Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów!


Od niespełna 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem BMW F30 2015 rok. Niestety od prawie początku użytkowania auta zaniepokoił mnie pewien fakt. Przy ostrzejszym ruszaniu, po wbiciu 2-giego biegu przez automat strasznie szarpie, taki jakby kangurek. Wbicie 3-ciego biegu również odbywa się z dość dużym szarpnięciem. Przeszukiwałem już forum, a także internet, ale nigdzie nie uzyskałem konkretniejszej odpowiedzi (lub też nie udało mi się doczytać). Byłem już na serwisie pozakupowym i mechanik stwierdził, że to wina skrzynki VTG. Z dokumentacji, jaką uzyskałem do auta, jednak faktura dotyczy regeneracji xDrive'a pod koniec 2020 roku. Co ciekawe początkowo auto miało nabite 2,2 bar na każdym kole, lecz po zmianie ciśnienia na 2,5 przód i 2,7 tył wg. tabliczki od strony kierowcy powyższe objawy są zdecydowanie mniej odczuwalne. Dzwoniłem również do firmy zajmującej się skrzyniami vtg i stwierdzili, że to właśnie tego będzie wina. Inny zaś serwis BMW, stwierdził, że wymagana jest diagnostyka, lecz spytali również jakie są aktualnie zamontowane opony na aucie. W chwili obecnej są to 225/45 R18 przód, 255/40 R18 tył i stwierdzili, że powinny być te same rozmiary, a nie tak jak u mnie. Pytanie czy powyższe problemy mogą być związane z rozmiarami opon? Czy ktoś się orientuje? Będę wdzięczny za każdą sugestię! PS. Dodam tylko, że letnie opony R19 również dostałem przód 225/45 i 255/40 tył. Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów!


Od niespełna 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem BMW F30 2015 rok. Niestety od prawie początku użytkowania auta zaniepokoił mnie pewien fakt. Przy ostrzejszym ruszaniu, po wbiciu 2-giego biegu przez automat strasznie szarpie, taki jakby kangurek. Wbicie 3-ciego biegu również odbywa się z dość dużym szarpnięciem. Przeszukiwałem już forum, a także internet, ale nigdzie nie uzyskałem konkretniejszej odpowiedzi (lub też nie udało mi się doczytać). Byłem już na serwisie pozakupowym i mechanik stwierdził, że to wina skrzynki VTG. Z dokumentacji, jaką uzyskałem do auta, jednak faktura dotyczy regeneracji xDrive'a pod koniec 2020 roku. Co ciekawe początkowo auto miało nabite 2,2 bar na każdym kole, lecz po zmianie ciśnienia na 2,5 przód i 2,7 tył wg. tabliczki od strony kierowcy powyższe objawy są zdecydowanie mniej odczuwalne. Dzwoniłem również do firmy zajmującej się skrzyniami vtg i stwierdzili, że to właśnie tego będzie wina. Inny zaś serwis BMW, stwierdził, że wymagana jest diagnostyka, lecz spytali również jakie są aktualnie zamontowane opony na aucie. W chwili obecnej są to 225/45 R18 przód, 255/40 R18 tył i stwierdzili, że powinny być te same rozmiary, a nie tak jak u mnie. Pytanie czy powyższe problemy mogą być związane z rozmiarami opon? Czy ktoś się orientuje? Będę wdzięczny za każdą sugestię! PS. Dodam tylko, że letnie opony R19 również dostałem przód 225/45 i 255/40 tył. Pozdrawiam!

Typowe objawy VTG. Napisz jakie masz rozmiary opon bo może to ich wina. Sprobuj zmienić na inne koła jak masz możliwość i wtedy zobacz.

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów!


