Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam mały problem z autem w trakcie jazdy odcina moc auta błąd który mi pokazuje bimmer tool to ; 4180 regulator ciśnienia doładowania powietrza - sterowanie. Posiadł ktoś taki problem ? Gdzie szukać tego regulatora ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wracając do tematu trochę pojezdziłem poobserwowałem jak się samochód zachowuje :

Jest tak że jak jeżdżę normalnie , dynamicznie to samochód ma moc ładnie przyspiesza w każdym zakresie obrotów natomiast jak przez chwilę przyjdzie mi jechać spokojnie np na drodze zrobi się korek itp skrzynie biegów mam ustawioną na ,,D" i ona w tym czasie utrzyma chwilę obroty w granicach 1200-1400obr to auto na chwilę potrafi stracić moc i wyrzucić błąd : 4180 regulator ciśnienia doładowania powietrza - sterowanie , i podczas dodania gazu ma przez jakiś czas muła jak by turbo nie chciało wystartować natomiast jak dam jej trochę obrotów to po chwili zaskoczy i normalnie rozwija moc w pełnym zakresie , jak mam ustawioną skrzynie biegów w ,,DS" i silnik jest utrzymywany cały czas powyżej 1500obr te objawy utraty mocy nie występują , podpowie ktoś co to może być ? Chciał bym dodać że auto użytkowane jest głównie na trasach i drogach ekspresowych sporadycznie jazda po mieście, powiedzmy 300km trasa 30km miasto

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według mnie sterowanie geometrii turbiny się zacina.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Według mnie sterowanie geometrii turbiny się zacina.

 


Według mnie dyzio z takim stażem na forum zapomniał ze 535d nie ma geometrii :P

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:oops:


Sorry . Niewłaściwie to nazwałem. Miałem na myśli zacinające się sterowanie podciśnieniowe turbin małej i dużej.

A co do stażu na forum to nie przykładam do tego znaczenia. Zwyczajnie ciągle jestem właścicielem kilku BMW. I tak jakoś leci... Za jakiegoś fachowca się nie uznaję.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Raczej sterowanie małej turbinki bo mała pracuje na niskich obrotach. Elektrozawór podciśnienia małej turbiny do sprawdzenia, albo klapa się przycina.
Opublikowano
Stawiam na elektrozawór od otwarcia dużej turbiny ten mały z tyłu silnika. Steruje gruchą pod termostatem. Przetworniki podciśnienia też padają, szczególnie te Pierburg. Najlepsze są te stare wielkie Bosch. Pierwszy przetwornik ten z tyłu steruje małą turbina. To ta wielka grucha na turbinie po odpaleniu widać jak zaciąga trzpień. Zaciągnięta znaczy że mała turbina ma pracować. Drugi przetwornik ten w stronę chłodnicy steruje bypass (grucha pod turbina niebieski przewód do niej idzie) sporadycznie też się może przycinać, ale wtedy nie osiągniesz max obrotów. Ogólnie przyczyn moc ,a efekt taki jak opisałeś. Zacznij od szlaufików podciśnienia i tego elektrozaworka. Wacumetr kup bo każda nieszczelność daje taki efekt, u mnie np.mikro dziurka w serwie. A tak nawiasem żeby to hulało jak trzeba to wszystkie elektrozaworki muszą być sprawne.Powodzenia i napisz jak znajdziesz przyczynę.
Opublikowano
Dzięki za informacje , jasne dam znać puki co gdzieś od 1000km żadna utrata mocy nie wystąpiła , w każdym razie będę obserwował jak coś wyjdzie na jaw poinformuje być może komuś się przyda , pozdrawiam ;)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 3.03.2023 o 23:16, Pawelbrd napisał(a):

Dzięki za informacje , jasne dam znać puki co gdzieś od 1000km żadna utrata mocy nie wystąpiła , w każdym razie będę obserwował jak coś wyjdzie na jaw poinformuje być może komuś się przyda , pozdrawiam 😉

Czy udało Ci się rozwiązać problem z wahaniami mocy ? Mam podobne objawy i nadal z tym walczę.

 

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 20.06.2023 o 11:22, lukaszwilczek61 napisał(a):

Czy udało Ci się rozwiązać problem z wahaniami mocy ? Mam podobne objawy i nadal z tym walczę.

 

Tak u mnie przyczyną musiało być słabe paliwo zatankowane na stacji lomax ogólnie auto jak było odpalone to smierdziało od niego , po wyjeżdżaniu paliwa i zatankowaniu na Orlen / Shell śmiga do dziś aż miło pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w najlepszym przypadku to problem z paliwem - jak było niskie ciśnienie mogło czegoś brakować.

proponuję jednak zweryfikować wartość podciśnienia jakie daje pompa.

wystarczy odpiąć przewód z tego dużego czarnego zbiornika podciśnienia i podpiąć vakuometr. Wartość powinna bardzo szybko skoczyć na 09-1 bar .

Proponuję sprawdzić na zimnym i na ciepłym. U mnie na ciepłym jak się rozszerzył metal pompa vacu nie miała szczelności.

skończyło się wymianą.

tak działa sprawna pompa

https://www.youtube.com/shorts/kexI57suWHg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.