Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,


Jestem szczesliwym posiadaczem m550i, ktore przyplenelo zza wielkiej wody.

Rocznik modelowy 2020 takze siedzi juz tu3, nasuwa mi sie pare pytan:

- Jaki olej do niego lac? Nie musi byc to olej na ekstremalne warunki, auto uzytkuje normalnie, + dynamiczne trasy. Jazd na tor nie planuje. Olej wymieniany co 10tys.

-Czy dla wersji USA mozna w autoryzowanym serwisie wbic przeglad w kluczyk

- Czy lanie 95 jest ok jesli auto nie ma zadnych modyfikacji

- Zamierzam dac nowe felgi 20" 9j przod i 10,5 tyl. Z tylu bedzie zatem szer opony 285 czy dla xdrivea najleiej bedzie zostawic przod 245 czy 255 tez bedzie optymalne

- jakie macie wskazowki dla uzytkowania i esploatacji tego egzemplarza

- czy ktos na forum moze polecic dobrego specjaliste dla konwersji USA>EU


Dzieki za wszelkie odpowiedzi i wskazowki!

Opublikowano

Witam.

Olej co 10 tyś km to warunek konieczny, po 60 000 km wymienić olej w skrzyni. Felgi 20" warto zainwestować w felgi kute. U mnie felgi 20", mimo że nie jeżdżę po dziurach a felgi i tak muszę prostować co sezon. Benzynę leję zawsze 98 z przyzwyczajenia, chociaż na 95 też było OK, różnicy na standardowym sofcie nie czuję.


Uwagi co do awaryjności, auto serwisowane w ASO od nowości zgodnie z wytycznymi producenta, po

100 000 km wymieniona sprzynia biegów + skrzynia biegów x-drive, po 120 000 km wymieniony silnik, turbiny i intercooler. (wszystko na gwarancji).


Wnioski, jeżdzić i kontrolować czy coś się nie zaczyna sypać, prewencyjnie z wyprzedzeniem wymieniać.


Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam.

Olej co 10 tyś km to warunek konieczny, po 60 000 km wymienić olej w skrzyni. Felgi 20" warto zainwestować w felgi kute. U mnie felgi 20", mimo że nie jeżdżę po dziurach a felgi i tak muszę prostować co sezon. Benzynę leję zawsze 98 z przyzwyczajenia, chociaż na 95 też było OK, różnicy na standardowym sofcie nie czuję.


Uwagi co do awaryjności, auto serwisowane w ASO od nowości zgodnie z wytycznymi producenta, po

100 000 km wymieniona sprzynia biegów + skrzynia biegów x-drive, po 120 000 km wymieniony silnik, turbiny i intercooler. (wszystko na gwarancji).


Wnioski, jeżdzić i kontrolować czy coś się nie zaczyna sypać, prewencyjnie z wyprzedzeniem wymieniać.


Pozdrawiam.

 

Gwoli ścisłości i uczciwości muszę tutaj przytoczyć wpis kolegi bo sposób traktowania samochodu na pewno ma wpływ na trwałość jednostki i podzespołów. Nic Mi do tego kto jak używa swój samochód bo to jego sprawa ale bez tego komentarza nie będzie pełnego obrazu. Niech każdy wyciągnie wnioski.



Re: Realne spalanie G30 diesel i benzyna


Postprzez Piotr U » 03 Sty 2020 21:44

Witam Wszystkich. Od kilku dni jestem posiadaczem M550i 530 KM. Mam nie lekką nogę więc drugie tankowanie odbyło się po 160 kilo metrach od pierwszego, średnie spalanie z komputera wyszło 38l/100, kolejne tankowanie i średnie spalanie 28 l/100, obecnie po sześciu tankowaniach jest na komputerze 23,5 i myślę że u mnie tak zostanie. Dużo nie dużo, jak się jeździ to tak pali. W Porsche też mi oscyluje zawsze w okolicach 20l/100.

Pozdrawiam serdecznie.

Piotr

Opublikowano
Ma Pan świętą rację auta eksploatowane przeze mnie są bardzo mocno obciążane. W pełni się zgadzam, że M550i nie jest samochodem odpornym na takie traktowanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ma Pan świętą rację auta eksploatowane przeze mnie są bardzo mocno obciążane. W pełni się zgadzam, że M550i nie jest samochodem odpornym na takie traktowanie.

Ciekawy jestem czy 520d czy M550i - dłużej by znosiło taki styl jazdy.

No a dwa - M550i po to został wybrany/kupiony - myślę że świadomie.

Opublikowano
Witam.

