Skocz do zawartości

Zawieszenie M Sport vs Adaptacyjne (g20)


janeczekpl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
13 godzin temu, houek napisał(a):

Ale, że stuka zwykły m czy adaptacyjny m? U mnie zawsze stukały adaptacyjne, wiec teraz wziąłem pasywne M.

Stuki były w adaptacyjnym 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 5.06.2023 o 12:09, PajkU napisał(a):

Mam zawieszeniem m i 18 RF. Jest twardo, ale w codziennym użytkowaniu znośnie.

Jednak ostatnio zrobiłem 900km w trasie, w większości po innych drogach niż ekspresowych i zastanawiam się nad wymianą samochodu

Rozgryzłem zawieszenie BMW. Ma 2 oblicza.

Jeśli ktoś mówi, że zawieszenie M jest twarde ma rację, po prostu jeździ tym samochodem powoli i spokojnie.

Jeśli ktoś mówi, że zawieszenie M jest za miękkie to również ma rację, jeździ zdecydowaniej dynamicznie i już nie czuć każdej dziury, wręcz się nad nią przelatuje i jest uczucie, że mogłoby być trochę bardziej twarde.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, maciek154 napisał(a):

Cześć.

od pol roku użytkuje g21 z zawieszeniem m sport, kołami 19” runflat. Na codzień jest już uciążliwe, chce zmienić koła na 796m bez runflat w jednym rozmiarze. Czy będzie różnica odpowiednia w komforcie? 

tak i to mega nie myślałem że aż tak duża ...

w m340i mam zima i lato 19" i stały zawias M + opony rft i jest twardo 

w m3comp mam 19 i 20" bez rft i zawias adaptacyjny i w trybie komfort jest sztywno ale dużo bardziej komfortowo niż w g20 , oczywiście opony bez rft

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, wehyr napisał(a):

tak i to mega nie myślałem że aż tak duża ...

w m340i mam zima i lato 19" i stały zawias M + opony rft i jest twardo 

w m3comp mam 19 i 20" bez rft i zawias adaptacyjny i w trybie komfort jest sztywno ale dużo bardziej komfortowo niż w g20 , oczywiście opony bez rft

offtop:

która według Ciebie lepiej brzmi? Według wielu osób M340i. Sądzisz, że bardziej się opłaca zrobić stage 2 na M340i niż iść w M3 Competition?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, PajkU napisał(a):

offtop:

która według Ciebie lepiej brzmi? Według wielu osób M340i. Sądzisz, że bardziej się opłaca zrobić stage 2 na M340i niż iść w M3 Competition?

jak dla mnie a odpalam oba pod domem to m340i z dp mg nawet przy cold start nie ma podejścia do m3 , a myślałem że będzie inaczej 🙂 m3 brzmi w sport i z otwartymi klapami jak dla mnie oki , nawet nie myślę o zmianie wydechu bo jak dla mnie byłoby to już uciązliwe , a w trybie comfort dużo ciszej , ogólnie miałem podobny dylemat i jak miałbym mieć jedną jako daily i oczywiście jak kasa pozwala to brałbym m3comp bez chwili namysłu , jak masz jakieś pytania wal śmiało 😉

 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W ramach testów przejechałem się ost. G20 z 2021 M340i z zawieszeniem M i jak dla mnie było dość twardo przy przejeżdżaniu przez muldy. Porównywalnie do mojego F10 z EDC gdzie zawieszenie mam obniżone tak, że ledwo palec wciskam między oponę a błotnik a G20 była dobre parę cm wyżej również na kołach 19" z Turanzą T005. Różnica była taka, że partnerka na tylnym siedzeniu w G20 podskakiwała na muldach a w F10 nie. Przejadę się jeszcze z zawieszeniem adaptacyjnym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem przed zakupem zawieszenie M i adaptacyjne, o ile zawias M dla mnie jest za twardy to adaptacyjny w trybie Comfort jest ok. Jeżeli chodzi o jazdę po autostradach i Skach to zawieszenie Sport też jest ok, gorzej przejazdy tramwajowe kostka i poprzeczne garby wtedy dla mnie jest za twardo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę o m340i lci. Będę brał felgę 18" nonRF. Czy zawias stały M będzie w porządku czy potrzebny jest adaptacyjny? Niestety mogłem przejechać się tylko autem z zawieszeniem adaptacyjnym na 19"RF. W obu trybach comfort i sport nie było mi za twardo.

Pytanie czy zawieszenie M na 18"non RF będzie twardsze od adaptacyjnego na 19"RF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna 340stką przy jazdach podobnych jechałem z 18" rtf i dla mnie nie było za twardo. Ponoć przy adaptacyjnym w trybie comfort i no rft jest bardziej komfortowo. Każdy z nas inaczej czuje, jeździ itd... Super się przejechać docelowym ale niestety jest to czasem niemożliwe. Czym obecnie jeździsz, czy jest ok? Czego oczekujesz, jak jeździsz? Jak ktoś tutaj mądrze napisał jak jest za twardo znaczy że jeździsz za wolno, jak za miękko jeździsz dynamicznie 😀 Ciężko jednoznacznie coś sklasyfikować nie mając odniesienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jeżdżę Audi S3 na sportowym zawieszeniu 18" (non RF) i jest idealnie. Nie za miękko, nie za twardo. Nigdy nie wpadłem na pomysł żeby trzeba było dodawać tam zawieszenie adaptacyjne. Z drugiej strony jeździłem 520d na stały zawiasie M (18" non RF) i jest dla mnie wręcz miękko.  Z trzeciej strony 330i na zawieszeniu stałym M i 19 RF było dla mnie sztywne ale nie za twarde (porównywalne z Audi S3). Nie chciałbym jednak żeby w m340i (18 nonRF) było twardziej niż w tej 330i (19RF). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jak pisałem wcześniej 

