Skocz do zawartości

E39 530D wymiana kompa ze skasowanym EWS


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 

ukadzasilaniapaliwemmay.jpg.912a7c92c8c6474ef11f40e8bae81add.jpg

 

1. Paliwo z baku trafia do filtra z czujnikiem ciśnienia tym, który pokazuje w INPA wstępne.

2. Z filtra idzie na pompę CR i zawór ograniczający, który powyżej 4 bar się otwiera i nadmiar wraca do baku.

3. Pompa CR podaje na listwę i wtryski. Nadmiar ze wtryskiwaczy idzie przelewem do baku (cienki gumowy wężyk). Jeśli CR nie jest wymagane duże, np. obroty jałowe, to regulator ciśnienia na pompie otwiera się i nadmiar paliwa idzie na powrót do baku zamiast na listwę. W ten sposób jest regulowane wysokie ciśnienie, bo pompa CR daje maksymalne już na obrotach jałowych więc trzeba regulować na wyjściu poprzez powrót. Czujnik CR znajduje się na listwie pod szybą. 

4. Powrót z pompy CR trafia na termostat. Przy nierozgrzanym silniku paliwo trafia bezpośrednio do baku, gdy jest gorące wraca poprzez małą chłodniczkę.

I to jest wszystko. Pompa wstępna musi dawać takie ciśnienie, żeby przekroczyć wydajnością ciśnienie otwarcia zaworu. Wtedy gdy jest małe zapotrzebowanie na paliwo, nadmiar ropy wraca do baku i INPA pokazuje 3,7 - 4 bar. W miarę zapotrzebowania na paliwo ciśnienie wstępne będzie lekko spadać, ale przy wartościach poniżej 3,5 bar wydajność jest zbyt mała i silnik nie wchodzi powyżej 3k obrotów. Pompa zdycha, albo przepuszcza zwór zwrotny i za dużo trafia do baku. Jeśli wstępne masz poniżej 3 bar to uruchomienie jest praktycznie niemożliwe, bo pompa CR nie da rady wytworzyć odpowiedniego ciśnienia na obrotach rozrusznika.

Jeśli masz tak połączone to musi działać. Termostat nie będzie miał na razie znaczenia, ale bez niego zagotujesz paliwo jak już wszystko będzie działać. I nie kręć za długo na sucho, bo zatrzesz wtryski.

Edytowane przez Fuser
Opublikowano

witam po przerwie.paliwo leci z prawego z prawej rurki.wiec nie mam pojecia co dalej.w nowy rok ma sie zjawic magik od bmw.

Opublikowano

dokladnie tak mam podlaczome jak na obrazku..albo pompa jest za slaba(nie byla jakas markowa)albo przewody sa do d..y.mam przewod 8x14 do 10bar.moze tam on srednice musi miec inna albo ten przewod sie rozpreza i to jest problem jego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przewody 8mm więc są OK. Nie słyszałem, żeby jakiekolwiek przewody paliwowe odgrywały jakąś rolę w stratach ciśnienia. Zaciśnij jakimś ściskiem przed lub za zaworem i sprawdź wtedy na zapłonie ile INPA pokazuje ciśnienia wstępnego. 

W obu autach mam pompy Magneti-Marelli i są OK. Filtr masz nowy ?

Opublikowano

filtr jest stary .przed przeszczepem byl ok.co prawda moze i to byc przyczyna,tez juz myslalem nad tym.albo czujnik ktory tam jest .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie słyszałem tu na forum, żeby ktoś wymieniał czujnik ciśnienia paliwa na filtrze. Co do filtra to czy jesteś pewien, że w baku, z którego teraz ciągniesz nie było jakiegoś błota ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Można wymienić filtr paliwa profilaktycznie, zawsze to jeden element wykluczony. Ja używam MEYLE choć pewnie są lepsze, nie miałem nigdy z nimi problemu. Sprawdź jeszcze napięcie na pompie w czasie pracy, może za bardzo spada pod obciążeniem. Jeśli jest OK, to jeszcze ciśnienie paliwa przy zdławionym wężu przy zaworze zwrotnym. I właściwie na tym kończą mi się pomysły...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam po urlopie...filtr wlasnie przyszedl nowy (Meyle)dzis podlacze a co do napiecia to mam dwa akumulatory zalozone i raczej to wykluczam.w nastepnym tygodniu przyjedzie mechanik to bedzie nie wspieral.to musi byc jakis glupi blad.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Być może należałoby wrócić do początku i jednak ogarnąć EWS. Doczytałem, że zawór ciśnienia paliwa na pompie jest zamknięty wtedy gdy jest wysterowany, czyli w celu uzyskania wyższego ciśnienia przymyka odpływ na powrót do baku, a byłem przekonany, że jest odwrotnie. W skrócie - całkowicie odłączony będzie powodował, że całe paliwo idzie na powrót. 

Opis zaczerpnięty z commonrailforum.pl, co prawda dotyczył jakiejśc Lancii, ale pompa Bosch:

Rezystancja cewki powinna wynosić od 2,4 do 2,8Ω , a względem masy - nieskończoność. W celu określenia, czy zawór regulacyjny ciśnienia jest włączany elektrycznie, podłącza się oscyloskop do obu styków zaworu. Przy zatrzymanym silniku i włączonym zapłonie współczynnik wypełnienia impulsu powinien wynosić 22%, a na biegu jałowym - 17±2% . Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej stopień włączenia musi się zwiększać. Jeśli współczynnik wypełnienia impulsu nie daje się zmierzyć, należy przez sprawdzenie przewodów prowadzących do sterownika i odczytanie pamięci diagnostycznej określić przyczynę, która może tkwić w uaktywnionym np. immobilizerze.

