Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, od dłuższego czasu mam E39 i niedawno zacząłem interesować się tematem lamp, ponieważ wypadało by je zregenerować gdyż poziom świecenia zostawia dużo do życzenia. Podczas kupna swojej nie zwracałem zbytnio uwagi na przednie lampy, czy są oryginalne itd. Bo nie byłem w ten temat tak zagłębiony.

Moje lampy wyglądają jak te z polifta. Nie mam zdjęcia, natomiast lampy od środka wyglądają tak jak z tego ogłoszenia, czyli praktycznie puste w środku.

VvhQ9HO.png

 

Od siebie dodam, że nie ma przetwornic, jedynie znalazłem pod lampami jakieś małe plastikowe coś, co ma wybite numery. Chyba jest wpięte do lamp, ale nie mam pewności. A gumy ktore zabezpieczają lampe od środka, są po prostu zwykłymi okrągłymi gumami, nie ma żadnego otworu która by mogła przepuścić kabel od przetwornicy do niej. W skrócie, 1:1 to co na zdjęciu wyżej. Czy lampy które opisałem, mogą być oryginałami, czy jakimiś zamiennikami?

Edytowane przez Veruse
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę napisane chaotycznie

No, raczej... Sporo napisałeś, ale nadal nie wiadomo z czym masz problem.


Lampy poliftowe mają soczewki i ringi, zarówno xenony jak i zwykłe H7, konstrukcja lampy jest identyczna. Na zdjęciu jest jakiś zamiennik. Pokaż co faktycznie masz u siebie to nie będziemy zgadywać.

Opublikowano
nadal nie wiadomo z czym masz problem.

 


Problem z zidentyfikowaniem lampy, czy jest ona oryginalna, czy jest jakimś tanim śmietnikiem. Każde zdjęcie poliftowej lampy które widziałem, albo miało takie charakterystycznie wystające kostki do góry. Albo przetwornicę, u mnie obu tych rzeczy nie ma. Stąd pojawienie się tego post. To co jest na zdjęciu przedstawionym w poście, przedstawia to samo co mam u siebie, niczym się nie różni..

Mam soczewki oraz ringi.


No i stąd też dopytam bo nie umieściłem tego w temacie. Czy xenon ma prawo działać bez przetwornicy? moje świecą nie najlepiej, rzucają bardziej żółtą barwę. Ale widać ze soczewki mają już troche za sobą bo są troche zamglone.


.


Resztę tekstu usunąłem, lepiej zostawić to na inny temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obejrzyj lampę dokładnie, napewno znajdziesz jakiś napis. Jak masz napisane Hella to masz oryginał, jak DEPO to nędzna podróba.


Ksenon bez przetwornicy działać nie ma prawa, jak wyjmiesz żarówkę to już będziesz wiedział co siedzi, ale wygląda to na H7.


Jak masz oryginały przedliftowe to możesz za pomocą całego zestawu odbłyśnika z soczwką zregenerować sobie fajnie lampy, jak DEPO to chyba tylko kosz zostaje. A jak masz poliftowe to niestety, ale butyl na który sklejone są te lampy jest praktycznie nie do rozklejenia. Czytałem o metodach na wycinanie klosza, skrobanie butylu i klejenie nowych kloszy po regeneracji od środka, wtedy też by się przydało regulatory wymienić, bo w takim wieku to już na pewno połamane są.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To co jest na zdjęciu przedstawionym w poście, przedstawia to samo co mam u siebie, niczym się nie różni..

Mam soczewki oraz ringi.

Ale z tego zdjęcia nie wynika jak wygląda front lampy.

Opublikowano
To co jest na zdjęciu przedstawionym w poście, przedstawia to samo co mam u siebie, niczym się nie różni..

Mam soczewki oraz ringi.

Ale z tego zdjęcia nie wynika jak wygląda front lampy.

 

Spoko, postaram się zrobić fotę i wrzucę tutaj.

Opublikowano

A więc tak.. Niestety wychodzi na to, że są to lampy DEPO. Widać logo na kloszu.. Żeby nie było, wrzucam zdjęcia jak to wygląda od środka, ze zdjętymi gumami.

 

oyAMA5l.jpg

fThNNZc.jpg

 

Bardziej opłaca się chyba kupić oryginalne Xenony Hella, tylko pytanie. Czy trzeba coś rzeźbić w kablach, czy p&p?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kable to najmniejszy problem. Jeśli masz teraz H7 to zapewne auto nie posiada spryskiwaczy reflektorów nie wspominając o autopoziomowaniu. Używane reflektory Hella będą wymagały regeneracji odbłyśników oraz kloszy. Jeśli trafisz na klej butylowy to będziesz miał szczęście, bo wystarczy opalarką zagrzać, żeby zdjąć szkła. Jeśli natomiast będzie to twardy klej to rozebranie reflektora domowymi sposobami bez uszkodzeń jest mało realne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A z jakiego roku ten samochód? Jak masz przedlifta, to lepiej przedliftowe wrzućić i samodzielie sobie zrobisz wymiane na nowe projektory

https://www.mdecoder.com/

Tutaj wejdź, wrzuć sobie VIN i sprawdź jakie oryginalnie lampy były, czy z xenonem, może ktoś po stłuczce wymienił a dziady DEPO bo taniej.

