Skocz do zawartości

E39 530D wymiana kompa ze skasowanym EWS


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może problem z pompą w baku lub progową, może gdzieś się zapowietrza.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, ewmar napisał(a):

Z pompy CR nie idzie paliwo

Jak odkręcisz metalową rurkę z pompy na listwę CR to nie leci tam paliwo podczas kręcenia ?

Pisałem już wcześniej, że musisz być pewien czy pompa wstępna podaje 4 bar na pompę CR. Załóż trójnik i mechaniczny manometr przed pompą CR.

Opublikowano
W dniu 18.02.2024 o 21:45, Fuser napisał(a):

Jak odkręcisz metalową rurkę z pompy na listwę CR to nie leci tam paliwo podczas kręcenia ?

Pisałem już wcześniej, że musisz być pewien czy pompa wstępna podaje 4 bar na pompę CR. Załóż trójnik i mechaniczny manometr przed pompą CR.

za pompa cr nie idzie paliwo.ale zaloze ten manometr i dam znac

Opublikowano

jak zalozylem nanometr za filtrem to pokazalo ponad 4 ale paliwo dalej za cr nie idzie.tam jest czujnik albo regulator i jest nowy.wymienilem nowa wiazke kabli od silnika i nadal nic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przed pompą CR załóż manometr. Interesuje nas ciśnienie zasilania na pompie CR. Potem możesz sprawdzić na powrocie z pompy CR. Jeśli na powrocie będziesz mieć też 4 bar to znaczy, że regulator na pompie jest całkowicie otwarty i puszcza wszystko na przelew.

Opublikowano

przed popa jest prawie 4 i 4ponad tak skacze.za pompa jest tak samo czli jest otwarta....co jest tego przyczyna??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciśnienie skacze, bo pompa CR się kręci, ale musisz sprawdzić czy ten regulator w ogóle zamyka przepływ przy przekręceniu na zapłon, jakie jest wypełnienie sygnału i czy w ogóle jest podłączony. Pisałem wcześniej, przeczytaj jeszcze raz. Niestety potrzebny oscyloskop. Powinien wystarczyć jakiś najtańszy model od Chińczyka, np. FNIRSI DSO-152 Jeśli wypełnienie impulsu będzie jak opisane poniżej (jeśli w ogóle będzie jakiś sygnał prostokątny na regulatorze), a pompa nie podaje paliwa na listwę to by wskazywało, że cos z nią nie tak. 

 

W dniu 14.01.2024 o 11:42, Fuser napisał(a):

Być może należałoby wrócić do początku i jednak ogarnąć EWS. Doczytałem, że zawór ciśnienia paliwa na pompie jest zamknięty wtedy gdy jest wysterowany, czyli w celu uzyskania wyższego ciśnienia przymyka odpływ na powrót do baku, a byłem przekonany, że jest odwrotnie. W skrócie - całkowicie odłączony będzie powodował, że całe paliwo idzie na powrót. 

Opis zaczerpnięty z commonrailforum.pl, co prawda dotyczył jakiejśc Lancii, ale pompa Bosch:

Rezystancja cewki powinna wynosić od 2,4 do 2,8Ω , a względem masy - nieskończoność. W celu określenia, czy zawór regulacyjny ciśnienia jest włączany elektrycznie, podłącza się oscyloskop do obu styków zaworu. Przy zatrzymanym silniku i włączonym zapłonie współczynnik wypełnienia impulsu powinien wynosić 22%, a na biegu jałowym - 17±2% . Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej stopień włączenia musi się zwiększać. Jeśli współczynnik wypełnienia impulsu nie daje się zmierzyć, należy przez sprawdzenie przewodów prowadzących do sterownika i odczytanie pamięci diagnostycznej określić przyczynę, która może tkwić w uaktywnionym np. immobilizerze.

