Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jest jeszcze jedna różnica o której nikt tutaj nie wspomniał. Mianowicie adaptacyjne w stosunku do M pakiet jest wyższe o 1cm. Więc ma wysokość standardowego zawieszenia. Może dla kogoś to nic takiego, ale dla mnie to ważna sprawa, bo BMW to nie Kia i to auto musi wyglądać. Druga sprawa jeśli ktoś chce dalej pójść i np wymienić zawias na KW czy coś w tym rodzaju to w przypadku adaptacyjnego robią się duże koszty. To samo odnosi się do niższych sprężyn.

Co do kół 19 cali. Nie wiem z czego robicie taki lament. To normalny rozmiar koła dla tego auta. Dodam, że zimówki na 18 cali w g22 to jakiś żart chyba. Nie dość że z tyłu 225 szerokość to jakby założyć koła od roweru.

OK w g20 jest trochę lepiej, bo auto mniejsze i krótsze. Uważam że 19 cali to komfortowy rozmiar. W f32 miałem 20 cali i teraz na tych fabrycznych 19 uważam że jest bardzo komfortowo i łuki ogarniają całkiem nieźle mimo że tylko 255 na tyle.

Opublikowano
Jest jeszcze jedna różnica o której nikt tutaj nie wspomniał. Mianowicie adaptacyjne w stosunku do M pakiet jest wyższe o 1cm. Więc ma wysokość standardowego zawieszenia. Może dla kogoś to nic takiego, ale dla mnie to ważna sprawa, bo BMW to nie Kia i to auto musi wyglądać. Druga sprawa jeśli ktoś chce dalej pójść i np wymienić zawias na KW czy coś w tym rodzaju to w przypadku adaptacyjnego robią się duże koszty. To samo odnosi się do niższych sprężyn.

Co do kół 19 cali. Nie wiem z czego robicie taki lament. To normalny rozmiar koła dla tego auta. Dodam, że zimówki na 18 cali w g22 to jakiś żart chyba. Nie dość że z tyłu 225 szerokość to jakby założyć koła od roweru.

OK w g20 jest trochę lepiej, bo auto mniejsze i krótsze. Uważam że 19 cali to komfortowy rozmiar. W f32 miałem 20 cali i teraz na tych fabrycznych 19 uważam że jest bardzo komfortowo i łuki ogarniają całkiem nieźle mimo że tylko 255 na tyle.

 


Bzdury piszesz kolego, zawias adaptacyjny M również jest obniżony względem standardowego o 10mm, więc również się nada dla purystów dla których 10mm robi taką różnicę ;)

 

Obniżony o 10 mm adaptacyjny sportowy układ jezdny M daje dodatkowy potencjał dynamiczny. Kierowca może za pomocą przełącznika właściwości jezdnych dostosować charakterystykę pracy układu jezdnego do aktualnie preferowanego stylu jazdy – od ustawienia komfortowego po wybitnie sportowe. Niezależnie od wybranego ustawienia elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego sportowego układu jezdnego M w ułamkach sekundy dostosowują się do warunków nawierzchni. W tym celu układ wykorzystuje liczne czujniki, które oprócz wibracji kół mierzą również prędkość jazdy, zapewniając optymalne ustawienie amortyzatorów i optymalizację bezpieczeństwa jazdy.


Przełącznik właściwości jezdnych oferuje tryb COMFORT do komfortowej jazdy, w którym nierówności drogowe są niemal niewyczuwalne. Wybitnie sportowe ustawienie układu jezdnego ze znacznie sztywniejszą pracą amortyzatorów umożliwia tryb SPORT.

Opublikowano
Nie jest obniżony. Adaptacyjny jest na wysokości standardowego czyli 1 cm wyżej.

 

Czyli to co jest napisane w oficjalnym konfiguratorze bmw to bzdura, a Ty wiesz lepiej?

Opublikowano
Co masz napisane w konfiguratorze ? Masz podane wysokości zawieszeń ? Zamiast się kłócić to lepiej się dowiedz u źródła. Była już dyskusja na forum na ten temat. Dla pewności robiliśmy pomiar na nowych autach, niejeżdżonych. Różnica to jak powiedziałem 10mm.
Opublikowano

Potwierdzam, jak zamawiałem z adaptacyjnym to drążyłem temat bo bardzo nie chciałem obniżonego.

Sprzedawca nie wiedział ale zbadał temat i też po jakimś czasie dostałem info, że adaptacyjne jest na standardowej wysokości, tylko zwykłe sportowe M jest obniżone.