No właśnie. Jeśli w BMW jest podobnie, tzn. błąd EWS będzie skutkował odłączeniem zaworu to nie uruchomisz silnika, bo nie będzie ciśnienia na listwie. Być może efektem tego jest również spadek ciśnienia wstępnego - całość idzie na przelew więc ciśnienie spada. W normalnych warunkach nikt się nad tym nie zastanawia, bo błąd EWS powoduje przede wszystkim odcięcie rozrusznika, więc nie odpala, bo i tak nie kręci. Jak u siebie masz go podłączonego osobnym obwodem to problem może być zamaskowany. Mam nadzieję, że rozumiesz co mam na myśli :)

Przydałby się oscyloskop. Jak nie masz to chociaż sprawdź czy jakieś napięcie przychodzi na czujnik. W sprawie EWS napisz na PW do kolegi Szumrak, bo pewnie tego tematu nie śledzi, on raczej benzyna. Tak bym do tego teraz podszedł...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Śledzi z ciekawości 😉, odepnij jedną wtyczkę z wtrysku wepnij w nią żarówkę W5W i zobacz czy błyska przy próbie odpalenia, jak nie to immo blokuje wtryski.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Jak pisal <Szumrak> mierzylem napiecie miernikiem i nic.wiec wypada na ews.dodatkowo zamowilem przewody o mniejszym przekroju co poprawi napewno cisnienie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy przy błędzie wtrysku nie jest on odłączany, podłącz żarówkę pod wtyczkę i sprawdź. Żarówka będzie robić za wtryskiwacz.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, ewmar napisał(a):

dodatkowo zamowilem przewody o mniejszym przekroju

Przekrój 8 mm jest odpowiedni. Cieńsze spowodują, że może i wzrośnie ciśnienie, ale spadnie wydajność czyli ilość płynu, który pompa jest w stanie przetłoczyć. 

4 godziny temu, szumrak napisał(a):

przy błędzie wtrysku nie jest on odłączany

Nie kojarzę takich błędów, żeby autor tematu opisywał. Bardziej bym się skłaniał ku temu, że EWS może wszystko wyłączać - regulator ciśnienia pompy, czujnik wysokiego ciśnienia, wtryski, czujniki wału i wałka i co tam jeszcze jest i nawet jak będziemy kręcić i podamy paliwo to nie ma synchronizacji i pracy osprzętu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, Fuser napisał(a):

 

Nie kojarzę takich błędów, żeby autor tematu opisywał. Bardziej bym się skłaniał ku temu, że EWS może wszystko wyłączać - regulator ciśnienia pompy, czujnik wysokiego ciśnienia, wtryski, czujniki wału i wałka i co tam jeszcze jest i nawet jak będziemy kręcić i podamy paliwo to nie ma synchronizacji i pracy osprzętu. 

Chodziło mi o to że po odpięciu wtyczki, sterownik widzi że obwód jest otwarty i może odłączać sterowanie na tej linii (nie wiem jak jest to w tym sterowniku rozwiązane). Dlatego dobrze jest podpiąć żarówkę i sprawdzić czy świeci przy próbie odpalenia. Jak nie to na 100% problem z immo lub czujnikiem wału.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nigdy tego nie robiłem, ale podobno można odpiąć wtyczkę z wtryskiwacza i silnik dalej pracuje na pozostałych pięciu. 

4 minuty temu, szumrak napisał(a):

problem z immo lub czujnikiem wału.

Czujnik wałka odpowiada za rozruch. Na pokrywie z przodu silnika. Ale to i tak nie ma nic wspólnego z za niskim ciśnieniem wstępnym. Ja bym poszedł w kierunku usunięcia błędu immo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Błąd może ale nie musi mieć coś wspólnego z problemem. Immo może być usunięte powiedzmy prawidłowo, tylko dtc nie zostało wyłączone. Przydałoby się żeby ktoś inny zweryfikował czy wsad został właściwie przygotowany.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

komputer wyslalem do fachwca ktoy wylacz immo.daje na to gwarancje.250 € kosztowalo mnie to.kompek przyjdzie w tygodniu.przy podlaczeniu bedzie ze mna mechanik ktoy bedzie nadzorowac odpalanie.po rozmowie z fachowcem opisywal iz jesli immo jest wlaczony to wylacza wszystko i pokazuja sie tez inne bledy czasami.wiec nic nie zrobie zanim nie bedzie kompek gotowy.dodam iz jest to dyplomowany inzynier w dziedzinie auto elektrotechniki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale ceny tam mają 😲

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ews wylaczony....cisnienie nadal slabe ale jak wyciagam wtyczke to wskakuje na 4.0 bary.dalej paliwo nie chce isc.Niestety mechanik nie mial czasu ale ma podjechac aby badac dalej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na plaku teraz pali?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak wyciągniesz wtyczkę z czujnika ciśnienia na filtrze to wchodzi w tryb awaryjny i pokazuje stałą wartość 4 bar.

Opublikowano

kompek podpiety...problem z cisnieniem mam za soba ,naprawilem to.cisnienie dochodzi do 4,09 bara i paliwo na szynie dochodzi ale czujnik na szynie tylko czasami pokazuje jakies wartosci i glownie jest na 0. czasem wskoczy na 10.60....natomiast wyskakuje mi caly czas blad czujnika polozenia walu.bede w sobote na szrocie to kupie czujniki bo te co zamowilem nowe to chba jakas lipa.

Opublikowano

Na plaku trybi i paliale slabo.cisnienie na szynie pokazuje mi caly czas ZERO 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.