Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,


Nowe G30 - Telefon Samsung S22 Ultra 5G.

Telefon bezproblemowo łączy się z Android auto jednak bardzo często przy pierwszym połączeniu telefonicznym nic nie słychać tylko trzeszczy.

Nie ma znaczenia czy to ja wywołuję połączenie czy ktoś dzwoni do mnie, słychać tylko trzaski już przy samym dzwonku, nawet zanim odbiorę.

Wystarczy odrzucić i od razu połączyć się ponownie by było wszystko ok. Działa wtedy dobrze tak długo aż nie wyjdę z auta.

Problem nie występuje zawsze lecz na tyle często by strasznie irytować.

Oczywiście w serwisie nie wystąpiło ani razu. Zaktualizowali system, telefon też już kilka razy się aktualizował - problem pozostaje.

Macie może pomysł co z tym fantem zrobić?


Pozdrawiam Daniel.

Opublikowano
Hej,


Nowe G30 - Telefon Samsung S22 Ultra 5G.

Telefon bezproblemowo łączy się z Android auto jednak bardzo często przy pierwszym połączeniu telefonicznym nic nie słychać tylko trzeszczy.

Nie ma znaczenia czy to ja wywołuję połączenie czy ktoś dzwoni do mnie, słychać tylko trzaski już przy samym dzwonku, nawet zanim odbiorę.

Wystarczy odrzucić i od razu połączyć się ponownie by było wszystko ok. Działa wtedy dobrze tak długo aż nie wyjdę z auta.

Problem nie występuje zawsze lecz na tyle często by strasznie irytować.

Oczywiście w serwisie nie wystąpiło ani razu. Zaktualizowali system, telefon też już kilka razy się aktualizował - problem pozostaje.

Macie może pomysł co z tym fantem zrobić?


Pozdrawiam Daniel.

 

Sprawdź jaką masz wersje oprogramowania w iDrive (z głowy jak pamiętam: Car->ustawienia->ogólne_Software Update).


Najprościej zgłosić na gwarancji - to kwalifikuje do aktualizacji softu (w ramach gwrancji oczywiście) można jeszcze dopowiedzieć że przerywa itp.

Opublikowano

Tak jak napisałem zgłosiłem się z tym do serwisu przy okazji wymiany oleju po dotarciu.

Zaktualizowali soft, obecnie jest 11/2022.40. Telefon w tym czasie też dostał ze 2 aktualizacje. Niestety nic to nie pomogło.

Jak testowaliśmy telefon w serwisie to oczywiście usterka nie występowała... do momentu opuszczenia ASO :x

Bardzo dużo rozmawiam przez telefon służbowo i obecnie jest to na tyle upierdliwie, że zanim wykonam właściwe połączenie dzwonię do żony by mieć to pierwsze trzeszczące za sobą.

Opublikowano
Tak jak napisałem zgłosiłem się z tym do serwisu przy okazji wymiany oleju po dotarciu.

Zaktualizowali soft, obecnie jest 11/2022.40. Telefon w tym czasie też dostał ze 2 aktualizacje. Niestety nic to nie pomogło.

Jak testowaliśmy telefon w serwisie to oczywiście usterka nie występowała... do momentu opuszczenia ASO :x

Bardzo dużo rozmawiam przez telefon służbowo i obecnie jest to na tyle upierdliwie, że zanim wykonam właściwe połączenie dzwonię do żony by mieć to pierwsze trzeszczące za sobą.

 

Sam mam S10+ , obecnie soft 11/2022.40 i żadnych problemów. Stary soft też działał bez trzasków. A w normalnej rozmowie tel-tel (tzn. pomijając auto) nie ma trzasków?

Może coś z telefonem jest. Może spróbować połączyć telefon żony z G30 i zrobić próbę czy problem występuje (ewentualnie przełożyć kartę).


Edit:


Przyszło mi jeszcze do głowy- całkowite usunięcie telefonu z urządzeń mobilnych w Idrivie i sparowanie na nowo od początku. Samego Idriva można zresetować przytrzymując przycisk on/off na pokrętle głośności od radia.

Opublikowano

Dzwonię kilka, kilkanaście razy dziennie. Jeżdżę też naprzemiennie dwoma autami, tylko w BMW występuje ten problem.

Nagrałem efekt Link

Możliwe, że moje auto źle znosi akurat ten telefon. W innym aucie nigdy nie pojawiła się taka sytuacja skąd wnioskuję, że telefon jest sprawny.

Będę musiał podłączyć inną słuchawkę do testów.

Opublikowano

Przyszło mi jeszcze do głowy- całkowite usunięcie telefonu z urządzeń mobilnych w Idrivie i sparowanie na nowo od początku. Samego Idriva można zresetować przytrzymując przycisk on/off na pokrętle głośności od radia.

 

To też już zrobiłem. ASO wgrywało na nowo soft i po tej operacji musiałem na nowo skonfigurować My BMW, swój profil i ponownie dodać telefon. Nic nie pomogło.

Opublikowano

Ten S22 jest od operatora GSM czy z normalnej dystrybucji?


Miałem problem ze swoim S10+ (T-mobile) że samoistnie zamykał tryb pełnoekranowy YT . Też aktualizacje nie pomagały, kasowane cache"u, grzebanie z poziomu menu serwisowego itp. Zrobiłem "debranding"- wgrałem oficjalny polski soft (taki jak ma telefon zakupiony w normalnej dystrybucji) i problem ustąpił. Od około roku wszystko działa poprawnie.


