Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Auto:

BMW e87 118d 143km 2008r


Kilka dni temu podczas jazdy ekspresówką wyskoczył mi błąd CC-ID 49 (Particulate Filter Malfunction). Zdziwiło mnie to, bo prowadziłem auto od godziny przy prędkości 120-140km/h więc teoretycznie filtr dpf nie powinien mieć problemów z wypaleniem się. Auto bardzo często robi długie trasy. Po zgaszeniu silnika błąd znika, następnie pojawia się po przejechaniu kilku kilometrów.


Wymieniłem złącze elastyczne od DPF (było uszkodzone) i Oddałem filtr do czyszczenia chemicznego, na wydruku wynik to 59mbar przed czyszczeniem, po czyszczeniu 17mbar czyli faktycznie był zapchany. Wymieniłem od razu czujnik temperatury spalin, bo uszkodziłem go przy wykręcaniu (był zapieczony). Niestety po zamontowaniu filtra błąd dalej sie pojawiał na tej samej zasadzie. Szukając dalej przyczyny wymieniłem termostat bo auto grzało się max do 83°C. Wczoraj zrobiłem trasę 200km. Auto trzymało temp 90-94°C ale błąd dalej wyskakuje na tej samej zasadzie.


Auto ma moc, ładnie wkręca się na obroty. Nie wiem już co robić aby pozbyć się tego błędu. Myślałem jeszcze nad czujnikiem ciśnienia spalin, a może po prostu wystarczy jechać na komputer i wykasować ten błąd? Proszę o pomoc.

Opublikowano
Auto ma przejechane 272tyś. Jeśli jest zaprogramowana w ten sposób to czy mogę się jej jakoś pozbyć? W SERVICE-INFO, tam gdzie się kasuje inspekcje nie ma opcji skasowania przypomnienia o filtrze DPF.
Opublikowano
Z pozycji zegarów nie ma takiej opcji. Poza tym błąd nie wyświetla się ciągle tylko pojawia się po przejechaniu kilku kilometrów więc nie jest to na zasadzie przypomnienia o wymianie oleju czy klocków.
Opublikowano
Byłem na komputerze. Wykazało błąd świecy na trzecim cylindrze i dwa na DPF. Jakiś czujnik temperatury spalin pokazuje -40°C. Wiem też, że sonda nie ma żadnego napięcia. Ten czujnik temperatury spalin który wymieniłem działa prawidłowo. Możliwe, że to sonda wskazuje tą błędną temperaturę?
Opublikowano
Ciśnienie wsteczne mierzyłeś na dpf? Jeżeli czujnik pokazuje -40 to nie działa. Jeżeli czujnik nie działa wypalanie dpf się nie rozpocznie. Świece również muszą być sprawne. Sonda nie sprawdza temperatury i również jest istotna... Obstawiam ze dpf na śmietnik sprawdź ciśnienie wsteczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.