Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry, mam szybkie pytanie odnośnie EGRu w 525d 218km.


Oczywiście mam akcje serwisową ale kolejki są na 3 miesiące do przodu w Szwajcarii, a auta potrzebuje cały czas.


Mam następujące błędy: https://ibb.co/BChcMPV


EGR czyściłem ale pomaga to na tydzień i wszytstko wraca czyli dławienie na zimnym, czasami gaśnie, tryby awaryjne itp.

Sam zawór nie jest jakoś drogi więc postanowiłem go wymienić i tu mam pytanie. Wystarczy wymienić sam zawór EGR czy trzeba się bawić z całym zestawem?


Na pierwszy montaż był wahler czy coś innego?

Opublikowano

Ok ale akcja nie jest na zawór EGR tylko na chłodniczkę, jeśli się nie mylę?

Obecnie zawór wymieniają bo nowa chłodniczka jest innego producenta i chyba stary zawór nie pasuje.


Zawór możesz wymienić i pewnie problem usuniesz ale przyczyny akcji nie, więc jak później w akcji wymienią ci chłodniczke to i twój prawie nowy zawór. Sam musisz zdecydować co jest w tej chwili dla ciebie ważniejsze

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

myślę, że ważniejsze sprawne auto.

jak masz czekać jeszcze jakiś czas to wymień. będzie drożej jak staniesz na drodze i potrzebne będzie holowanie ...

Opublikowano

Zamówiłem nowy zawór bo potrzebuje auta, 3 miesiące czekania na serwis to są jakieś jaja.

Jak temperatura rano była w okolicach 0 to bez podtrzymania gazu auto gasło bo się dusiło spalinami.


Dzisiaj ma być kurier i się okaże czy problem został rozwiązany.

Opublikowano

Cześć, jestem świeżo po tym samym problemie i chciłbym podzielić się obawami związanymi z wymianą wyłącznie EGR.


Ja miałem akcję serwisową na chłodniczkę jakiś czas temu - wymieniona w ASO, jak zapytałem jak wygląda EGR, czy nie warto zrobić inspekcji kolektora, zostałem uspokojony, że wszystko OK.


Po 6 miesiącach pojawia się i znika błąd EGR, w końcu zapalił się na stałe.


W zakładzie specjalizującym się w BMW wyczyszczono mi kolektor (na początku w użyciu był nóż, następnie chemia, w środku było coś na kształt i podobieństwo smoły/asfaltu...), EGR został wyprogramowany, uwaga - nowa chłodniczka po niecałym roku zaczęła puszczać płyn!!!!


Wysoka temperatura + płyn chłodniczy + towar zalegający w dolocie może zakończyć się pożarem, tak jak ostatni, spektakularny przypadek na S7.


Hej

Opublikowano
Cześć, jestem świeżo po tym samym problemie i chciłbym podzielić się obawami związanymi z wymianą wyłącznie EGR.


Ja miałem akcję serwisową na chłodniczkę jakiś czas temu - wymieniona w ASO, jak zapytałem jak wygląda EGR, czy nie warto zrobić inspekcji kolektora, zostałem uspokojony, że wszystko OK.


Po 6 miesiącach pojawia się i znika błąd EGR, w końcu zapalił się na stałe.


W zakładzie specjalizującym się w BMW wyczyszczono mi kolektor (na początku w użyciu był nóż, następnie chemia, w środku było coś na kształt i podobieństwo smoły/asfaltu...), EGR został wyprogramowany, uwaga - nowa chłodniczka po niecałym roku zaczęła puszczać płyn!!!!


Wysoka temperatura + płyn chłodniczy + towar zalegający w dolocie może zakończyć się pożarem, tak jak ostatni, spektakularny przypadek na S7.


Hej

 

Ale co cię tu dziwi ? Jak rok temu miałeś wymienioną to na wadliwą :) nowy producent chłodniczek jest od listopada. Chłodniczka ma inne kształt i inny jest zawór egr

Opublikowano

Wymieniłem EGR i ... większość błędów znikła. Został 255b00 czyli zawór zamknięty zbyt daleko/dodatnie odchylenie sterownia.


Auto odzyskało moc, skrzynia w końcu normalnie zmienia biegi, z dołu ciągnie jak kiedyś ale jak się jedzie że stałą prędkością to ma taką dziwną czkawkę czasami.



Co też mnie zdziwiło to że zamówiony zawór wahlera nie jest wahlera tylko borg Warner

 

uRekhE4h.jpeg

 

Błędy:

N2lTDVT.jpeg

Opublikowano

Adaptacje robiłem zaraz po założeniu, przed odpaleniem silnika, a potem jak zauważyłem błąd.


