Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Sprowadziłem ze stanów BMW f30 328i 2013 rok. Jako że akumulator był słaby postanowiłem go odłączyć i naładować bezpośrednio przez prostownik. Po ponownym podłączeniu akumulatora wydawało się wszystko OK ale system idrive nie reaguje na polecenia kontrolera oraz nie działa panel klimatyzacji. Przeszukałem już internet w podobnych sprawach i okazało się, że odłączenie akumulatora mogło spowodować przejście samochodu w tzw. "tryb transportu". Nie wiem jak sprawdzić czy samochód jest właśnie w tym trybie oraz czy ewentualnie zakodowanie i zarejestrowanie akumulatora na nowo przyniosło by jakiś efekt. Dodam że używam aplikacji BimmerLink do odczytywania i kasowania błędów oraz BimmerCode do kodowania.

Poniżej zamieszczam kody błędów, które się pokazały, niektóre wynikają np. z braku czujnika temperatury więc wiem ze należy podłączyć czujniki. Interesuje mnie brak funkcjonowania systemu idrive i panelu klimatyzacji.


P.S. samochód podczas transportu morskiego w kontenerze prawdopodobnie miał odłączony akumulator przez ok 30 dni. w BimmerLink'u pokazało właśnie błąd z długotrwałym odłączeniem akumulatora.


Error memory


01 Airbag

1 error

C95409: Driver seat module (seat memory): Module does not send

10 Central gateway module

2 errors

CD0414: KCanBusOff

801C20: Central fault memory full

12 Motor electronics

3 errors

CDB804: FA-CAN, message (air conditioning request, 0x2F9): missing CDA904: FA-CAN, message (status trailer, 0x2E4): missing

10B101: Outside temperature sensor: short circuit to positive

1C Integrated chassis management

2 errors

D0142C: Signal error (outside temperature, ID: A_TEMP) - Invalid D018E8: Message error (status tire RDC, ID: ST_TYR_RDC) - timeout

29 Dynamic stability control MK60 E5

2 errors

4809AB: Global power supply - external undervoltage

D3542C: Signal error (outside temperature, ID: A_TEMP) - Invalid

30 Electric steering lock

1 error

D5142C: Signal error (outside temperature, ID: A_TEMP) Sender: Kombi, Kombi_Basis - Invalid

40 Car access system

10 errors

804080: Ignition on: startability endangered

8040B7: Deactivation of terminal 15: OSFG reached

8040B9: Deactivation of terminal 30B: OSFG reached

8040BB: Kl30B active: start capability limit reached or Kl. 30B active for a long time

804183: Output AL_R defective or re-ignition for bi-xenon failed

80418B: FRA_V_R output defective

8042D3: Rear left reading light button: short circuit

D91E42: CAN message, status climate front (STAT_KLIMA_FRONT): Timeout

D91E46: CAN message, status climate front control unit (STAT_KLIMA_BEDIENTEIL): Timeout

D91EBF: CAN message, water valve control (CTR_HVEH): Timeout

60 Instrument panel

2 errors

B7F655: Outside temperature sensor has a short circuit to the supply voltage E114A0: Message (status tire RDC, 0x368) missing, receiver KOMBI, sender RDC

72 Driver's side footwell module

7 errors

8032D0: Ultrasonic sensor front outside left, line: interruption

8032D8: Ultrasonic sensor front center left, line: interruption

8032E0: Ultrasonic sensor front center right, line: interruption

8032E8: Ultrasonic sensor front outside right, line: interruption

804833: ZSG game protection: wake-up inputs blocked

E59441: CAN message, status air conditioning front control unit (STAT_KLIMA_BEDIENTEIL): Missing

E59449: CAN message, status qualifier rear view (ST_QU_RV): Missing



Info memory


10 Central gateway module

6 errors

101008: Non-resolvable ambiguous routing - SG not in the SVT target table

100600: Flexray protocol startup time is too high

100104: HW Weckgrund ZGW

100001: VcmResultSvtCheck - identity check: Differences between the SVT actual and SVT target have been recognized.

100203: DM software error info warning

100204: Message monitoring: no system context signal

12 Motor electronics

2 errors

1FB101: Power management: Battery falls below upper startability limit 10BA30: Outside temperature sensor, group error: electrical and plausibility

18 Transmission control

1 error

420801: Shift-By-Wire: Info counter for Auto-P when leaving the vehicle

1C Integrated chassis management

2 errors

482651: Slip angle estimator - inputs not valid SBS

482656: Slip angle estimator - internal degradation due to SBS

40 Car access system

2 errors

804145: FBD3 configuration failed: RDCi HeartBeat is missing 93071F: Outgoing error message buffer is full

60 Instrument panel

1 error

E12C2F: Interface HU (acknowledgment request combination, 0x172): signal faulty

61 Combox emergency call

2 errors

61A003: SIM card not unlocked 619400: VSM_EVENT_VEHICLESTATE

63 Headunit/radio

1 error

93000F: MOST node: at least one function block logged off

72 Driver's side footwell module

1 error

E59403: CAN message, outside temperature (A_TEMP): Invalid signals



Permanent errors


12 Motor electronics

2 errors

FF1BD7: Unknown error

0810B1: Unknown error

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ISTA ma taką opcję. W innych programach nie kojarzę.

spacer.png

Opublikowano
Miałem podobny problem. Podejrzeniem był moduł CarPlay wpięty w moim samochodzie. Koniec końców wymiana akumulatora na nowy i wykasowanie błędów rozwiązało problem. Auto mam z tego samego rocznika co Ty akumulator miał 60% swojej oryginalnej pojemności.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Właśnie dzisiaj działałem w tym temacie i analizowałem błędy, które się pojawiają. Błędy są tez związane z zasilaniem, a w apce BimmerLink pokazuje inną pojemność niż na etykiecie akumulatora. Spróbuje zakodować odpowiednia pojemność i zarejestrować go na nowo.

Dziękuje za Twoją odpowiedź jak coś wymyślę to się podzielę :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Trochę to trwało ale w końcu oddałem samochód do elektromechanika. Problem, który opisałem był spowodowany modułem odpowiadającym za kontrolowanie ciśnienia w kołach. Odłączenie modułu od instalacji załatwiło sprawę. Dziękuję za wasze wskazówki, temat uważam za zamknięty.
Opublikowano
To jest ciekawe co piszesz bo u mnie zaczęło się od błędu o niesprawnym monitorowaniu ciśnienia w kołach a później pojawiły się te hece z panelem klimy. Po wymianie akumulatora te inne błędy znikły ale błąd czujników nadal był, myślałem że to czujnik padł w jednym z kół ale po wymianie kół na letnie w której mam nowe czujniki błąd nadal jest. Zajmę się tym przy okazji wymiany tarcz i klocków z tyłu. Czyli co odłączyłeś moduł na zawsze? Rozumiem że w takim wypadku musiałeś zmienić kontrolowanie ciśnienia w kołach z czujników na ten system związany a ABSem tak?

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Dokładnie tak, elektro-mechanik przekodował kontrolę ciśnienia w oponach na pomiar obwodu koła za pomocą ABS. A sam moduł został wymontowany z samochodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.