Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim mam duży problem

Kupiłem pod koniec stycznia BMW E90 320i 150KM N46. Auto wizualnie w stanie fajnym mechanicznie wyglądało na doinwestowane. Przez sprzedającego w grudniu zrobiony rozrząd głowica planowanie czyszczenie itp, nowa uszczelka. Nowy olej filtry termostat. Na wszystko faktury z pieczątkami warsztatu. Problem był od początku z grzaniem z nawiewu. Prawa strona grzała słabo nie leciało ciepłe powietrze. Pomyślałem, że pewnie ktoś nie odpowietrzył dobrze układu lub jakaś nagrzewnica.


Konkrety :

Podczas jazdy testowej strzelił płyn chłodniczy korekiem odpowietrznika. Okazało się, że odpowietrznik był nie dokręcony. https://naforum.zapodaj.net/aca3d9461e95.jpg.html

Umówiliśmy się, że sprzedający usterke naprawi i będziemy myśleć. Na drugii dzień telefon, że naprawione korek wsadzony nowy w zasadzie stary od innego auta ale śmiga wszystko. Auto według sprzedającego zostało odpowietrzone i jest okej.

Nawiew grzał lepiej. Po ostatecznej weryfikacji na stacji diagnostycznej auto zostało zakupione.


Dojechałem do domu 100km

- Bum ten sam korek jakby pękł. Od razu zadzwoniłem do sprzedającego ustaliliśmy, że wstawiam do mechanika weryfikuje co jest i sprzedający zwraca koszt naprawy. Wstawiony został nowy korek auto przejechało z 200km ale wstawiłem do mechanika na dlużej ponieważ problem ze słabym grzaniem był cały czas. No i chciałem zrobić auto na tiptop


I tu zaczyna się zabawa.

Po 20-stu kilku dniach mechanik zlekka rozkłada ręce. Wymienił dodatkową elektryczną pompę wody ? (ponieważ się zawieszała) https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA71-EUR-11-2005-E90-BMW-320i&diagId=64_1437 ( Chyba nr 4 na schemacie)

, nowy termostat ponieważ auto nie pracuje na dużym obiegu


Problem jest cały czas z nawiewu ze strony prawej nie leci ciepłe nie da się go odpowietrzyć w żaden sposób. Zrobił test na uszczelkę jest okej podpinał jakąś maszynę aby zmierzyć czy spada ciśnienie. Spada ale mówi, że bardzo mało.


Jednak ciśnienie w układzie się ciągle robi.


Jego teoria to, że auto mogło być przegrzane i ma krzywy lub pęknięty blok. N46 ma blok aluminiowy. Aby to sprawdzać trzeba wyciągać silnik ściągać głowice itp Co już generuje spore koszty a nie wiadomo czy to to.

Dodatkowo przy pękniętym bloku silnik do wywalenia. Mechanik nie chce się zbyt tego podjąć ponieważ nie ma pewności o co tu chodzi i nie chce geneorwać kosztów.


Sprzedający okazał się w porządku ponieważ nawet po takim czasie nadal wyraża chęć pokrycia kosztów na pół informowałem, że koszt może wynieść nawet 5 tyś w przypadku konieczności zakupu nowego silnika.


Może ktoś tu miał chociażby podobnie lub ktoś ma jakieś pomysły co sprawdzić w ogóle dalej z tym robić ?

Planuje oddać jeszcze do innego mechanika aby zerknął innym okiem


Ale odpowietrzenie układu to nie jest jakaś skomplikowana operacja...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cisnienie w ukladzie bedzie zawsze, to n46. Nie mow ze chodzi o grzanie (wlasciwie brak), prawej strony? Z jakim problemem teraz walczysz?
Opublikowano
Cisnienie w ukladzie bedzie zawsze, to n46. Nie mow ze chodzi o grzanie (wlasciwie brak), prawej strony? Z jakim problemem teraz walczysz?

 


No problem jest taki, że prawa strona nawiewów nie grzeje poprawnie. Ogrzewanie ustawione na max ciepło a z nawiewów po prawo leci chłodne powietrze.


Czy płyn znów strzeli korkiem tego nie wiem bo auto stoi od 23 dni u mechanika. Podobno stało 3 godziny odpalone i było okej auto sie nie grzeje temp ok.

Ale wygląna na to, że nie pracuje na dużym obiegu. Węże wychodzące z chłodnicy na dole są zimne.


Pod komputerem wygląda to tak: Błędów w sterowniku nie ma

temp płynu chłodzącego na wejściu : 83

na wyjściu : 16


Mierzone termometrem : Strzał w węża


Zbiornik wyrównawczy 50-60 sopni

Górny wąż (góra chłodnicy) 70 stopni

dolny wąż ( dół chłodnicy 30 stopni

Chłodnica 20 stopni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do wymiany nagrzewnica, temat przerobiony na tym forum wielkokrotnie.
Opublikowano
Do wymiany nagrzewnica, temat przerobiony na tym forum wielkokrotnie.

 

Dzięki zlecę żeby to sprawdził.


A dlaczego auto nie wchodzi na duży obieg?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poniewaz w tym aucie nie ma "zwyklego" termostatu. Temp sterowana jest przez dme. Otwiera wtedy gdy jest to potrzebne. Nie ma info o przegrzaniu, nie zapala sie zadna kontrolka, tak ma byc. Te silniki pracuja powyzej 100°, przewaznie 105-115°. Widze ze mechanik nie zna sie na bmw i technologi tych aut.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do wymiany nagrzewnica, temat przerobiony na tym forum wielkokrotnie.

 

Dzięki zlecę żeby to sprawdził.


A dlaczego auto nie wchodzi na duży obieg?

Tego nie ma jak sprawdzic. Trzeba wymienic. Recepta zostala juz dawno wymyslona, nic nowego nie odkryjesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.