Skocz do zawartości

wibracje przy hamowaniu !!!! Tarcze ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie wiem, ze temat juz walkowany wiele raz ale jednak pisze o porade. Auto przy hamowaniu dostaje wibracji zwłaszcza na kierownicy i nie tylko przy dużych prędkościach. Nawet jak dojezdzam do swiatel czuje delikatnie kierownice jak chodzi w dwie strony lewa prawa wibruje. Zawieszenie wszystko ok piasty robione rok temu tuleje waahacza robione pol roku temu Lemforder. A wiec stawiam na tarcze ktore sa ATE i zalozylem je sam jakis rok temu piasty tak byly czyszczone. I teraz czy odrazu wyjebac i wsadzic nowe czy jezdszic po warsztatach i sluchac zeby kola wywazyc milion raz..Opony sa nowe a felgi sprawdzone na maszynie..Wiec chyba tylko tarcze zostaja..Jaka firme polecacie ?? TRW czy Zimmermany ?? moze jeszcze cos innego.Czekam na pomoc i pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Unieś na lewarku przód tak żeby zakręcić kołem i od razu będziesz słyszał, prosta tarcza= jednostajny dźwięk klocek ociera cały czas jednakowo o tarczę, krzywa tarcza= niejednostajny dźwięk raz ociera mocniej raz słabiej.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I jak już koło będzie w górze to sprawdź luzy, a także resztę tulei w zawieszeniu i końcówki kierownicze.


Jak chcesz popatrzeć co i jak to mój ulubiony jutuber wrzucił dzisiaj filmik z e39 wyciąga zdrowy wahacz, sprawdza, a tam guma zerwana.




Ja chwallę sobie zimmermann sport z klockami zimmermann o zmniejszonym pyleniu. w e39 dawały radę i w e61 tak samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nowa piasta może być krzywa i nowa tarcza również. Przed założeniem nowej tarczy trzeba zrobić pomiar bicia piasty. Jeśli jest poniżej 0,05mm to zakładasz nową tarczę, dokręcasz śrubami na połowę Nm i znowu mierzysz bicie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przed założeniem nowej tarczy trzeba zrobić pomiar bicia piasty. Jeśli jest poniżej 0,05mm to zakładasz nową tarczę, dokręcasz śrubami na połowę Nm i znowu mierzysz bicie.

Ilu? 0,05? Jaki producent piast dopuszcza tak ogromne bicie? Chyba pomyliłeś z tarczami. Piasta nie może mieć więcej jak 0,01 mm (producenci podają 0,02). Z doświadczenia jak zamontujesz tarczę, na której będzie więcej niż 0,03-0,04 to prędzej czy później pojawi się bicie. Każde tarcze należy mierzyć, nawet oryginały.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, oczywiście masz rację. Myślałem już o tarczach, a pisałem jeszcze o piastach :oops:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.