Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Zwracam sie do was liczac ze jest tu osoba doswiadczona w kodowaniu i odpowie czy jest mozliwe zrobienie nastepujacej rzeczy.


Wiec, mam BMW 530D F11 z 2015 roku.

Tam byl orginalny hak elektryczny. Auto dostalo w tylek i mysle ze hak zostal wykodowany, nie bylo modulu sterujacego.

Dokupilem modul gdyz myslalem ze hak z nim ruszy, nie wiedzialem jeszcze wtedy ze hak jest uszkodzony i ze jest prawdopodobnie wykodowany.


Zalozylem hak westfala z demontowalnym hakiem. Jako ze mam modul chcialbym wykorzystac orginalna wiazke, sciagnac z orginalnego haka, trzeba odciac tylko przwod idacy do silniczka otwierajacego hak.

Mysle ze zostawienie orginalnej wiazki byloby bardzo pozytywne gdzyz jesli by to dzialalo to auto wie ze jest podlaczona przyczepka i np wylacza tylne czujniki cofania.


Czy to mozna tak zakodowac? Ze orginal jest wywalony, odciety silniczek.

Skad auto wie ze jest podlaczona przyczepka? Czy wystarczy wpiac wtyczke przyczepki, czy wie bo zostal otwart orginalny hak czy......


Dziekowac!

Opublikowano

Wydaje mi się, ze wystarczy uderzyć do ogarniętego kodera.


Bardzo możliwe, ze ktoś po strzale to wykodowal, ja miałem tak z fotelami - założone były nie grzejące, później jak zmieniłem to nie działały. Po kodowaniu wszystko jest okej.

Opublikowano

W samym gnieździe przyczepki jest przełącznik informujący czy jest podłączona wtyczka od przyczepki.

Nie wystarczy zakodować samego modułu przyczepki, trzeba będzie pewnie też inne.

Potencjalnie może być problem ze względu na to jak jest wykrywane czy hak jest złożony/rozłożony. Jest silnik sterujący składaniem/rozkładaniem i czujnik halla dający sygnał czy hak się porusza. Nie ma czujników położenia końcowego. Sugeruję zmierzyć oporność silnika przy haku i wsadzić podobny rezystor zamiast silnika (albo całkowicie zablokować silnik i go podłączyć), żeby nie było błędu.

Chyba też musisz podpiąć przycisk rozkładania haka, żeby nie było błędu. Oczywiście po jego wciśnięciu będzie błąd:)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Koniecznie daj znać jaki będzie wynik, może komuś się kiedyś przyda. A i ja jestem ciekawy.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
a wiesz czemu?
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
a próbowali kodować, że masz ściągany hak? w F11 chyba nie było takiej opcji, ale chyba w F20 było.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.