Opublikowano
No w końcu odezwał się ktoś kto też zna temat :cool2:

 

Panowie, jeżeli jest tak jak piszecie, to w takim razie bmw pisze bzdury w swoim oficjalnym konfiguratorze.

Zwracam honor ;)

Opublikowano
No w końcu odezwał się ktoś kto też zna temat :cool2:

 

Panowie, jeżeli jest tak jak piszecie, to w takim razie bmw pisze bzdury w swoim oficjalnym konfiguratorze.

Zwracam honor ;)

Nie sądzę żeby pisali bzdury bo na niemieckiej stronie przy zawieszeniu adaptacyjnym również jest info że jest obniżone o 10 mm.

Opublikowano
No w końcu odezwał się ktoś kto też zna temat :cool2:

 

Panowie, jeżeli jest tak jak piszecie, to w takim razie bmw pisze bzdury w swoim oficjalnym konfiguratorze.

Zwracam honor ;)

 

Co prawda nie G20, ale F40 - do dziś konfigurator w opisie pakietów zawiera wyposażenie, które zostało usunięte na stałe w lipcu '22.

Dodatkowo w F40 adaptacyjne zawieszenie na wysokość jest równe zwykłemu, a dopiero M-Pakiet jest obniżone - porównane miedzy autami stojącymi obok siebie. Zakładam, że w G20 jest dokładnie tak samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No w końcu odezwał się ktoś kto też zna temat :cool2:

 

Panowie, jeżeli jest tak jak piszecie, to w takim razie bmw pisze bzdury w swoim oficjalnym konfiguratorze.

Zwracam honor ;)

Nie sądzę żeby pisali bzdury bo na niemieckiej stronie przy zawieszeniu adaptacyjnym również jest info że jest obniżone o 10 mm.

Wystarczy sprawdzić katalog części

Za wysokość odpowiadają jedynie sprężyny - które jeśli dobrze widzę, są róźne.

Opublikowano (edytowane)

Widzę przycisk od trybu adaptive lub jego brak. Ale czy to znaczy, że auto faktycznie nie ma adaptacyjnego zawieszenia?


Czy to nie jest przypadkiem tak, że adaptacyjne amortyzatory są fabrycznie zamontowane od jakiegoś czasu w każdym modelu i użytkownik może je sobie uruchomić przez Connected Drive? A zamawiając je do produkcji dostaje się jednocześnie fizyczny przycisk od trybu adaptive?


Info ze strony BMW: Sprzęt umożliwiający korzystanie z tej funkcji jest bezpłatnie instalowany w pojeździe fabrycznie - https://www.bmw.pl/pl/shop/ls/dp/VDC_Offer_pl


Na wysokość może jedynie wpływać sprężyna od pakietu M, która obniża auto o 10mm, a jeżeli każde auto ma założone aktywne amortyzatory fabrycznie to napewno ma te same sprężyny i tą samą wysokość.


Szczerze, ja nie widzę 10mm różnicy w tych dwóch czwórkach, może to jedynie perspektywa zdjęcia. :) A obie napewno mają sportowe zawieszenie M, prawdopodobnie z tymi samymi amortyzatorami aktywnymi.

Edytowane przez JacekkBMW
Opublikowano
a zdjęcie środka widzisz ? Widzisz konsolę środkową ?

 

Od pewnego czasu BMW nie instaluje przycisku adaptive nawet w modelach z zawieszeniem adaptacyjnym, dotyczy to na pewno G20, G30. Mam G20 z adaptacyjnym zawiasem M i nie mam przycisku "adaptive".

Co do zdjęć, te czwórki znacznie różnią się optycznie, gdyż jedna jest w opcji full black, co zdecydowanie załamuje perspektywę i odbiór odległości pomiędzy załamaniami - zwłaszcza na zdjęciu. Nie jest niczym nowym, że czarne felgi optycznie pomniejszają koło, przez co prześwit może się również wydawać większy.

Opublikowano

Co ma kolor felgi do prześwitu gdzie widać jak wół, że w jednym wchodzi cała łapa /dłoń/ a w drugim nie. Co tu ma do rzeczy optyka. Nie dyskutujemy tutaj czy koło jest większe czy mniejsze tylko chodzi o prześwit. Felga czy srebrna czy czarna a tym przypadku ma takie same rozmiary i opona też.

