozdrawiam i życzę udanego dnia :)

Opublikowano
No ja podałem argumenty w poście wyżej, a gdzie w tej wypowiedzi są argumenty?

Foliarzu ?? Co ciśnienia nie trzymamy ?? Po prostu lubie czytać jak tacy jak Ty się ośmieszają na forach ;) Foliarzu fiu fiu, zabrakło argumnetów coooo. Śmieszny człowiek jesteś serio śmieszny.

Gdzie są pokaż palcem?

To poczytaj sobie moje 6k postów do snu przy herbacie.

Śmieszny człowiek jesteś serio śmieszny

Dużo zyskuje przy bliższym poznaniu :wink:

 

Tak tak strach się bać :D Aż gęsią skórkę dostałem. Serio. 6tys wow. Gratuluje spamu bo z taką wiedzą to nic merytorycznego tam pewnie nie ma ;)

Opublikowano
Też się zaśmiałem czytając te wywody :D Może jak ktoś jeździ dziesiąty sezon albo kupuje chińszczyznę to mu opony nie kleją albo pękają. Nie wiem, bo ja wymieniam koła max co 3-4 lata wybierając produkty w górnej półki. I serio nie wiem co to utrata przyczepności mimo dynamicznej jazdy dość mocnymi autami. Sucha nawierzchnia czy mokra, nie ma znaczenia. Śnieg to też nie problem. Teraz do M550i też zamówiłem 20" run flaty, bo nie wyobrażam sobie innej opcji. No, ale skoro twierdzisz, że "tym nie da się jeździć" to trudno dyskutować :duh: Ja od wielu, wielu lat z powodzeniem jeżdżę na takim ogumieniu, chwalę sobie takie rozwiązanie i je polecam. Przed RF jeździłem też sporo lat na "zwykłych" oponach i nie widzę ich żadnej przewagi, jeśli chodzi o przyczepność, hałas czy komfort. Dlatego nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że RF to g...wno, a jeździć da się tylko na zwykłych laczkach. Dla mnie RF to jest taka sama opona jak każda inna pod względem osiągów tylko z dodatkową funkcją zwiększającą bezpieczeństwo i komfort podróży (w tym znaczeniu, że w razie czego nie będę musiał brudzić rąk gdzieś na poboczu). Co do stabilności toru jazdy po wystrzale opony czy złapaniu gumy - zamiast czytać fora polecam obejrzeć kilka filmików obrazujących co się dzieje z samochodem w takiej sytuacji. Jeśli z RF nie uda Ci się wyjść cało z takiego wydarzenia to na zwykłej oponie tym bardziej, jest na to dużo, dużo mniejsza szansa. Ja wolę te szanse zwiększać jeżdżąc na RF.

 

Możesz się śmiać do woli. Zapraszam na grupy FB poczytasz opinie, skoro uważasz że moja jest tak śmieszna. Filmiki RF hhahahaahha. Pewnie których twórcą jest marka która je produkuje. Aż tak naiwny jesteś ? I skoro Ty nie odczuwasz róznicy w komforcie między oponą XL a RF to raczej zakończę dyskusję.

 

Masz rację, lepiej zakończyć dyskusję na tym etapie. Tylko dodam w kwestii naiwności - serio uważasz, że w 2L dieslu (najpopularniejszy silnik w serii 5, niestety) opony sportowe przeznaczone w zasadzie do M5 na tor zrobią lepszą robotę w codziennej jeździe po bułki? Przed wyjechaniem z garażu jadąc po dziecko do szkoły oczywiście rozgrzewasz te opony, żeby jeszcze lepiej kleiły do asfaltu? I w każdy zakręt 90 stopni wchodzisz jadąc 180km/h? Pytania oczywiście retoryczne. Czułem różnicę w komforcie pomiędzy zwykłymi oponami, a oponami XL. Ale tylko na zwykłym zawieszeniu. Przy zawieszeniu adaptacyjnym jest to tak marginalna utrata komfortu, że dla mnie pomijalna. Tak samo jak różnica twardości między XL, a RF. Co do przyczepności to musiałbyś się ze mną przejechać, bo nie wiem co jeszcze można zrobić z samochodem, żeby narzekać na przyczepność RF. Należę do kierowców, którzy raczej nie oszczędzają pedału przyspieszenia czy hamulca. Te podzespoły nie mają u mnie łatwo. Zdarza się jeździć ponad 250km/h autostradą i "dwieście po mieście". Przy tym zero zdarzeń drogowych przez całą karierę kierowcy, nawet najmniejszej stłuczki. To chyba wystarczająca rekomendacja dla run flatów, które wg Ciebie są tak śliskie, że strach na tym jeździć. Tym optymistycznym akcentem serdecznie pozdrawiam i życzę udanego dnia :)

 

To kończymy dysksuję czy jak ? Bo znów laborat napisałes ? Czemu sprowadzasz serię F tylko dla 2 litrwego auta w gnoju. Jaka jest różnica w pokonaniu szybkiego łuku w 2.0 i 3.0 skoro oba beda jechać z tą samą prędkością ? Jaka jest róznica w drodzę hamowania ? Dobrze klejąca opona spisuje się tak samo w mule które ma 184 koniec jak i w aucie co ma je ponad 300. Ja mam prawko od 1996r. Rekomendację więc jak to piszesz spore. Nie napisałem nigdzie że na nich strach jeździć. Po prostu piszę że oppona XL znacznie lepiej pracuje niż gówniany RF ;) miłego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gadacie o dupsku Maryny. To ja się spytam o co innego :mrgreen:

Jakie marki opon maja dość duży rant ochronny. Mam koła mieszane 19 cali z oponami michelin primacy 3 i rant jest wręcz ogromny. I na tym mi zalezy. Jak to wygląda u pirelli falken goodyear. Interesują mnie tylko opony run flat :wink:

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.