Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Ostatnio 2 razy na zimnym silniku miałem sytuacje, że po dopaleniu zaczęło trzęść całym autem tak jakby silnik nie palił na wszystkie cylindry. Za pierwszym razem ten problem sam ustąpił po jakiejś minucie (akurat w momencie, w którym silnik zaczął schodzić z obrotów). Za drugim razem dzień później stan ten trwał dobre 15 minut, w międzyczasie zaświecił się chceck (chwile po odpaleniu) i zgasł te 15 minut później, wtedy też silnik zaczął pracować normalnie. Zauważyłem też, że wtedy auto nie mogło się przełączyć na gaz (za drugim razem, bo za pierwszym cały czas był na benzynie).

Po podpięciu komputera pokazało dwa błędy: nieciągłość zapłonu na cylindrze 3 i 5. Dodam, że świece były wymieniane pół roku temu, pompa paliwa też. Co o tym sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamień cewki 3 z 2 i 5 z 4, sprawdź czy błędy przejdą za cewkami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Generalnie problem jest taki, że od kilku dni nie występuje. Ale to raczej nie znaczy, że znikł. Wymieniłem cewki 3 i 5 na nowe, zobaczymy czy to coś da.

Oprócz cewek obstawiacie coś jeszcze?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przyczyn może być dużo. Polecam sprawdzić czy nie ciągnie lewego powietrza. Co do tego tematu to w internecie znajdziesz dużo więc nie będę się rozpisywał. Jaki masz przebieg w aucie? Rozumiem że problem występuje tylko na zimnym po dłuższym postoju. Zużyte szklanki również mogą dawać takie objawy bo zawory nie domykajął. Sprawdź kompresje ale na zimnym silniku.

Problem może leżeć również po stronie elektryki jak np. dogrzewanie sond lambda, brakująca masa czy zabrudzone styki w kostkach od cewek. Może być również czujnik temperatury który podaję złą temperature do sterownika i mieszanka na zimnym jest za uboga.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jakiś czas temu (miesiąc chyba) wymieniłem dwie cewki; na 3 i 5 cylindrze. Dziś znowu podczas jazdy zaświecił mi się check. Jak dojechałem do domu to sprawdziłem kod błędu - pokazało mi znowu wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Podczas jazdy nie było żadnych problemów, ale od paru dni znowu zauważyłem, że lekko trzepie mi budą po odpaleniu, ale jest to o wiele słabsze niż wcześniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.