Spróbowałbym z innym telefonem (lub dla pewności dwoma) w G30. Jeśli problem się powtórzy to wtedy niech BMW naprawia. Jeśli nie to spróbowałbym podmiany softu w telefonie (jeśli jest brandowany) lub oddał do serwisu (bo pewnie jest gwarancja). Czytałem że serwis Samsunga czasem wgrywa oficjalny soft .

Opublikowano
Sprawdzałeś z innym telefonem? Też korzystam z notea od kilku generacji, ale to nie w tym rzecz. Ja bym szukał w telefonie czy nie odpala się w tle jakaś apka która korzysta z multimediow telefonu. Kiedyś jakaś appka mi drastycznie pogorszala jakoś audio przez bt, tylko dlatego ze działała w tle.
Opublikowano

Będę kombinował. Wyłączę też wifi, może jakiś problem z android auto. Telefon mi się łączy z autem po bt i wifi. Zarówno do android auto jak i myBMW.

W sumie to połączenie z myBMW jest do czegoś potrzebne?

Opublikowano

W mojej F11 nie mam Android auto, łącze się przez multimedia idrive i gra bardzo ładnie nawet losslessy i FLACi czyli nieskompresowane audio. Może dezaktywuj Android auto na próbę, jeślidziałają oba na raz w telefonie, to pewnie bedzie to.


Ps Radzę sobie tak że Belkin ma uchwyt na tel w miejsce na kubek, i mogę wygodnie obsługiwać telefon przytrzymując rękę o dźwignię:)


Btw wyświetlają się informacje z Android auto na hudzie?

Opublikowano
Będę kombinował. Wyłączę też wifi, może jakiś problem z android auto. Telefon mi się łączy z autem po bt i wifi. Zarówno do android auto jak i myBMW.

W sumie to połączenie z myBMW jest do czegoś potrzebne?

 

Ja mam S10+ połączonego przez Android Auto. Zero problemów. Telefon na powiadomieniach wyświetla komunikaty: "połączono z myBMW" oraz Android Auto . Jakiś czas temu (przed aktualizacją do 11/2022.40) testowałem połączenie AA vs BT - konkretnie jakość muzyki. Z poziomu iDrive'a zmieniałem rodzaj połączenia z BT na AA - spektakularnej różnicy nie było (nie ten poziom sprzętu audio) ale świadomy ograniczeń BT lepsze połączenie AA.


Można zrobić próbę czy na samym BT dla S22 będzie ok ale też z innym telefonem połączonym przez AA (wykluczenie czy to s22 czy samochód winny).

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Cześć. Co prawda inny model (2 gran coupe), ale mam identyczny problem - zdarza się, że trzeszczy przy pierwszym połączeniu. Soft najnowszy. Tel Pixel 7 pro na czystym androidzie.


Czy jest jakieś rozwiązanie?

 


Czyli może to być problem z nowymi telefonami, czyżby Android 13 "gryzł się" z oprogramowaniem samochodu? U mnie S10 i S10+ (celowo zostawiłem te modele) działa bez problemu. Jak wpadnie mi coś z nowych to przetestuje.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 22.02.2023 o 13:49, Danielpn napisał(a):

Hej,

 

Nowe G30 - Telefon Samsung S22 Ultra 5G.

Telefon bezproblemowo łączy się z Android auto jednak bardzo często przy pierwszym połączeniu telefonicznym nic nie słychać tylko trzeszczy.

Nie ma znaczenia czy to ja wywołuję połączenie czy ktoś dzwoni do mnie, słychać tylko trzaski już przy samym dzwonku, nawet zanim odbiorę.

Wystarczy odrzucić i od razu połączyć się ponownie by było wszystko ok. Działa wtedy dobrze tak długo aż nie wyjdę z auta.

Problem nie występuje zawsze lecz na tyle często by strasznie irytować.

Oczywiście w serwisie nie wystąpiło ani razu. Zaktualizowali system, telefon też już kilka razy się aktualizował - problem pozostaje.

Macie może pomysł co z tym fantem zrobić?

 

Pozdrawiam Daniel.

Cześć,

 

mam dokładnie to samo w X3 G01 i Samsung S21 Ultra.  Udało Ci się to jakoś rozwiązać?

 

Dziękuję,

Piotr. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z pewnością nie jest to wina Androida 13 samego w sobie. Jak już to jego nieudolnej implementacji przez producenta smartfonów. Na 13 we flagówce Sony wszystko działa jak należy i nic nie trzeszczy.

Opublikowano

Potwierdzam problem, też u mnie trzeszczy strasznie przy pierwszym połączeniu.

Widząc tytuł wątku ucieszyłem się że może jakieś rozwiązanie... A tu nic z tego, na razie zostaje rozmowa od drugiego połączenia 

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Ja mam Xiaomi 13T z Androidem 14 i w X3 z 2023 roku dzieje mi się to samo...

Przy pierwszym połączeniu wychodzącym trzeszczy, ale wystarczy się rozłączyć, po chwili zadzwonić jeszcze raz i jest OK.

Udało się komuś rozwiązać ten problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.