Robiłem to przez bimmer tool.

Chyba że bimmer tool sobie z tym nie radzi i trzeba komputer.



I teraz tak, przejechałem się z podglądem na wysterowanie EGR i jeśli dobrze rozumiem zasadę jego działania to jak jedzie się że stałą prędkością to sterownik otwiera zawór, jak doda się gazu to się zamyka.


Więc jadę że stałą prędkością i zawór jest otwarty np 35% i nagle skacze na 80% i wtedy traci na chwilę moc.


/////

Dobra plan mam prosty i genialny.

Mam kabelek do komputera, ogarnę ista d i zrobię adaptacje i ogracznicze otwarcie EGR do max 30% np.

Opublikowano

U mnie w ASO na akcji serwisowej chłodnicy spalin też EGR zamiast Wahlera włożyli BorgWarner. Chyba BorgWarner przejął Wahlera. Kiedyś oznaczone były na silniczku BorgWarner a na obudowie Wahler. Teraz tylko BorgWarner.


A gdzie zamawiałeś EGR, bo nr nowego masz 710327D/1 to raczej zamiennik z BorgWarner. Oryginał ma nr 1171 7810871 tak jak masz na starym EGR. U mnie na oryginalnym EGR BorgWarner jest 7810871.

Choć nie mam błędów po wymianie, to zauważyłem dziwne wskazania podczas wykonywanego testu EGR w ISTA-D. Zerknij na mój temat i może zanim ograniczysz EGR zrób test EGR: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=396824&sid=5682190518af60eee1aebb52673c9aac

Opublikowano

Zamawiałem na autodoc (jedyne miejsce gdzie można bez problemu jakieś części w Szwajcarii ogarnąć) i faktycznie na pudełku jest mały czerwony znaczek wahlera.

Zaraz się biorę za instalacje ista d na windowsie 11 więc trochę mi zejdzie pewnie bo będzie trzeba postawić starszego windowsa :D



/////

Ogarnąłem program i żadnych zmian.

Reset adaptacji nic nie zmienia, ustawienie wartości na 40 sprawia że się dusi i nie ma mocy. Wartość 87 jest najlepsza bo da się jeździć. Ale w podglądzie na żywo EGR normalnie działa od 0 do 100 mimo ograniczenia. Ista pokazuje cały czas wartość 0.

 

K6CDOBgh.jpeg

 


Jeszcze rzuciło mi się w oczy to, odczytana wartość masy powietrza jest dużo niższa od oczekiwanej na biegu jałowym. Błędy cały czas te same 255b00 i nic więcej.



Szczerze nienawidzę tego auta, przez ostatni rok to jest jeden wielki problem, a dopiero ma 170kkm przebiegu.

 

JzJNwj1.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będzie dobrze. Jeśli odczytana wartość masy powietrza jest dużo niższa od oczekiwanej to na początek trzeba wyczyścić układ dolotowy.
Opublikowano

Układ dolotowy mam praktycznie nowy bo mam drugi silnik, w pierwszym panewka zapukała i wygięła wał. Cały dolot był czyszczony, są nowe klapy wirowe, turbiny po regeneracji (czyszczenie z opiłków na wszelki wypadek).


Jak nie znajdę rozwiązania to po prostu wyprogramuje EGR u jakiegoś tunera i będzie z głowy. Chyba że prędzej spuszczę ten samochód z najwyższej góry jaką znajdę.



Jakby w Szwajcarii byli dobrzy mechanicy to bym oddał na naprawę ale jest taka nędza za grube pieniądze ze szkoda gadać. Jedyne co potrafią to zamówić części z ASO i je założyć bez żadnej diagnostyki.

Nawet przy wymianie oleju robią błędy.




Wcześniej sprawdzałem jeszcze czy nie ma gdzieś nieszczelności na jakimś wężyku i ręcznie rozruszałem gruszkę podciśnienia przy egr, chodziła dosyć ciężko. Zrobiłem testowo trasę 25 km i auto zadławiło tylko raz.

Ogólnie to dławienie/czkawka/lekkie szarpanie (nie wiem jak to nazwać) jest tylko na niskich obrotach 1300-1700 RPM jak jadę że stałą prędkością, w trybie sport gdzie obroty są wyższe nie ma żadnych problemów.



Chodzi o tą gruchę, mogę psiknąć na to wystające ramię jakiś smar? Czy raczej to nie ma znaczenia?