No właśnie. Jeśli w BMW jest podobnie, tzn. błąd EWS będzie skutkował odłączeniem zaworu to nie uruchomisz silnika, bo nie będzie ciśnienia na listwie. Być może efektem tego jest również spadek ciśnienia wstępnego - całość idzie na przelew więc ciśnienie spada. W normalnych warunkach nikt się nad tym nie zastanawia, bo błąd EWS powoduje przede wszystkim odcięcie rozrusznika, więc nie odpala, bo i tak nie kręci. Jak u siebie masz go podłączonego osobnym obwodem to problem może być zamaskowany. Mam nadzieję, że rozumiesz co mam na myśli :)

Przydałby się oscyloskop. Jak nie masz to chociaż sprawdź czy jakieś napięcie przychodzi na czujnik. W sprawie EWS napisz na PW do kolegi Szumrak, bo pewnie tego tematu nie śledzi, on raczej benzyna. Tak bym do tego teraz podszedł...

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

bylem u dwoch mechanikow i obydwoje powiedzieli ze jak nie ews to pompa cr jest strzelona i nie daje wystarczajacego cisnienia i dalej zawor nie pusci.dzis wymieniam pompe na sprawna z czujnikiem orginalnym.wiec problemow nie powinno byc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest taka możliwość, że jak pompa długo stała to tłoczki przyrdzewiały i nie są podparte na krzywce tylko wiszą w powietrzu. Faktycznie wtedy nie ma prawa pompować. Te pompy są bardzo trwałe, nie tworzą opiłków, jedynie ciekną po jakimś czasie. Komplet uszczelek załatwia sprawę. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Drugą pompę na próbę możesz podpiąć tylko przewodami i napędzić wkrętarką. 

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

a wiec to byla przyczna pompy.teraz cisnienie na szynie skacze od zera do 20 wiec jest lepiej.jest nadal zapowietrzone wiec mysle ze troche ma problem.kopci na czarno i na plaku nie moze cos odpalic.potrzebuje nowego akumulatora bo ten chyba padl.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na zapłon i odczekać, aż pompa wstępna przestanie pracować to wtedy masz odpowietrzony układ po stronie niskiego ciśnienia. Można powtórzyć. Po stronie wysokiego niestety trzeba pokręcić te kilkanaście sekund.

Pytanie w jakim stanie są wtryskiwacze skoro pompa była martwa...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Fuser napisał(a):

Pytanie w jakim stanie są wtryskiwacze skoro pompa była martwa...

Oraz dlaczego na plaku nie pali? Rozrząd?

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam takiego doświadczenia, ale nigdy nie wyczytałem, żeby przestawił się rozrząd w M57 choć wszystko jest możliwe. Bardziej bym tu stawiał na czujnik wałka.

Pompa CR w tych silnikach jest bardzo trwała, poza wyciekami spod głowiczek jak pisałem. Skoro faktycznie przestała pompować to musiała długo stać sucha i tłoczki się przytarły, albo tłoczyła berbeluchę zamiast paliwa. W obu przypadkach w podobnym stanie mogą być wtryski. Jeśli stoją dęba to nie zapali na plaku, bo nie ma paliwa, albo leje się jak z kranu do cylindrów. Kwestia czy układ jest do końca odpowietrzony skoro kolega pisze, że zdechł akumulator.

 

Opublikowano

fakt mysle ze nie jest odpowietrzony.widze ze sa jakies drobne wycieki i bede sprawdzal z czego to leci.mam kupiony drugi silnik z gwarancja na rozruch od pewniaka wiec jak tylko bedzie to jakis wiekszy problem to przekladam silnik i sie nie zastanawiam.czujnik walu a wlasciwie to dwa sa wymienione bo wyskakiwaly bledy,po juz nie ma ich.ten silnik co mam teraz to byl kupiony za 100e.i wymienilem juz tyle ze sam sie gubie .ale hobby jest hobby

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

no i stalo sie.silnik gdzies puscil olej ,na poczatku myslalem ze to turbo ale po wymianie dalej leci z niego jak by okres mial.wiec bedzie operacja przeszczepu.silnik dawcy juz mam teraz tylko wszystko trzeba odkrecic:((

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.