Od niespełna 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem BMW F30 2015 rok. Niestety od prawie początku użytkowania auta zaniepokoił mnie pewien fakt. Przy ostrzejszym ruszaniu, po wbiciu 2-giego biegu przez automat strasznie szarpie, taki jakby kangurek. Wbicie 3-ciego biegu również odbywa się z dość dużym szarpnięciem. Przeszukiwałem już forum, a także internet, ale nigdzie nie uzyskałem konkretniejszej odpowiedzi (lub też nie udało mi się doczytać). Byłem już na serwisie pozakupowym i mechanik stwierdził, że to wina skrzynki VTG. Z dokumentacji, jaką uzyskałem do auta, jednak faktura dotyczy regeneracji xDrive'a pod koniec 2020 roku. Co ciekawe początkowo auto miało nabite 2,2 bar na każdym kole, lecz po zmianie ciśnienia na 2,5 przód i 2,7 tył wg. tabliczki od strony kierowcy powyższe objawy są zdecydowanie mniej odczuwalne. Dzwoniłem również do firmy zajmującej się skrzyniami vtg i stwierdzili, że to właśnie tego będzie wina. Inny zaś serwis BMW, stwierdził, że wymagana jest diagnostyka, lecz spytali również jakie są aktualnie zamontowane opony na aucie. W chwili obecnej są to 225/45 R18 przód, 255/40 R18 tył i stwierdzili, że powinny być te same rozmiary, a nie tak jak u mnie. Pytanie czy powyższe problemy mogą być związane z rozmiarami opon? Czy ktoś się orientuje? Będę wdzięczny za każdą sugestię! PS. Dodam tylko, że letnie opony R19 również dostałem przód 225/45 i 255/40 tył. Pozdrawiam!

Typowe objawy VTG. Napisz jakie masz rozmiary opon bo może to ich wina. Sprobuj zmienić na inne koła jak masz możliwość i wtedy zobacz.

 


Opony tak jak napisałem są to R18 odpowiednio: 225/45 95V przód, 255/40 99V tył. Przednie jak i tylne to Micheline Pilot Alpine 5, 2019 rok.

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów!


Od niespełna 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem BMW F30 2015 rok. Niestety od prawie początku użytkowania auta zaniepokoił mnie pewien fakt. Przy ostrzejszym ruszaniu, po wbiciu 2-giego biegu przez automat strasznie szarpie, taki jakby kangurek. Wbicie 3-ciego biegu również odbywa się z dość dużym szarpnięciem. Przeszukiwałem już forum, a także internet, ale nigdzie nie uzyskałem konkretniejszej odpowiedzi (lub też nie udało mi się doczytać). Byłem już na serwisie pozakupowym i mechanik stwierdził, że to wina skrzynki VTG. Z dokumentacji, jaką uzyskałem do auta, jednak faktura dotyczy regeneracji xDrive'a pod koniec 2020 roku. Co ciekawe początkowo auto miało nabite 2,2 bar na każdym kole, lecz po zmianie ciśnienia na 2,5 przód i 2,7 tył wg. tabliczki od strony kierowcy powyższe objawy są zdecydowanie mniej odczuwalne. Dzwoniłem również do firmy zajmującej się skrzyniami vtg i stwierdzili, że to właśnie tego będzie wina. Inny zaś serwis BMW, stwierdził, że wymagana jest diagnostyka, lecz spytali również jakie są aktualnie zamontowane opony na aucie. W chwili obecnej są to 225/45 R18 przód, 255/40 R18 tył i stwierdzili, że powinny być te same rozmiary, a nie tak jak u mnie. Pytanie czy powyższe problemy mogą być związane z rozmiarami opon? Czy ktoś się orientuje? Będę wdzięczny za każdą sugestię! PS. Dodam tylko, że letnie opony R19 również dostałem przód 225/45 i 255/40 tył. Pozdrawiam!

Typowe objawy VTG. Napisz jakie masz rozmiary opon bo może to ich wina. Sprobuj zmienić na inne koła jak masz możliwość i wtedy zobacz.

 


Opony tak jak napisałem są to R18 odpowiednio: 225/45 95V przód, 255/40 99V tył. Przednie jak i tylne to Micheline Pilot Alpine 5, 2019 rok.

 

Jak bieżnik na oponach? Czy masz rat? Na 100% xdrive. Wina opon

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano


Jak bieżnik na oponach? Czy masz rat? Na 100% xdrive. Wina opon

 

Chwilowo nie mam możliwości sprawdzenia, najszybciej w sobotę. Pytanie czy opony powinny być tych samych rozmiarów, czy jednak są dopuszczalne różnice w wymiarach między tyłem, a przodem? Mam świadomość, że różnica w zużyciu przy xDrivie jest minimalna w porównaniu do Quattro w Audi, ale czy ogólnie można przy xDrive mieć szersze z tyłu opony względem przodu?

Opublikowano


Jak bieżnik na oponach? Czy masz rat? Na 100% xdrive. Wina opon

 

Chwilowo nie mam możliwości sprawdzenia, najszybciej w sobotę. Pytanie czy opony powinny być tych samych rozmiarów, czy jednak są dopuszczalne różnice w wymiarach między tyłem, a przodem? Mam świadomość, że różnica w zużyciu przy xDrivie jest minimalna w porównaniu do Quattro w Audi, ale czy ogólnie można przy xDrive mieć szersze z tyłu opony względem przodu?