Opublikowano
Kable to najmniejszy problem. Jeśli masz teraz H7 to zapewne auto nie posiada spryskiwaczy reflektorów nie wspominając o autopoziomowaniu. Używane reflektory Hella będą wymagały regeneracji odbłyśników oraz kloszy. Jeśli trafisz na klej butylowy to będziesz miał szczęście, bo wystarczy opalarką zagrzać, żeby zdjąć szkła. Jeśli natomiast będzie to twardy klej to rozebranie reflektora domowymi sposobami bez uszkodzeń jest mało realne.

 

Będąc szczerym, te autopoziomowanie i tak w większości przypadków nie działa tak jak należy, dużo o tym czytałem i czytałem opinie innych, że zanim się to ruszy to juz dawno będzie niepotrzebne.

Jedyne co jest to ten charakterystyczny ruch, dół-góra i powrót gdzieś pomiędzy, chociaż wyjeżdzając dziś spod domu, miałem wrażenie jakby się ruszyło dół-góra i po chwili zeszło trochę do dołu, tak jakby sobie poprawił poziom świecenia (przed wyjazdem wypakowywałem pare rzeczy które ważyły swoje, więc może jest coś na rzeczy)

Co do używanych hella, widziałem że nawet takie w ok stanie są po 1.200zł, więc nie ma tragedii. Kwestia tego, czy się opłaca.


 

A z jakiego roku ten samochód? Jak masz przedlifta, to lepiej przedliftowe wrzućić i samodzielie sobie zrobisz wymiane na nowe projektory

https://www.mdecoder.com/

Tutaj wejdź, wrzuć sobie VIN i sprawdź jakie oryginalnie lampy były, czy z xenonem, może ktoś po stłuczce wymienił a dziady DEPO bo taniej.

 

Ogólnie to jest tak, że jest to 2000' z końcówki maja, natomiast moc jaka jest podawana na każdej stronie, to 142KW, wiec wygladaloby jakby miałby być to polift, albo jakaś przejsciówka? dziwna sprawa ogólnie, którą chciałbym poruszyć w innym temacie. Xenonów po VINie nie mam, a dla pewności sprawdziłem pare innych z rocznika 00' oraz 01/02' i tam też nie zawsze się pojawiał xenon. Fakt mógł ktoś sobie dołożyć. Ale przy tych rocznikach śmiem wątpić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ruch świateł o którym piszesz to test regulacji w reflektorach, występuje to zarówno w zwykłych jak i ksenonach, nie ma to żadnego związku z poziomowaniem. Jak założysz ładne używane oryginalnie zwykłe przedliftowe reflektory to będą świeciły o niebo lepiej niż depo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jeśli jest z końcówki maja 2000 to jest to przedlift.

 

Być może, nie neguje tego. Ale jak odpowiesz mi na to że zarówno w dowodzie jak i na wielu stronach podawana jest moc, jakoby to był polift, ktoś się pomylił, czy może chwile przed znanymi nam wszystkim zmianom w lifcie, montowano już delikatnie mocniejsze m57d30?


 

Ruch świateł o którym piszesz to test regulacji w reflektorach, występuje to zarówno w zwykłych jak i ksenonach, nie ma to żadnego związku z poziomowaniem. Jak założysz ładne używane oryginalnie zwykłe przedliftowe reflektory to będą świeciły o niebo lepiej niż depo.

 

Chyba wolałbym założyć już te poliftowe.. No nie ukrywam że mi się bardziej podobają, natomiast nadal nie wiem czy będą one p&p. Bo to jedyne moje zmartwienie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba wolałbym założyć już te poliftowe.. No nie ukrywam że mi się bardziej podobają, natomiast nadal nie wiem czy będą one p&p.

Reflektory soczewkowe będą świecić dużo gorzej niż klasyczne odbłyśniki. Polift/przedlift różnią się okablowaniem i nie są p&p. Sprawdź co masz u siebie lub czy kable z wtykami były cięte i będziesz wiedział co było w oryginale.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli jest z końcówki maja 2000 to jest to przedlift.

Być może, nie neguje tego. Ale jak odpowiesz mi na to że zarówno w dowodzie jak i na wielu stronach podawana jest moc, jakoby to był polift, ktoś się pomylił, czy może chwile przed znanymi nam wszystkim zmianom w lifcie, montowano już delikatnie mocniejsze m57d30?

Przed liftingiem model 530d był produkowany w dwóch wariantach mocy. Po liftingu tylko w tym mocniejszym.

135 kW 08.1998 - 09.2000

142 kW 09.1998 - 06.2003

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest dekoder vin, jest moc, jest data produkcji i informacja czy auto jest poliftowe czy nie. Twój to przedlift o wyższej mocy, wszystko się zgadza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.