Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Mam problem z bardzo dużymi korektami wtryskiwaczy na ciepłym silniku (korekty od -5 do +5),

tutaj filmik z INPA na jałowym biegu. Na zimnym silniku korekty są o wiele lepsze i tylko 3 cylinder miał -3 reszta wartości poniżej +-2 https://youtu.be/0Kuq_zUSwkw. Poprzedni właściciel robił regenerację wtryskiwaczy, ale chyba zrobiono to za późno albo kiepsko to wyszło. W międzyczasie zrobiłem test przelewowy i na 3 cylindrze przelewa o 50% więcej od najniżej wartości, nowy wtrysk będzie zamontowany niedługo (2 już wcześniej wymieniłem bo padły) wcześniej jeden wtrysk tak przelewał, że pękł trójnik na powrocie zaraz za pompą CR. Wcześniej wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, nowe podkładki pod wtryski, frezowanie gniazd, nowa pompka w baku i parę innych drobnych rzeczy. I teraz zastanawiam się co może być problemem czy to pompa CR już pada lub po prostu silnik nie ma kompresji (wypalone tłoki, przedmuchy?) i wtryski nadrabiają korekcją bo nie wiem co może mieć jeszcze taki duży wpływ na korekcje. W przyszłym miesiącu będę wykręcał świece żarowe to sprawdzę kompresję przy okazji. Dodam, że po odpaleniu czuć dosyć mocno spalinami jakby paliwo się nie dopalało. Auto nie pobiera oleju. Moje auto to E39 530D (M57D30) 193KM manual polift 2002. Ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić albo co jeszcze ma wpływ na taka pracę wtryskiwaczy?

IMG-20230212-203357251.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak właśnie bardzo często wygląda sytuacja po regeneracji. Kompresję możesz zmierzyć po demontażu wtryskiwaczy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wczoraj po pracy wsadziłem nowy wtrysk na 3 cylindrze, i tak jak się spodziewałem to nic się nie zmieniło, korekta na 2 cylindrze z -3 przeszła na -4,5 tak jak pierwszy i trzeci cylinder. No i nie wspomniałem wcześniej o błędzie 5651 Laufruheregler, a błąd występuje ponieważ korekty przekraczają wartość +-5. Auto ogólnie nie ma problemu z odpalaniem, spadkiem ciśnienia na szynie CR itp. Jak czytałem w innych wątkach. Sprawdzałem miernikiem pracę czujnika na listwie CR i napięcie na kablu sterującym wynosi 1,5V czyli tyle ile powinno być na biegu jałowym. Czujnik ciśnienia na pompie CR był wymieniany na nowy rok temu. Ciśnienie wstępne na jałowym to 3.9 a w czasie jazdy spada na 3.7, ale to jest jeszcze chyba w normie. Pompę progową jak patrzyłem już ktoś zmieniał na Ti automotive pakowana przez Pierburga. Zastanawiam się co dalej robić, może problem jest też z wiązka od wtryskiwaczy może ktoś też miał tego typu problemu i wie jak z sobie z tym poradzić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten nowy wtryskiwacz to nowy nowy czy jakiś regenerowany?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kmpel mówił, że jak mu profesjonalnie robili wtryski w VAGu to dobierali wtryski używane regenerowane względem tego żeby mniej więcej takie same korekty miały. Czyli mieli na zapasie z 10 wtrysków, odpalali i patrzyli na korekty. Jak za duże różnice to podmianka aż sięzrówna. Na koniec wymiana filtra paliwa i bezpośrednio za filtrem puszczali płukankę liqui molly, spinali wszystko i do banku na rezerwie kolejną puchę, wyjeźdżali prawie do zera i wtedy sprawdzali korekty kolejny raz. U niego z totalnego g#wna ukręcili korekty w okolicach 1 w ten sposób, mówi, że zrobił furą 200 tysiaków przez tym zabiegiem (czyli w sumie pod 400 tysi miał w czasie zabiegu) i nigdy tak dobrze nie chodził.


