Skocz do zawartości

E39 530D wymiana kompa ze skasowanym EWS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pokazuje ews podcisnienie i brak sygnalu z dolotu powietrza(bylo wymontowane i nie podlaczone)brak sygnalu z czujnika predkosci i wyskakuje nieraz magistrala CAN.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

pompe zamontowalem ale nadal nie odpala.kreci i kopci ale brakuje info na desce o podgrzaniu swiec.bledy jakie mam to brak info od klapkolektora(bo prubuje odpalic bez kolektora jak narazie.)brak doladowania powietrza od turbiny ,,,ews,,,i brak info lub sygnalu z magistrali CAN.(dodam iz musialem kable wydluzyc i moze cos jest niedokladnie lutowane.a pozatym to brak z czujnika predkosci i takie inne ktore nie sa podpiete,nie majace wplyw na silnik i odpalenie.

wtryskiwane paliwo po ARD pokazuje mi 31,54 mm3-pytanie czy nie jest za male albo za wielkie??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnika prędkości? Obrotowej silnika czy pojazdu? Jak bez kolektora? A przepływomierz gdzie jest?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może wklejaj te błędy, albo podawaj chociaż numery. Bez sygnału z czujnika wałka rozrządu nie odpali. Czujnik obok pompy wakum.

10 godzin temu, szumrak napisał(a):

Jak bez kolektora? A przepływomierz gdzie jest?

Nie potrzeba kolektora, żeby odpalić M57.

Opublikowano

to sa fotki ktore udalo mi sie zrobic.podkreslam iz EWS jest wylaczony ale nadal system wykazuje jako blad.

1700738261458.jpg

1700738261481.jpg

1700738261506.jpg

1700738261526.jpg

1700738261550.jpg

1700738261572.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda na to, że trafiłem :classic_cool:

7717 - czujnik wałka. Szczegóły tutaj

https://www.bmw-klub.pl/forum/topic/185263-poradnik-30d-m57-e46-problem-z-odpalaniem/

Czy czujnik padł czy kable masz pomotane to już sam musisz ogarnąć. Mogę podpowiedzieć, że kiedyś z ciekawości kupiłem za 40 zł na zapas SKV 17SKV495 i u mnie zadziałał.

I sprawdź jeszcze zakładka Analog 1, jakie ciśnienie wstępne. Podejrzewam, że ropa dochodzi skoro piszesz, że kopci, ale możesz jeszcze sprawdzić ściągając wężyk powrotny z przelewów na wtryskach.

6690 - błąd przetwornika sterowania klapkami kolektora. Jak wywaliłeś (mam nadzieję) klapki to przetwornik zostaw podłączony. EWS i CAN niestety nie pomogę, nie mam wiedzy. 

Opublikowano

zamowie czujnik i zobacze......klapki nie wywalilem tylko nie jest podlaczone do czujnika ktory jest w kolektorze.ropa dochodzi i na powrocie tez jest bo sprawdzalem ....ale mysle ze nadal jakis przewod jest zle wpiety od paliwa....Fuser masz mozliwos jakis filmik wyslac jak te weze sa podlaczone..moze cos po przeszczepie zle zlozylem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W kolektorze od strony grodzi to masz czujnik doładowania. Przetwornik od klapek jest pod kolektorem.

Uproszczony schemat zasilania paliwem już podawałem. Jak pomylisz in/out na pompie CR to też nie odpali

https://house-of-torque.com/fuel-system/

Szczegółowy schemat.

ukadzasilaniapaliwem.thumb.jpg.b72593c1862bf070537bedb248c9b305.jpg

Istotny jest ogranicznik ciśnienia paliwa, bo bez tego nie utrzymasz ciśnienia wstępnego. Powyżej w temacie E46.

Edytowane przez Fuser
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a wiec po wymianie czujnika i kasowaniu bledow jest lepiej ale......blad powraca co jakis czas.byl pusty akumulator i po nadladowaniu pojawilo sie podgrzewanie swiec,wiec jest znaczny postep.ale kreci kopci ale nie chce odpalic.zamowie czujnik cisnienia paliwa na pompie bo wydaje mi sie ze tez jest walniety(blad sie co jakis czas pojawia)jutro przywioze bustera do akumulatora i zobacze co zrobi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, ewmar napisał(a):

zamowie czujnik cisnienia paliwa na pompie

Na pompie CR jest regulator ciśnienia, nie czujnik. Praktycznie nie ulega uszkodzeniu, jedynie zużywają się uszczelki F01M100278 i wtedy w skrajnym przypadku nie odpali z braku paliwa, ale pokazuje błąd 2550 "niskie ciśnienie na szynie" czy cos takiego. Pytanie czy silnik w ogóle pracował przed swapem ? Może wtryski stoją dęba ? Możesz spróbować odpalić pryskając plaka w dolot kolektora. 

Opublikowano

niby silnik dzialal.bede jeszcze raz prubowal i wysle fotki bledow.podepne kolektor dolotowy i prysne plaka zobacze co zrobi.po 16 bede dzialal

Opublikowano

bateria za slaba aby dzis meczyc wiec do jutra czekam na bustera.ale to fotki z bledow.na plaku kopci i widac ze chce ale nadal jak by jemu paliwka zabraklo.