Olej co 10 tyś km to warunek konieczny, po 60 000 km wymienić olej w skrzyni. Felgi 20" warto zainwestować w felgi kute. U mnie felgi 20", mimo że nie jeżdżę po dziurach a felgi i tak muszę prostować co sezon. Benzynę leję zawsze 98 z przyzwyczajenia, chociaż na 95 też było OK, różnicy na standardowym sofcie nie czuję.


Uwagi co do awaryjności, auto serwisowane w ASO od nowości zgodnie z wytycznymi producenta, po

100 000 km wymieniona sprzynia biegów + skrzynia biegów x-drive, po 120 000 km wymieniony silnik, turbiny i intercooler. (wszystko na gwarancji).


Wnioski, jeżdzić i kontrolować czy coś się nie zaczyna sypać, prewencyjnie z wyprzedzeniem wymieniać.


Pozdrawiam.

 

Witaj po czym poznałeś, że się zaczyna auto sypać? Silnik i skrzynia biegów?


Ja mam w swoim aucie od nowości 2.0 TDI 150 KM, i jezdzę non stop podłoga hamulec spalanie koło 10-11 l/100 km. 82 000 nalotu jeszcze wszystko pracuje, olej wymieniany co 9-11 k.

Opublikowano
Witam.

Olej co 10 tyś km to warunek konieczny, po 60 000 km wymienić olej w skrzyni. Felgi 20" warto zainwestować w felgi kute. U mnie felgi 20", mimo że nie jeżdżę po dziurach a felgi i tak muszę prostować co sezon. Benzynę leję zawsze 98 z przyzwyczajenia, chociaż na 95 też było OK, różnicy na standardowym sofcie nie czuję.


Uwagi co do awaryjności, auto serwisowane w ASO od nowości zgodnie z wytycznymi producenta, po

100 000 km wymieniona sprzynia biegów + skrzynia biegów x-drive, po 120 000 km wymieniony silnik, turbiny i intercooler. (wszystko na gwarancji).


Wnioski, jeżdzić i kontrolować czy coś się nie zaczyna sypać, prewencyjnie z wyprzedzeniem wymieniać.


Pozdrawiam.

 

Gwoli ścisłości i uczciwości muszę tutaj przytoczyć wpis kolegi bo sposób traktowania samochodu na pewno ma wpływ na trwałość jednostki i podzespołów. Nic Mi do tego kto jak używa swój samochód bo to jego sprawa ale bez tego komentarza nie będzie pełnego obrazu. Niech każdy wyciągnie wnioski.



Re: Realne spalanie G30 diesel i benzyna


Chyba nie po to się kupuje M550i, żeby jeździć o kropelce, ale żeby dawało radość z jazdy, ale jak widać BMW nie umie zrobić dobrej V8 bo problem występuje już od dawna...


Postprzez Piotr U » 03 Sty 2020 21:44

Witam Wszystkich. Od kilku dni jestem posiadaczem M550i 530 KM. Mam nie lekką nogę więc drugie tankowanie odbyło się po 160 kilo metrach od pierwszego, średnie spalanie z komputera wyszło 38l/100, kolejne tankowanie i średnie spalanie 28 l/100, obecnie po sześciu tankowaniach jest na komputerze 23,5 i myślę że u mnie tak zostanie. Dużo nie dużo, jak się jeździ to tak pali. W Porsche też mi oscyluje zawsze w okolicach 20l/100.

Pozdrawiam serdecznie.

Piotr

Opublikowano

Nie porównuj 4 cylindry do V8 550i :) Tu są inne obciążenia i moce :) Jedynie co może być wspólne to spalanie przy spokojnej jeździe w 550i i 0/1 w TDI :)

 

Witam.

Olej co 10 tyś km to warunek konieczny, po 60 000 km wymienić olej w skrzyni. Felgi 20" warto zainwestować w felgi kute. U mnie felgi 20", mimo że nie jeżdżę po dziurach a felgi i tak muszę prostować co sezon. Benzynę leję zawsze 98 z przyzwyczajenia, chociaż na 95 też było OK, różnicy na standardowym sofcie nie czuję.


Uwagi co do awaryjności, auto serwisowane w ASO od nowości zgodnie z wytycznymi producenta, po

100 000 km wymieniona sprzynia biegów + skrzynia biegów x-drive, po 120 000 km wymieniony silnik, turbiny i intercooler. (wszystko na gwarancji).


Wnioski, jeżdzić i kontrolować czy coś się nie zaczyna sypać, prewencyjnie z wyprzedzeniem wymieniać.


Pozdrawiam.

 

Witaj po czym poznałeś, że się zaczyna auto sypać? Silnik i skrzynia biegów?


Ja mam w swoim aucie od nowości 2.0 TDI 150 KM, i jezdzę non stop podłoga hamulec spalanie koło 10-11 l/100 km. 82 000 nalotu jeszcze wszystko pracuje, olej wymieniany co 9-11 k.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.