Skocz do zawartości

Problem z paliwem e39 3.0d 2001r 193km


R6Bm2001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z paliwem nowe wszystkie pompy paliwa jak i w baku tak i progowa zaworek zwrotny co powinien trzymać cisnienie zamieniany na inny sprawny nawet już zmieniłem na customowy eprom żeby samemu ustawić cisnienie paliwa jak ustawiłem na 4.2 bar to niby tak trzyma ale jeśli na biegu jałowym doda się gazu to są spadki do 3.5bar wtryski sprawdzane przelewem i wszystko jest okej. A jeszcze inna kwestia jest taka że pompa progowa nie wyłącza się na zapłonie czyli jak włączę zapłon ona powinna chwilę pochodzić i się wyłączyć a tu chodzi cały czas :mad2: Dodam jeszcze że ma wgraną twarda odcinke jeśli to by miało znaczenie. Przy jeździe na pierwszym i drugim biegu jest wszystko okej ale na 3,4,5 przy około 2,700obr przerwie raz i jedzie dalej ale nie pełną mocą. Z góry dziękuję za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wygląda jakby ta nowa pompa była niesprawna. Filtr paliwa zmieniany ? Jakieś błędy w silniku się zapisały ?

 

pompa progowa nie wyłącza się na zapłonie czyli jak włączę zapłon ona powinna chwilę pochodzić i się wyłączyć a tu chodzi cały czas

Około minuty może chodzić. Nie mam pojęcia dlaczego się nie wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakie pompy zamontowałeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obecnie jest to ti automotive i nie jest to co kiedyś, obecnie bosch jest pewniejszy. Dlatego tu może być problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby ta nowa pompa była niesprawna. Filtr paliwa zmieniany ? Jakieś błędy w silniku się zapisały ?

 

pompa progowa nie wyłącza się na zapłonie czyli jak włączę zapłon ona powinna chwilę pochodzić i się wyłączyć a tu chodzi cały czas

Około minuty może chodzić. Nie mam pojęcia dlaczego się nie wyłącza.

Filtr zmieniany był w ubiegłym roku w listopadzie . Błędy są ale to tylko podobne takie od radia np czy tam nivo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Takie zachowanie pompy progowej nie jest normalne, napisałem jak jest, obecny pierburg to loteria.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zachowanie pompy progowej nie jest normalne, napisałem jak jest, obecny pierburg to loteria.

Mhmm no dobra jak zjadę do Polski na święta teraz będę sprawdzał jeszcze mnie zastanawia czemu mam taką przerwę i później już nie chce dobrze jechaćczasami przerwie przy 2300 czasami przy 2700 zastanawiam się jeszcze bo mam twardą odcinek wgraną i niby jakiś chip ale nie mam pojęcia kto to robił i jak może w tym jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie chce dobrze jechaćczasami przerwie przy 2300 czasami przy 2700 z

Zawór regulacyjny na pompie, przetwornik ciśnienia na turbo, geometria turbo zacina. Jest kilka elementów, które mogą to powodować, niemniej jednak musisz zrobić najpierw porządek z ciśnieniem wstępnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce dobrze jechaćczasami przerwie przy 2300 czasami przy 2700 z

Zawór regulacyjny na pompie, przetwornik ciśnienia na turbo, geometria turbo zacina. Jest kilka elementów, które mogą to powodować, niemniej jednak musisz zrobić najpierw porządek z ciśnieniem wstępnym