Ja samo liqi mollu lałem do baku - jedna pucha na rezerwie i wyjechane prawie do 0, druga na pół baku i przy rezerwie do pełna - też korekty mocno zjechały, ale u mnie to dużo nie było, z okolicy 1 poniżej 0.5 po zabiegu. Ale w Twoim przypadku nie mam pojęcia czy to coś drastycznie mogłoby pomóc. Jak masz chęć eksperymentować to możesz spróbować, coś powinno się poprawić, pytanie ile to może dać.

Opublikowano
Niby można dać jakąś płukankę do wtrysków, ale nie do baku tylko przed pompą progową, ale wątpię żeby coś drastycznie się zmieniło raczej skłaniałbym się ku nowych wtryskiwaczach na 4 i 6 cylindrze. Będę jeszcze myślał co dalej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby można dać jakąś płukankę do wtrysków, ale nie do baku tylko przed pompą progową, ale wątpię żeby coś drastycznie się zmieniło

To właśnie co kolega wyżej pisał - liqui moly spulung. Można do baku, do filtra paliwa, albo na krótko przed pompą progową. Ma działanie kosmetyczne, trupa nie uratuje. Masz zajechane wtryski i tyle jeśli pozostały osprzęt jest OK.

 

dobierali wtryski używane regenerowane względem tego żeby mniej więcej takie same korekty miały. Czyli mieli na zapasie z 10 wtrysków, odpalali i patrzyli na korekty.

Tak właśnie u mnie też robili tyle, że na używanych, nie regenerowanych. Do uzyskania zadowalających korekt. Trochę jak gra w tetris. Skończyło się na +/-1,5.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten nowy wtryskiwacz to nowy nowy czy jakiś regenerowany?

 

Nowy, nieregenerowany.

Wtryskiwacz bosch tańszy jest regenerowany, dopiero ten droższy jest fabrycznie nowy. Te pierwsze nie nadają się, sprawdź dobrze, który został zamontowany. Do zrobienia pomiar kompresji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Mała aktualizacja tematu. Mam wymienionych 5 wtryskiwaczy, na zimnym silniku 1, 2, 4 i 5 cylinder maja korekcję 0,2 - 0,3 tylko na 3 cylindrze korekta od razu wynosi -2 mimo nowego wtryskiwacza. Wraz ze wzrostem temperatury silnika korekta się powiększa do -4 a na 6 do +4. Zauważyłem też na pompie wysokiego ciśnienia, wycieki ropy z pod wężyków niskiego ciśnienia (zasilanie i powrót). Teraz pytanie czy jedna nie sprawna świeca żarowa może powodować taką korektę czy po prostu jest niska kompresja na tym cylindrze. Za dwa tyg będę miał czas to wymienię świece i sprawdzę kompresję i może wymontuje pompę CR i wymienię uszczelki.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wczoraj zmieniałem świece żarowe i po paru godzinach zmierzyłem kompresję i wyszło tak: 1 cylinder 31 bar a reszta po 30. Więc jakiegoś dużego odchyłu na którymś z cylindrów nie ma. Korekty jakie były tak dalej się nie zmieniły. Już raczej nic nie wymyśle została jedynie do wyciągnięcia i uszczelnienia pompa CR, ale póki co nie mam za bardzo na to czasu. Może ktoś wie co to oznacza jak w INPIE w rubryce "dawka wtrysku głównego" wartości skaczą z 4 na 11 na ciepłym silniku, na zimnym wartość jest mniej więcej stała. Czy ta wartość tak skacze bo korekty są spore czy jest tego jakiś inny powód? Jak patrzyłem u innych to ta dawka tak nie skacze tylko są małe wahania.
Opublikowano
Ciśnienie na listwie jest stabilne ?

 

Na jałowym ciśnienie na szynie wynosi około 340 bar ze skokami +- 10 bar ale to raczej w normie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
+- 10 bar ale to raczej w normie

Raczej tak.

 

tylko na 3 cylindrze korekta od razu wynosi -2 mimo nowego wtryskiwacza

Zamień miejscami z innym. Może jest wadliwy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.