Skocz do zawartości

Dziwne wrzucanie biegow


AndrzejWxx

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc. Mam w E39 taki problem, że każdy bieg wchodzi jakby wchodził przez zębatkę. Takie uczucie jakby nie dokonca wyrównały się obroty. Wsteczny nie zgrzyta. Olej w skrzyni wymieniony ale nie na oryg jakiś 75w90. Po wymianie skrzynia chodzi odrobinkę gorzej niż było. Dodam że np gdy stoję na światłach wrzucę 2 z tym uczuciem zębatki wrzucę spowrotem na luz bez puszczania sprzęgła i znowu wrzucam 2 to już wchodzi bez problemów. I tak to wygląda na każdym biegu.


Czy winne może być sprzęgło ? Wiem że już się powoli kończy bo np nie mogę " wyrwać z kapcia " ale podczas jazdy normalnej nie ślizga się jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
75w90. Po wymianie skrzynia chodzi odrobinkę gorzej niż było.

Jesteś pewien, że taki powinien być ? To bardzo gęsty olej. Sprawdź tutaj

https://www.motul.com/pl/pl/lubricants


Możesz mieć na ukończeniu synchronizatory, albo sprzęgło do końca nie wysprzęgla i wałek się obraca mimo wciśnięcia, ewentualnie przyciera się łożysko na wałku, to, które jest wbite w wał korbowy choć to raczej mało prawdopodobne, bo one nie jest mocno obciążone.


Miałem coś podobnego z tym, że raczej problem było w ogóle wrzucić bieg, szczególnie jedynkę. Zmieniłem na olej ATF taki jak do przekładni kierowniczej i jest dużo lepiej. Właściwie to zapomniałem o problemach z wrzucaniem biegów. Jak jest duży mróz to jest trochę gorzej, ale nie tak tragicznie jak wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję 75w90 jest używany w znacznej większości skrzyń manualnych. Wydaje mi się że to bardziej problem w stronę sprzęgła skoro po wrzuceniu biegu i jego ponownych wrzuceniu problem znika. Temperatury to wiadomo jak jest zimno to trochę ciężej na początku biegi wchodzą, nie chce mi się wierzyć że synchronizatory każdego biegu padają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do skrzyni manualnej 75w80, ten, który zalałeś jest do dyferencjału bez szpery. To o czym piszesz to problem ze sprzęgłem/dociskiem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zalej Top Tec ATF 1100 do skrzyni, dobre opinie o takim rozwiązaniu chodzą. Praca się poprawia, problemy z wrzucaniem biegów i pracą na zimnym znikają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz niestety jestem spłukany bo wydałem 3000zl na części do buni


Sprzęgło wraz z dwu masa mam zamiar wymienić latem. Czy jak polatam z 5000 km na tym oleju 75W90 to zaszkodzi to skrzyni ?


Jeżdżę raczej spokojnie bez upalania.


Z olejem nie będę kombinował jak już wiem jaki wymienię na oryginalny bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy jak polatam z 5000 km na tym oleju 75W90 to zaszkodzi to skrzyni ?

Nic się nie stanie, w lecie będzie lepiej. Jeździłem na takim kilka lat, bo na castrol.pl był błąd w wyszukiwarce i taki olej mi wskazało. Obecnie chyba w ogóle ta strona nie podaje oleju do manuala, dlatego pisałem, żebyś sprawdził na stronie Motula.

 

Z olejem nie będę kombinował jak już wiem jaki wymienię na oryginalny bmw

Wymieniłem na 75W80 jak już wiedziałem jaki ma być i poprawiło się niewiele. Jak miałem E36 to były wersje tej samej skrzyni zalewane olejem MTL albo ATF i w zależności była odpowiednia nalepka. Oczywiście sam zdecydujesz, aczkolwiek moim zdaniem szarpać się z lewarkiem nie jest dobre dla skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Dowiem się w ASO jaki do mojej buni powinien być olej i kupię oryginalny. Co do haczenia tych moich biegów to wydaje mi się że jest tak jak kolega wyżej napisał że sprzęgło jest problemem.


Wczoraj na postoju zrobiłem taki test.


Silnik chodził na wolnych obr wcisnąłem sprzęgło i 1 przyhaczyla, bez puszczania sprzęgła na luz i kilka razy znowu 1 tym razem bez haczenia. Dałem luz puściłem sprzęgło, ponownie wcisnąłem i znowu 1 haczy. Tak jest też z każdym innym biegiem. Wydaje mi się, że w takiej sytuacji olej niewiele by miał do gadania. Haczenia rozumiem, że jest takie odczucie jakbym wrzucał bieg przez wolno kręcące się zębatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.