Reasumując ja odpuszczam. Mocno się zagłębiłem w temat przed zamówieniem auta i swoje wiem, wiec :nana:

Opublikowano
Co ma kolor felgi do prześwitu gdzie widać jak wół, że w jednym wchodzi cała łapa /dłoń/ a w drugim nie. Co tu ma do rzeczy optyka. Nie dyskutujemy tutaj czy koło jest większe czy mniejsze tylko chodzi o prześwit. Felga czy srebrna czy czarna a tym przypadku ma takie same rozmiary i opona też.

Reasumując ja odpuszczam. Mocno się zagłębiłem w temat przed zamówieniem auta i swoje wiem, wiec :nana:

 

A to ma, że wysyłasz nam dwie czwórki, obie na adaptacyjnym zawiasie i twierdzisz, że czarna siedzi wyżej niż szara :mrgreen:


Jeżeli jest tak, jak mówisz (a może faktycznie masz rację, a BMW pisze bzdury w konfiguratorze), to podeślij link do dyskusji na forum gdzie temat był dyskutowany i potwierdzony, albo zdjęcia G20/G22 z zawiasem M oraz adaptacyjnym M gdzie faktycznie widać ten jeden centymetr różnicy.


Jak wiemy z wypowiedzi pewnego czołowego polityka "są fakty i są opowieści", na razie mamy do czynienia jedynie z opowieściami ;)

Opublikowano
Mnie też temat zaintrygował, bo czekam na G20 LCI M340i z zawiasem adaptacyjnym, a dealer potwierdzał, że zawias M jest niższy o 10mm niz standardowy, bez znaczenia czy adaptacyjny czy nie.
Opublikowano

Co za różnica. Bieżąco koła 19 lub 20 cali i po problemie.

Ja na 19 nie mam żadnych kłopotów z jazda, krawężnikami etc…

Opublikowano
Odnosząc się jeszcze do wątku komfortu, to ja zamówiłem m340i z zawieszeniem adaptacyjnym i na kołach 18'. Moje ambicje kończą się na byciu mistrzem prostej i posiadaniu względnego komfortu z jazdy. Zobaczymy, czy takie połączenie zadziała :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, czy ktoś zmieniał w G20 przy zawieszeniu sportowym m, opony z RF na zwykłe 19 lub 18" ? Zastanawiam się nad zakupem i podczas jazdy testowej było na prawdę twardo, mam porównanie, ponieważ obecnie mam f30, sportowe zawieszenie M, 19" bez RF i komfort jazdy jest dużoooo lepszy w F30, pytanie czy po zmianie opon z RF na zwykłe w G20 było by również dużo wygodniej (auto używane więc nie mam opcji adaptacyjnego ;);)

będę wdzięczny za odp

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
On 5/7/2023 at 11:59 PM, Kamyl9 said:

Panowie, czy ktoś zmieniał w G20 przy zawieszeniu sportowym m, opony z RF na zwykłe 19 lub 18" ? Zastanawiam się nad zakupem i podczas jazdy testowej było na prawdę twardo, mam porównanie, ponieważ obecnie mam f30, sportowe zawieszenie M, 19" bez RF i komfort jazdy jest dużoooo lepszy w F30, pytanie czy po zmianie opon z RF na zwykłe w G20 było by również dużo wygodniej (auto używane więc nie mam opcji adaptacyjnego ;);)

będę wdzięczny za odp

Mam zawieszeniem m i 18 RF. Jest twardo, ale w codziennym użytkowaniu znośnie.

Jednak ostatnio zrobiłem 900km w trasie, w większości po innych drogach niż ekspresowych i zastanawiam się nad wymianą samochodu

  • Haha 1
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wypowiem bazując na własnym doświadczeniu 

m340i 19" i zima i lato runflaty stałe zawieszenie M sport

m3comp przód 19" tył 20" michelin pilot sport non run flat adaptacyjny zawias M 

 

Jak dla mnie przy ustawieniach w M3 wszystko na comfort mam tak ustawione podczas docierania to zawias nie wiem czy przez opony nie run flat czy przez to że jest to zawias adaptacyjny M ale działa dużo lepiej , auto jest bardziej sprężyste , miękkie i sprawia więcej frajdy i daje więcej komfortu przy spokojnej jeździe więc jak ktoś ma dylemat że m3 nie nadaje się jako daily to z czystym sumieniem polecam

żałuję że wziąłem stały zawias M w 340i ( akurat tak było dużo negatywnych opinii z powodu stuków itd ) 

male-bmw-2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.