1701615646898.jpg

Opublikowano

co ciekawe na kompie nie pokazuje Raildruck....czyli cisnienie na szynie.....co moze byc powodem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na szynie masz zero, bo silnik się nie kręci. Jakie masz ciśnienie wstępne na zapłonie ? Vorfoerderdruck, zakładka Analog 1.

Opublikowano

jutro podam bo i tak aku slabe.ale faktycznie tak na logike masz racje.nie poda cisnienia na szynie bo nie kreci...

Opublikowano

no wiec nic nie pomaga.aku pelne i buster i nadal nic.wysylam fotki z odpalenia czyli zrobilem jak krecilem silnikiem.moze ktos bedzie wiedzial co jest grane

1701707029228.jpg

1701707186806.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ciśnienie wstępne masz 2,8 bar, a to jest za mało, żeby pompa CR uzyskała minimalne ciśnienie do uruchomienia silnika. Tam musi być minimum 3,6 , a najlepiej 4 bar. W E39 taki objaw to na 90% uszkodzona pompa progowa (wstępna), ewentualnie zaworek ograniczający. Nie wiem co tam masz namotane z zasilaniem paliwowym, ale dopóki nie ogarniesz ciśnienia wstępnego to dalej nie ruszysz. Dziwi mnie tylko, że nie masz błędu 2550 niskiego ciśnienia CR, ale jeśli zrzut Analog1 jest podczas kręcenia rozrusznikiem to ciśnienie CR masz właśnie zero. Napięcie 9,5V podczas rozruchu to bardzo nisko, to też może mieć wpływ na pompę progową. 

Do takich testów przydaje się mocny prostownik lub zasilacz serwerowy. Oczywiście nie do samego rozruchu, ale diagnostyki na zapłonie. Pompa progowa bierze 10A, o grzaniu świec nie wspomnę. 

Edytowane przez Fuser
literówki
Opublikowano

co do cisnienia to poszukam jutro czy sa nieszczelnosci i zobacze ten zawor.poszukam jego moze zamowie nowy jesli jest to wymienne.co do napiecia to byly fotki robione juz jak troche krecilem nim i bateria byla slaba to fakt.na samym poczatku siwce sie zapalaja wiec jest ok.jutro dalsza zabawa ..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawór jest okrutnie drogi, a wcale nie musi być zepsuty. Możesz na próbę zacisnąć wężyk przed lub za zaworem i wtedy sprawdzić ciśnienie wstępne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

troche to trwalo ale znalazlem mala nieszczelnosc i niespodzianke.odczepilem wezyki paliwa od pompy i po zalozeniu cisnienie jest slabsze na kompie..ale jest roznica jesli napiecie spada to na pompie tez jest slabe cisnienie.....wiec podlaczylem druga baterie i teraz rozrusznik chce wyrwac silnik przy kreceniu......jutro podlacze kompa i zobacze co mi powie .......

1702499345827.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Regulator po prawej to śmietnik. Jeśli zielony oring jest cały i teflon pod spodem również to będzie działać. One praktycznie się nie psują. Blaszaną jednorazową uszczelkę trzeba dokręcić 9Nm. Jak dociągniesz za mocno to będzie tam ciekło, ale możesz dać dodatkowy oring 17,5 x 1,5. Pompa jeszcze może cieknąć na głowicach, ale jeśli się nie leje po glebie to chwilowo można to zignorować. 

29 minut temu, ewmar napisał(a):

jest roznica jesli napiecie spada to na pompie tez jest slabe cisnienie

Oczywiście, bo przy niższym napięciu obroty ma niższe.

Opublikowano

kreci jak glupi ale nadal nie moze osiagnac cisnienia powyzej 2.6-2.7.  nie mam pojecia co jest dalej grane.mam pytanie czy jak bedzie male cisnienie to na cr dalej nie pusci paliwa??bo jak narazie to mam odkrecona rurke co idzie do listwy i tam niema zadnego paliwa.wiec albo czujnik nie pozwala zw.na male cisnienie albo pompa cr jest do smieci a widze ze to jest na lancuchu.sorry ale nie mam polskich znakow

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zasilanie pompy CR jest od strony łańcucha. Jeśli tam leci paliwo to ściągnij drugi koniec potem na zapłon i jak będziesz słyszał, że pompa progowa pracuje to ściągnij drugi koniec (powrót) przy regulatorze. Jeśli tam nie leci ropa to pompa jest niesprawna, ale to się raczej nie zdarza. Jeśli tam leci, ale podczas kręcenia nie podaje paliwa na szynę przez metalową rurkę to problemem jest za niskie ciśnienie wstępne i wtedy regulator prawdopodobnie w ogóle nie puszcza, tzn. jest otwarty na full i wszystko powraca do baku. 

Takie ciśnienie 2,7 bar to jest za mało. Już wcześniej pisałem, że jak tego nie ogarniesz to dalej nie ruszysz. Przejrzysz jeszcze raz instalację paliwową, bo coś tam jest nie tak, a jeśli jest OK to pompa progowa to śmietnik.

Postaram się później zrobić jeszcze jeden obrazek i opisać jak paliwo idzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.