9tIQNIL.jpeg

Opublikowano
Odepnij kostkę EGR i tak pojeździj i się przekonaj czy jest lepiej. Przy odpiętej jest całkowicie otwarty. Jak masz trochę szczęścia i nie najnowszy soft w DDE to nawet auto nie przejdzie ci w tryb awaryjny a kontrolkę silnika możesz jakiś czas ignorować :D

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czasami jest tak, że nowe wersje części wymagają zaktualizowanego oprogramowania DME do poprawnego działania. Nie było tego rodzaju informacji na stronie producenta EGR, sklepu albo w pudełku?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeciez przewalone setki razy, borg wagner/wahler itp, nie ori, nie chodzi w silniku n47. Musi byc oem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Jeszcze rzuciło mi się w oczy to, odczytana wartość masy powietrza jest dużo niższa od oczekiwanej na biegu jałowym. Błędy cały czas te same 255b00 i nic więcej.

 

 

Autor apki pisał kiedyś że w serii F aplikacja podaje błędne wartości masy powietrza, sam miałem kiedyś F10 z silnikiem N47N2 i wartości masy powietrza odczytanych względem żądanych były podobne jak u Ciebie.

Opublikowano
Przeciez przewalone setki razy, borg wagner/wahler itp, nie ori, nie chodzi w silniku n47. Musi byc oem.

Nic nie było przewalone setki razy, przekopałem całe forum wzdłuż i wszerz i może kilka razy ktoś wspomniał że jest możliwość że tylko OEM wahlera może prawidłowo działać. Nikt nie dał dowodu na to że to prawda.

Zazwyczaj tematy się urywają jak ktoś znajdzie przyczynę i nawet napiszą jak doszli do rozwiązania.

 

Odepnij kostkę EGR i tak pojeździj i się przekonaj czy jest lepiej. Przy odpiętej jest całkowicie otwarty. Jak masz trochę szczęścia i nie najnowszy soft w DDE to nawet auto nie przejdzie ci w tryb awaryjny a kontrolkę silnika możesz jakiś czas ignorować :D

 

Ze wcześniej o tym nie pomyślałem, robiłem tak w citroenie C5 jak padał mi EGR.

I mogę potwierdzić że po odłączeniu wtyczki przestaje się dławić, kasując błędy co sekund da się jechać bez trybu awaryjnego.


Teraz jeszcze zalcze zdjęcie z częścią która zamówiłem, silnik 2.0d 218km twin scroll. Zaryzykuję i kupię drugą po numerze z oryginału który był. Tego zaworka co mam teraz raczej nie oddam bo go trochę obiłem przy składaniu i są 2 ślady po uderzeniu.


Jaki numer ma oryginał? Zamówię OEM bo po oznaczeniach z oryginalnego zaworu nic nie znajduje.

 

wE3BUDxh.jpeg

Opublikowano

Po tym numerze zamawiałem ostatnio i przyszedł mi borg warner wahler o numerze 710327d/1


Z wahlera z tego co widzę jest jeszcze 710327r i 710327d

W innych sklepach to już w ogóle jest jakaś lipa z oznaczeniami bo nawet wahlera nie pokazuje

 

E1JMDrf.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Skąd wiadomo, że nie dostaniesz jeszcze raz tego samego? W sklepie do którego link podał Guzior też jest ten zamiennik, który kupiłeś.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Po tym numerze zamawiałem ostatnio i przyszedł mi borg warner wahler o numerze 710327d/1

 

 

Ale ten do którego podałem link to jest oryginał z ASO BMW.


Wahlera tego którego kupiłeś też mają na stanie ale za ponad 400 zł : https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11717810871

Edytowane przez guzior2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze, ale po co w tym sklepie jest też zamiennik, który kupił Wolwohamon? Jeśli jest zły to czemu ten sklep go sprzedaje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze, ale po co w tym sklepie jest też zamiennik, taki który kupił Wolwohamon? Jeśli jest zły to czemu ten sklep go sprzedaje?

 

To pytanie należało by zadać Maćkowi z częscidobmw.pl, sklep ten jest oficjalnym partnerem tego forum i jakiekolwiek pytania odnośnie części można zadawać właścicielowi w tym temacie: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=166&t=251231&start=3600

Opublikowano

Chłopaki ale ja nie mogę zamówić w Polsce bo nikt mi tego nie wyśle do Szwajcarii, a jeśli będzie chciał to przesyłka będzie w cenie zaworu EGR.


Trzeba ustalić która z 3 wersji tego wahlera to jest OEM BMW.


Już wiemy że ten co zamówiłem nie pasuje do 2.0d 218km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.