18" bez rft i zawias M jest mięciutko 🙂 

19" cali mam zima i lato w 340i i stały zawias M i jest twardziej niż 19/20" w m3comp bez rft i zawias adaptacyjny 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, Raff.e napisał(a):

No i super. Tak myślałem, że 18" nonRF zniwelują trochę ten zawias M.  

będziesz zadowolony , przy zawiasie M sztywniej i lepiej się prowadzi 🙂 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Raff.e napisał(a):

Wolałbym żeby było czasem za miękko niż często za twardo. To ma być daily. 

BTW Przy zawiasie M - lepiej brać felgę 18 z oponami RF czy bez RF? Widzę, że większość propozycji kół zimowych jest jednak z oponą RF.

bez rft bo będzie też twardo

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jechałem z kolegą, który odebrał M340i 1,5mca temu. Ma 19" rft. Przy adaptacyjnym w trybie komfort jest dla mnie bardzo kulturalnie 😀

Jak chcesz mieć komfort bierz bez rft. Wydaje mi się, że przy adaptacyjnym z 19" rft jest bardziej miękko niż przy M z 18" rft. Oba rozwiązania dla mnie ok. z punktu komfortu. Osobiście wybrałbym adaptacyjne skoro nie musisz mieć megatwardo przy obniżonych sprężynach. Do daily myślę że 90% tak wybiera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem w konfiguratorze 18 są jedynie non RF więc powinno być bardziej komfortowo niż M + 18 RF. Nie chciałem brać zawieszenia adaptacyjnego ze względu na ewentualne "stuki" czy kwestie późniejszego serwisowania/dodatkowych kosztów. Bardzo możliwe, że auto zatrzymam na dłużej i w takim wypadku zawias M pewnie lepiej się sprawdzi, będzie bardziej niezawodny. 

Poza tym na pewno będę brał 18" i wydaje mi się, że z adaptacyjnym na komforcie będzie zbyt miękko i musiałbym jeździć ciągle na sport więc też trochę bez sensu.  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim Twoja decyzja, Ty masz być zadowolony. Dobrze poczytać opinie innych ale decyzja musi być własna.

Z tego co piszesz myślę że będziesz zadowolony z 18 i no rft. Jak coś koła zmienić nie problem na 19" w przyszłości 😀 lub wrzucić Eibachy...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Raff.e napisał(a):

Z tego co widziałem w konfiguratorze 18 są jedynie non RF więc powinno być bardziej komfortowo niż M + 18 RF. Nie chciałem brać zawieszenia adaptacyjnego ze względu na ewentualne "stuki" czy kwestie późniejszego serwisowania/dodatkowych kosztów. Bardzo możliwe, że auto zatrzymam na dłużej i w takim wypadku zawias M pewnie lepiej się sprawdzi, będzie bardziej niezawodny. 

Poza tym na pewno będę brał 18" i wydaje mi się, że z adaptacyjnym na komforcie będzie zbyt miękko i musiałbym jeździć ciągle na sport więc też trochę bez sensu.  

Ja mam dokladnie takie combo w swojej G21. Zawias M + non-rf 18" na lato i 18" RF zima. Jest zauwazalna roznica w sztywnosci na zimówkach i auto podczas jazdy eskami czy autostradami na poprzecznych nierownosciach bardziej podskakuje. W miescie jest ciut gorszy komfort na zimówkach, ale aż tak bardzo to nie przeszkadza. Na pewno trzeba uważac na dziury 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ironiq napisał(a):

Ja mam dokladnie takie combo w swojej G21. Zawias M + non-rf 18" na lato i 18" RF zima. Jest zauwazalna roznica w sztywnosci na zimówkach i auto podczas jazdy eskami czy autostradami na poprzecznych nierownosciach bardziej podskakuje. W miescie jest ciut gorszy komfort na zimówkach, ale aż tak bardzo to nie przeszkadza. Na pewno trzeba uważac na dziury 🙂

Patrząc na Twój profil - jeździsz 330i. Z tego co mi wiadomo w m340i zawias M jest twardszy od tego w 330i. Jeździłem 330i z zawiasem M na 19RF i było sztywno ale bardzo akceptowalnie. Nie miałem zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend miałem okazję przejechać się m340i z zawiasem M na 19 RF. Muszę powiedzieć, że dla mnie jest to takie samo zawieszenie M jak w 330i. Nawet na 19RF nierówności oraz progi zwalniające nie są żadnym problemem. Jedynie w przypadku dziur trzeba się czołgać.

Wychodzi na to, że zawieszenie oraz opony RF/non RF to w pełni kwestia indywidualna i najlepiej jest po prostu samemu to przetestować. 

BTW Czy opona 18RF będzie zachowywać się tak samo pod względem twardości i amortyzacji jak 19RF? Czy jednak 18RF będzie bardziej komfortowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.