 

Można!! Przecież takie są sprzedawane w wielu modelach. 3-ki miały mieszane opony w 320 D, 330i itd. Ważne żeby były z gwiazdka i rft o równym zużyciu. Ja jak miałem f30 xdrive mieszane opony to niestety czasami wywalilem opony w dobrym stanie bo rozjedzała się wysokość.

Pozdrawiam


Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Różnica w wysokości i szerokości opon między producentami jest bardzo duża. Na przykład opony Michelin mogą być pół centymetra niższe i centymetr węższe niż Pirelli w tym samym rozmiarze. Dlatego przy xDrive jeżeli kupujemy opony bez gwiazdki bez homologacji BMW najlepiej jest żeby koła były jednak cztery takie same.

Spróbuj założyć takie koła jak mają być najlepiej z homologacją i wtedy będziesz pewny czy to wina opon czy już skrzynka.

Możesz też zmierzyć obwód koła i sprawdzić jaka jest różnica między przodem a tyłem.

Opublikowano

Potwierdzam to co kolega piszę wyżej mam kola letnie z gwiazdką plus rund fiat i różne pierdoly co zaleca bmw

245 35r20 przód

275 30 r20 tyl

i po zmierzeniu obwód i tak się różną przód tyl o jakieś 7 mm

Co skutkuję ze podczas jazdy z przód słychać szuranie z napędu xdrive i przy skrętach czuć naprężenia napędu pewno ten xdrive nie rozleci sie odrazu przy takim zestawie ale nie pomaga mu to.

Mam na zimę komplet 245 45 r18 wszystkie 4 takie same i brak problemu

Opublikowano
Dzięki wielkie Panowie. Dam znać jak się sprawa z kołami ma w sobotę gdy wyskoczę do wulkanizatora, postaram się wszystko pomierzyć i wrzucić na chwilę te drugie koła R19 dla testu, bo ewentualną regenerację vtg mam umówioną już na poniedziałek. Z tego co mi mechanik jeszcze mówił dzisiaj z rana, to robił test, tzn. odłączył skrzynkę i podobno auto szło jak bajka. Po podłączeniu znów to samo. Jeszcze pytanie czy polecacie jakieś konkretne strony w celach poszukiwania opon z homologacją bmw, bo na stronie np Micheline wyskakują mi te, które już mam, a ponadto nie widzę tam takich z homologacją do BMW.
Opublikowano
Witam Panowie. Jestem po wulkanizacji, zmieniłem kola na letnie 19 i okazało się, że przy zimowych 18-stkach pozakładane są dystanse… Po zdjęciu ich i zmieni kół auto płynie jak bajka… W życiu bym nie wpadł, że dystanse mogą powodować „kangura” przy xDrive’ie. Opony pomierzyliśmy wszystkie i bieżnikowo jest w granicy tolerancji. Dziękuję wszystkim za pomoc, sugestie z całego serca! Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Panowie. Jestem po wulkanizacji, zmieniłem kola na letnie 19 i okazało się, że przy zimowych 18-stkach pozakładane są dystanse… Po zdjęciu ich i zmieni kół auto płynie jak bajka… W życiu bym nie wpadł, że dystanse mogą powodować „kangura” przy xDrive’ie. Opony pomierzyliśmy wszystkie i bieżnikowo jest w granicy tolerancji. Dziękuję wszystkim za pomoc, sugestie z całego serca! Pozdrawiam.

Dystanse nic tu nie mają do tego po prostu miałeś różną średnicę opon przód tył.

Opublikowano

Dystanse nic tu nie mają do tego po prostu miałeś różną średnicę opon przód tył.

 

Może masz rację. Teraz zauważyłem również, że letnie to 225/40, tył 255/35, zimówki to 225/45 i 255/40 tył. Chyba zmienię te opony przed następnym okresem zimowym… Anyway dziękuję raz jeszcze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dystanse nic tu nie mają do tego po prostu miałeś różną średnicę opon przód tył.

 

Może masz rację. Teraz zauważyłem również, że letnie to 225/40, tył 255/35, zimówki to 225/45 i 255/40 tył. Chyba zmienię te opony przed następnym okresem zimowym… Anyway dziękuję raz jeszcze.

No i takim właśnie sposobem ktoś założył złe rozmiary i tył miałeś wyższy niż przód. Dodał profil po 5% ale tutaj są inne szerokości więc tył był po prostu za wysoki.

