Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silnik N63A, kod błędu 20A502, pompa płynu chłodzącego turbosprężarki, uruchamianie: zwarcie do masy.


Wyciągnąłem pompę obiegu turbosprężarek sprawdziłem styki, jeden rzeczywiście był lekko zaśniedziały, wyczyściłem i zamontowałem spowrotem. Po skasowaniu błąd się nie pojawia, ale nadal występuje po jakimś czasie od uruchomienia silnika.


1. Czy ten błąd wystąpi jak pompka jest wadliwa?

2. Pompka może być do wymiany?

3. Czy samo czyszczenie styków w takich przypadkach ma sens, czy trzeba wymienić cały konektor?


Kolejny problem jaki zauważyłem to podczas procedury odpowietrzania nie załącza się aux.pump, czyli nie przelewa mi się płyn w zbiorniku wyrównawczym, a w programie diagnostycznym nie ma żadnych błędów.


4. Kiedy i w jakiej sekwencji załączają się te wszystkie pompy elektryczne?

Opublikowano

pompa moze byc na smietnik


W n63 w zaleznosci od wyposazenia masz:

1. Pompa mechaniczna główna

2. Pompa dodatkowa do chlodzenia intercoolerow ( uruchamia sie raz na kilka lat, 1 po złożeniu auta w fabryce gdy go testowali, 2. przy napelnianiu ukladu chlodzenia 3. jak zagotujesz silnik paląc kapcia )

3. pompa do chlodzenia turbin (uruchamia się zawsze gdy silnik gorący i wyłączysz silnik)

4. pompa webasto od ogrzewania postojowego.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź. Pompę wymieniłem, ale nadal nie ma reakcji podczas procedury odpowietrzania. pompka niskotemperaturowa od chłodnic powietrza rusza, ale od turbo niestety nie.

Korzystając z newTis Schemat elektryczny mówi że pompka jest zasilana przez fuse f01 30A, mieści się w terminalu pod maską przy podszybiu od strony pasażera. Są tam dwa bezpieczniki X8682 i X8683. X8682 to bezpiecznik f01. Pobór pompki to zaledwie od 1.2A do 1.4A, coś mi tu nie pasuje, z tak mocnym 30A bezpiecznikiem... jestem w błędzie?

Pytanie może banalne, ale czy można go bezpiecznie wyciągać i sprawdzić na zasilaniu ? Czy lepiej odpiąć baterię?

Opublikowano

Wg schematu bezpiecznik f01 zasila DME wiec gdyby bezpiecznik był spalony raczej nie odpaliłbym auta, prawda?

Pojeździłem trochę autem, po odpaleniu silnika, pompka od TC się nie załączyła, a jak zgasiłem to pompka pracowała jeszcze przez kilkanaście minut, więc prawidłowo. Jednak systemie diagnostycznym pojawił się ten sam błąd 20A502, boję się że będzie drenował mi aku. Nie mam pomysłu co z tym fantem dalej robić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.