Skocz do zawartości

E39 530D wymiana kompa ze skasowanym EWS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

zamontowalem kompaktory ma odblokowany ews i auto nie chce krecic.dodam ze na starmy kompie tez nie chcial krecic i odpalic.pokazuje na inpie iz jest blad ews.....mino ze podmienilem kompa to nadal tak blad jest.....dodam ze silnik i wszytkie kabe przelozylem do auta terenowego ...paliwo swiatla deska jak i inne dzialaja ale silnik nie chce krecic.POMOCY gdzie mam szukac???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawdopodobnie ews nie został jednak usunięty. Rozmawiaj z tym kto go usuwał.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, ale nie może być błędu ews.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak ze sterownika softowo usunięty ews to nie trzeba mostkować kabli przy ews (chyba że ews jest uszkodzony lub nie masz kluczyka z kompletu).

Jeżeli już zmostkowałeś te kable i nie kręci to pewnie gdzieś ci prądu brakuje, daj plus z akumulatora bezpośrednio na rozrusznik i zobacz czy odpali na plaku.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
w orginale jest plus na rozrusznik.idzie gruby kabel.mierzylem miernikiem i jest plus i minus...to jest prad dochodzi ale dalej nie kreci.sprawdzilem wszystkie kable i masy czy sa podpiete i jest ok.blad ews dalej wyswietla.wymienie kable od silnika do kompa,moze to cos zmieni
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie ty masz tam minus? Minus jest na obudowie, do rozrusznika gruby przewód 12v i cienki przewód na którym pojawia się 12v gdy stacyjka jest w pozycji gdzie powinien kręcić rozrusznik. Jak to wszystko jest i nie kręci to rozrusznik do wymiany lub naprawy!
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
zgadza sie.minus na obudowie i grubym kablem plus leci.plus dwa cienkie przewody.....rozrusznik byl testowany przed zalozeniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kluczyk na zapłon i podaj plus na bendiks, żeby uruchomił rozrusznik i zapiął go z kołem zamachowym. Jeśli odpali to znaczy, że masz problem z plusem ze stacyjki na bendiks. Możesz podać Plaka w dolot, żeby ułatwić rozruch.


O to chodzi...

Opublikowano

i faktycznie byl problem z pradem.....wtyczka pod kolumna kierownicy byl niedokladnie wpiety.jak juz to zrobilem to rozrusznik dziala.ale doszlo do jakiegos spiecia i szukam co wywalilo.silnika niestety nie krecilem z powodu tez slabego aku.

albo......rozrusznik sie rozwalil :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak słaby Aku to odcina rozrusznik. Naładuj i daj znać.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
akku pelne ale cos jak pisalem cos blyslo i rozrusznik jak zaczarowany stoi.elektromagnez chyba padl.
Opublikowano
a wiec rozrusnik byl u mechanika ktory jego sprawdzil i mowi ze jest ok.kreci i wyzuca kolo.polecili mi sprawdzic bezpieczniki i przekazniki......bezpieczniki sa wszystkie cale ale cos jest nie tak bo nawet nie moge polaczyc sie przez port OBD aby odczytac bledy......ma ktos pomysly???????
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bezpieczniki przy sterowniku silnika, w takim klocku.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
sprawdzone sa cale.jak przekrecam kluczyk to jest taki maly wiatrak pod kompem silnika i slychac roznice w obrotach a ponad to to nic.podlaczem bustera bo malo pradu moze ma tez nic nie dalo.teraz nawet jak mostkuje kable na rozruszniku to nie ma reakcji....... :mad2: :mad2:
Opublikowano
nastapil progres.....w jednym z postow doczytalem iz jednemu skonczyl sie kabel masy.....czi padl.dalem nowy kabel bezposrednio na rozrusznik i faktycznie pomoglo.nie odpalilem bo aku slabe mam.75A to dos malo dla 3.0 D szukam mocnego
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

jest nowa bateria i rozrusnik kreci...ale na inpa wyskakuje mi blad ews......podkreslam ze mam kompa z wylaczonym ews i mimo to wyskakuje mi blad.na pompie cr nie podaje paliwa....wydaje mi sie iz ews odcial pompe...

brakuje mi juz pomyslow  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 20.10.2023 o 19:06, ewmar napisał(a):

na pompie cr nie podaje paliwa....wydaje mi sie iz ews odcial pompe...

EWS odciął pompę CR ? Jest na sztywno spięta z rozrządem.

Pompę progową masz sprawną ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobacz czy na plaku odpali, jak tak to problem z zasilaniem paliwa, tak jak Fuser pisał, masz wogóle pompę progową? Co do błędu EWS u mnie w benzynie jest zrobione EWS off i błąd też występuje jednak nie ma to żadnego wpływu na działanie silnika.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

tam jest czujnik regulacji cisnienia i dalej nie puszczal paliwa......ale widze ze nie pojawia mi sie info na desce od podgrzewania swiec zarowych....wiec zrobilem na szybko iz paliwo dochodzi do szyny ale nie mam swiecy.byla robiona wiazka kabli silnika moze jest to przyczyna....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To tak nie działa. Czujnik, a regulator to dwa różne elementy. Regulator ciśnienia na pompie otwiera powrót do zbiornika. Jak potrzeba więcej paliwa to przymyka przelew. Regulator nie odetnie paliwa na listwę. Silnik nie odpali jak nie masz ciśnienia wstępnego z elektrycznej pompy, która jest pod fotelem kierowcy. Jak robisz swapa to musisz mieć pompę wstępną, która podaje 4 bar. Bez tego pompa CR nie da rady i ciśnienie na listwie jest za małe mimo, że paliwo będzie. Czujnik wysokiego ciśnienia jest natomiast na listwie od strony grodzi.

50 minut temu, ewmar napisał(a):

nie pojawia mi sie info na desce od podgrzewania swiec zarowych

Przy obecnych temperaturach odpalisz bez grzania świec. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

flaki wlacznie z pompa sa przeszczepione i pompa daje kopa bo to slychac i widac jak krazy w rurkach....natomiast sa babelki powietrza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponawiam pytanie, na plaku pali?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

nie chce zaskoczyc.ale ale.....ja tej pompy nie moge znalezc....to znyczy ze jednak nie byla przeniesiona z dawcy...ta co niby pod kierowca jest.(blad nowicjusza)zamawiam ta pompe i szukam dalej.teraz bede mial przerwe bo inne projekty mam ale 

a na fotce SAM .tam wlasnie trafil silnik od 530D

1698683918209.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.