Na pewno nie zakładaj tego na przyszły rok bo zniszczysz xdrive.

Opublikowano
Ja mam zimówki i letnie 225/45 przód 255/40 tył i nie mam żadnych problemów. Takie rozmiary założyli mi w aso.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam zimówki i letnie 225/45 przód 255/40 tył i nie mam żadnych problemów. Takie rozmiary założyli mi w aso.

Na 18 to prawidłowy rozmiar na 19 nie.

Czasami sam model opon powoduje szarpanie skrzynki.

Różni producenci mają różne rozmiary.

Jedne 255/35r19 będą wyższe nawet o 1cm od drugich jak postawimy oponę obok opony.

Michelin np zazwyczaj ma niższe opony od konkurencji a np hankook wyższe.

To samo jest z szerokością np w M3 michelin vs pirelli róznica 1cm w szerokości przy tym samym rozmiarze.

To jest chore bo rozmiar powinien być rozmiar ale tak nie jest.

Dlatego z xdrive albo jeden rozmiar albo opony z gwiazdką to najpiewniejsze wyjście.

W F06 miałem ten sam problem.

Zimowe 19" przód michelin były wyższe od pirelli o 0.5cm a tył michelin był niższy o 1cm w sumie 1.5cm różnicy w średnicach pirelli vs michelin.

Opublikowano
Ja mam zimówki i letnie 225/45 przód 255/40 tył i nie mam żadnych problemów. Takie rozmiary założyli mi w aso.

Na 18 to prawidłowy rozmiar na 19 nie.

Czasami sam model opon powoduje szarpanie skrzynki.

Różni producenci mają różne rozmiary.

Jedne 255/35r19 będą wyższe nawet o 1cm od drugich jak postawimy oponę obok opony.

Michelin np zazwyczaj ma niższe opony od konkurencji a np hankook wyższe.

To samo jest z szerokością np w M3 michelin vs pirelli róznica 1cm w szerokości przy tym samym rozmiarze.

To jest chore bo rozmiar powinien być rozmiar ale tak nie jest.

Dlatego z xdrive albo jeden rozmiar albo opony z gwiazdką to najpiewniejsze wyjście.

W F06 miałem ten sam problem.

Zimowe 19" przód michelin były wyższe od pirelli o 0.5cm a tył michelin był niższy o 1cm w sumie 1.5cm różnicy w średnicach pirelli vs michelin.

 

W moim przypadku pomimo, że jak kolega wyżej napisał opony są niby dobrych rozmiarów, powinienem pomyśleć nad wymianą przed następną zimą na rozmiary podobne do moich letnich. Ewentualnie myślę jeszcze czy jednak powyższy problem nie był spowodowany dystansami…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dystanse nic tu nie mają po prostu niektóre komplety opon mają duże rozbieżności od deklarowanych rozmiarów i nie ma tu nawet podziału na firmy.

Np michelin PS4s dla 19" jest ok ale zimowy alpin 4 bez gwiazdki już powodował u mnie szarpanie xdrive.

Skrzynka vtg była nowa więc to wina opon.

Opublikowano
Dystanse nic tu nie mają po prostu niektóre komplety opon mają duże rozbieżności od deklarowanych rozmiarów i nie ma tu nawet podziału na firmy.

Np michelin PS4s dla 19" jest ok ale zimowy alpin 4 bez gwiazdki już powodował u mnie szarpanie xdrive.

Skrzynka vtg była nowa więc to wina opon.

 

W takim razie zapytam jeszcze czy polecasz może jakieś konkretne zimówki R18?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dystanse nic tu nie mają po prostu niektóre komplety opon mają duże rozbieżności od deklarowanych rozmiarów i nie ma tu nawet podziału na firmy.

Np michelin PS4s dla 19" jest ok ale zimowy alpin 4 bez gwiazdki już powodował u mnie szarpanie xdrive.

Skrzynka vtg była nowa więc to wina opon.

 

W takim razie zapytam jeszcze czy polecasz może jakieś konkretne zimówki R18?

Po prostu szukaj z gwiazdą. Jeżeli mamy 4x takie same felgi i opony to nie ma problemu ale jak ogumienie mieszane to raczej trzeba szukać z gwiazdką żeby była pewność co do wymiaru.

Co prawda letnie 20" bez gwiazdki i miichelin i vredestein działał u mnie bez problemu przód 245 tył 275 ale już zimowe 19" wszystkie szarpały więc to loteria.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.