Dzięki wielkie wrócę do Polski będę myślał i opisywał problem jeśli będzie dalej występował. Mógł byś rozjaśnić jaki zawor regulacyjny ? Czy może chodzi ci o ten zaworek zwrotny co powinien trzymać cisnienie 4.2 czy tam 4 bar ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na pompie CR jest regulator ciśnienia paliwa z wtyczką. Podobno jak szarpie w okolicy 2500 obr to on może być problemem, bo źle steruje wysokim ciśnieniem. Zwykle wystarcza wymiana dwóch uszczelek, natomiast ja bym się zajął najpierw ciśnieniem wstępnym. Możesz zaobserwować podczas jazdy co się dzieje, ale jak spada do poziomu 3,5 bar to mimo wszystko dobrze sprawdzić na innej pompie progowej. Ona może mieć ciśnienie, ale brakuje wydajności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pompie CR jest regulator ciśnienia paliwa z wtyczką. Podobno jak szarpie w okolicy 2500 obr to on może być problemem, bo źle steruje wysokim ciśnieniem. Zwykle wystarcza wymiana dwóch uszczelek, natomiast ja bym się zajął najpierw ciśnieniem wstępnym. Możesz zaobserwować podczas jazdy co się dzieje, ale jak spada do poziomu 3,5 bar to mimo wszystko dobrze sprawdzić na innej pompie progowej. Ona może mieć ciśnienie, ale brakuje wydajności.

To jest 3 pompa progowa już i zaworki też zmieniane tak że już nie wiem gdzie szukać problemu z tym ciśnieniem wstępnym a pompa w baku też musi jakieś cisnienie tworzyć czy ona tylko podaję do pompy progowej paliwo a ta nabija ? Wcześniej miałem problem taki że przy 15L gasła i nie dostawała paliwa ale to pompa w baku była problemem po zmianie wszystko było by dobrze gdyby nie ta przerwa powyżej 2.500 i tylko od 3 biegu w wzwyż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jest 3 pompa progowa

Uuuu... Jeśli założysz pompę używaną, która w innym aucie pracowała poprawnie, a dalej będzie źle, to trzeba szukać gdzie indziej. Dziwna sprawa, bo to nie jest technologia kosmiczna. Pompa progowa podaje ciśnienie, zawór zwrotny utrzymuje 4 bar puszczając nadmiar na powrót do zbiornika, zawór regulacyjny na pompie CR obcina nadmiar paliwa, żeby zmniejszyć wysokie ciśnienie, nadmiar paliwa z wtryskiwaczy idzie na przelew. Pompa w baku nie jest tutaj kluczowa. Ona daje 0,5 bar więc jeśli nie ma efektu 15L to raczej można przyjąć, że jest OK.


Jeśli progowa jest sprawna, zawór 4 bar sprawny to być może regulator na pompie przepuszcza na przelew choć nie słyszałem, żeby kto śmiał taki problem. Wtedy na postoju wysokie ciśnienie też powinno być za niskie. Jak zdejmiesz kolektor to można ten zawór wykręcić bez zdejmowania pompy. Tam się wymienia uszczelki F01M100278 jak są sparciałe. Przy okazji widać czy pompa nie cieknie. Druga sprawa to podpytać jakiegoś tunera czy jest możliwość, że program podaje takie duże dawki, że układ traci wydajność.

 

jeśli na biegu jałowym doda się gazu to są spadki do 3.5bar

To nie jest prawidłowe, ale sprawdź co się dzieje podczas jazdy i jakie są wartości wysokiego ciśnienia, na postoju również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby ta nowa pompa była niesprawna. Filtr paliwa zmieniany ? Jakieś błędy w silniku się zapisały ?

 

pompa progowa nie wyłącza się na zapłonie czyli jak włączę zapłon ona powinna chwilę pochodzić i się wyłączyć a tu chodzi cały czas

Około minuty może chodzić. Nie mam pojęcia dlaczego się nie wyłącza.

U mnie progowa po zapłonie (bez uruchamiania silnika) też chodzi bardzo długo. Kiedyś mierzyłam, wyszło ok półtora minuty. Aż. No ale jeździ normalnie, nie szarpie, odpala bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mojego problemu to chyba mam rozwiązanie wcześniej nie było błedu przepływki ale teraz sprawdzane było istą i pokazała błąd 000100 DDE air-mass flow sensor

Może być. Kiedyś w oplu miałem problem nagle zaczęła palić jak smok. Umyłem przepływke i przeszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.