Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam szanownych forumowiczow,prosze o opinie i pomoc w wyborze silnika ,rozwazam 23i albo ew.20i. Roznice oprocz ceny to ilosc cylindrow i rodzaj napędu. Pomóżcie.
Opublikowano

To proste, to zależy czy potrzebujesz xdrive, czy nie.

Zawsze 20i wydawał się świetnym kompromisem, bo dawał przyzwoite osiągi i mógł mieć napęd na cztery, a 23/25/28i to było coś z lepszym kopem.

A teraz jest 20i, które ma osiągi na poziomie golfa 1.5 i brak możliwości napędu na cztery i 23i które jest najtańszym modelem z xdrive.

Ja jeździłem 18i, zamówienie złożyłem na 20i bo 18i brakowało (niewiele) do mojej definicji sprawnego auta. 23i znowu jest bardzo drogi i uważam, że w tej cenie warto się rozejrzeć za jakimś dobrze zrabatowanym q5 czy x3 (bo glc nowego tanio nie dostaniesz, a xc60 pewnie nie ma nic)

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Teoszkw mnie niepokoją te 3 cylindry. Trwalosc tego silnika.

To jest nowa jednostka, ciężko tu cokolwiek powiedzieć. Zależy ile chcesz przejechać, jak planujesz zrobić 100kkm w 5 lat i potem kolejne auto, to raczej przejedzie bezproblemowo.

Opublikowano
Raczej mam zamiar jeździć nim dłużej

Ja bym chyba szedł w 23i.

Raz, że bardziej sprawdzona jednostka (chociaż chwalą się, że 90% części jest nowych), dwa że masz xdrive, który uprzyjemni jazdę na śliskim.

Opublikowano
Czyli ten 4 cylindrowy chociaz w części sprawdzony a ten 3 cylindrowy nowa konstrukcja i nie wiado.o co będzie? A żywotność 3 i 4 cylindrowych?
Opublikowano
Czyli ten 4 cylindrowy chociaz w części sprawdzony a ten 3 cylindrowy nowa konstrukcja i nie wiado.o co będzie? A żywotność 3 i 4 cylindrowych?

To nie jest nowa konstrukcja, tylko nowszą, bo 1.5 jeździło w serii 2 Active tourer i mini.

A 2.0 bmw jest stare jak świat.

Opublikowano
Mam od końca stycznia 20i i do jazdy po mieście sprawdza się świetnie. Dziś zrobiłem dłuższą stracę - Katowice-Wrocław i na autostradzie czasami trochę brakowało mi mocy, ale to i tak przy prędkościach 140-170km/h. Miałem ograniczony budżet i wolałem dobrać asystent jazdy plus(bardzo polecam!) i pakiet Sport M niż silnik 23i i bardzo podstawową wersję wyposażenia. Plus 90% mojej jazdy to jazda po mieście ;)
Opublikowano
Asystent plus sprawdza sie dobrze? Masz tylko plus czy tez tego zwyklego? A jakie pakiety wziąłeś?

Mam zwykłego asystenta oraz asystenta PLUS. Z pakietów mam linię Sport M, skórzaną tapicerkę, pakiet Premium(ten z adaptacyjnymi LED), aktywny fotel kierowcy, dostęp komfortowy i ogrzewanie foteli oraz kierownicy. I jeszcze parę drobnych rzeczy(np. przyciemniane szyby, czy zwiększony zbiornik paliwa). Za wersję z silnikiem 20i, po rabacie wyszło 207k. Teraz ta sama konfiguracja jest za 237k. Strasznie podrożało to X1 od października(wtedy zamawiałem)

Opublikowano
To masz szczęście. Ile % rabatu Ci dali? Aktywny fotel to masaz ledźwi? Sprawdza sie?

10% rabatu. Masaż się sprawdza, zwłaszcza przy dłuższych trasach. Chociaż to pewnie zależy od osoby. Ja zazwyczaj nie jestem w stanie jechać dłużej niż 3-4h samochodem, bo bolą mnie plecy i muszę sobie robić chwilę przerwy. Teraz jest znacznie lepiej i praktycznie zawsze mam włączony ten masaż. To takie uciski w różnych miejscach odcinka lędźwiowego. Są do wyboru 4 programy, 2 poziomy szybkości oraz 3 poziomy intensywności.

Opublikowano
To fajna sprawa. Tez zamiwilem sobie to. Co jeszcze warto wziąć? Jak masz z pakietami serwisowymi i gwarancją?

Mam pakiet serwisowy na 3 lata, bo na tyle mam leasing tej X1. W zasadzie to mam wszystko poza Asystentem jazdy Professional, szklanym dachem, głośnikami Harman Kardon, elektrycznie sterowanymi fotelami z pamięcią ustawień i head-up displayem.

I tak szczerze, to jeśli mógłbym coś teraz mienić, to dodałbym sobie ten head-up display, bo jest naprawdę fajnie zrobiony w X1. Miałem okazję zobaczyć go na jeździe próbnej. Jeśli chodzi o resztę rzeczy, to niczego z nich mi nie brakuje. Tylko ja jeżdzę tym autem, więc z pamięci ustawień fotele i tak bym nie korzystał.

Opublikowano
Sportowe siedzenia z Alcantara też są bardzo fajne. Spokojnie można się obejść bez tych w pełni skórzanych. Co do ogrzewania kierownicy, to warto, zwłaszcza jeśli ktoś ma często zimne dłonie. Jeśli chodzi o head-up to jest w tym drogim pakiecie(chyba ze szklanym dachem itd.) dlatego go nie wziąłem, bo to przekraczało mój budżet.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie do miasta jedyna w miarę opcja to 23i x drive.

Odklikane wszystko oprócz skór.

Jak zamawiałem cena była 259k teraz 276k masakra....

Odbieram w poniedziałek

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super. Gratulacje. Dlaczego to jedyna sensowna wersja 23i?

 

To tylko mój punkt widzenia i ustosunluje się do siebie.

Hybrydy dopóki nie będę musiał nie kupię....

18i i 20i za słabe do sprawnego poruszania się i do tego napęd na przód a czasami jeżdżę w góry....

Diesle przy jeździe głównie miejskiej, cenach on oraz cenie zakupu również odpadają... 23i w miarę się porusza,ma x drive i dlatego mi pasuje

male-bmw-2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.