Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Od miesiąca posiadam auto BWM 2.0 I 170 km i mam problem. Przejechałem nim ponad 1000km bez jakiekolwiek problemu, dziwnego zachowania itd, w weekend zrobiłem ponad 500km trasy bez jakiegokolwiek zająknięcia a dziś rano pojawił się następujący problem:

1. Po gwałtowniejszym ruszeniu zamigała kilka razy kontrolka Check engine, i silnik ewidentnie miał problem wejść na wyższe obroty ( od około 2500 w górę), oczywiście odruchowo odpuściłem pedał gazu, po chwili wszystko zniknęło i było ok. Postanowiłem go mocniej potestować na skutek czego sytuacja się powtórzyła, jednak przy mocniejszym dociskaniu jeden cylinder ewidentnie przestał działać. Wróciłem na parking zgasiłem auto, odpaliłem na nowo i wszystko działało bez problemów, silnik bez problemów wchodził na obroty od minimalnych do maksymalnych.

2. Postanowiłem sprawdzić ponownie na zimnym silniku i problem się powtórzył.

3. Dziś pojechałem do mechanika na sprawdzenie i ewentualną diagnostykę:

- komputer pokazał wypadanie zapłonu cylindra 1, błąd jakości spalin czujnika nox oraz lamda ( co wydaje sie naturalne w przypadku problemem z spalaniem mieszanki)

4. Profilaktycznie zostały zmienione wszystkie świece ( nie wiem kiedy ktoś je wymieniał) - 3 z nich wyglądały normalnie zaś 4 na niedziałającym cylindrze cała czarna od niespalonej mieszanki - mechanik powiedział że najprawdopodobniej problem z cewka, zostały one zamienione miejscami niestety problem się nie zmienił, i nadal problem zapłonu na cylindrze nr 1, więc kolejnym winowajcę wskazał na wtrysk.

5. Niestety z braku czasu wtryski zostaną najprawdopodobniej sprawdzone po weekendzie, zamienione miejscami jak w przypadku cewek w celu weryfikacji


stąd moje pytanie, jeśli zostaną wtryski wykluczone ( przełożenie ich tak samo jak w przypadku cewek nic nie da) co można dalej robić? bo mam wrażenie że mechanik u którego jestem nie bardzo ma pomysł na dalszą diagnozę. Dodam że jestem w delegacji koło Inowrocławia w małej mieścinie i nie za bardzo mam pole manewru na wybór warsztatu.


Dodatkowo przed kupnem auta samochód został dokładnie sprawdzony przez dwóch fachowców i diagnostę, komputer nie pokazywał żadnych znaczących błędów, nie stwierdzono żadnych wycieków z silnika itd, wszystko pracowało jak powinno...


Prośba o jakieś pomysły i rady, bo jakby nie patrzeć ugrzęzłem z niesprawnym autem 600 km od domu...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
masz dostęp do inpa?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli nie chcesz napychać wróżbitom mechaniki kabzy to kup kabel kdcan (120zl) i podbij do mnie na priv

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Siemanko i jak ? Rozwiązałeś problem ? U mnie podobnie tylko na cylindrze 4. Cewki były wymieniane,.Mechanik mówił o wtryskach ale dziwnym trafem na ciepłym silniku wszystko działa tylko na zimnym mruga check engine i trzęsie strasznie a nawet gasnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.