Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Test 20 w zegarach to korekta wskazań spalania. Współczynnik można ustawić w granicach 750 do 1250. Mam ustawione na 1250 i dalej komputer zaniża spalanie. Ktoś się orientuje w jaki sposób następuje pomiar spalania oraz czy można jakoś na stałe zmienić wartość domyślną ?
Opublikowano

Kiedyś rozkminiałem jak to komputer mierzy i przelicza

Wygląda to tak:

Wskaźnik pod zegarami pokazuje spalanie chwilowe te w czasie rzeczywistym. Przy przyspieszaniu jest wysokie (co normalne) stałe jest przy utrzymaniu stałej prędkości.

Komputer pobiera co jakiś czas wyniki z pomiaru rzeczywistego, sumuje je i liczy średnią. Tak jak oceny w szkole z dziennika. Tylko że tu co jakiś ułamek czasu dochodzi kolejny pomiar i kolejne przeliczenie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W benzyniakach jest to jakiś iloraz czasu wtrysku do prędkości i podejrzewam że tu jest podobnie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co może być przyczyną, że ta wartość znacznie odbiega od rzeczywistości ? Przy ustawieniu nominalnym będzie to około 1,5L.Przy maksymalnej korekcie na 1250 brakuje jeszcze 0,3L. Chodzi o M57 jeśli to ma znaczenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Licznik masz oryginalny.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, oryginalny chyba, że był zmieniany poza polską granicą. Mam tak od początku, jakieś 5 lat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo może tam coś namieszane, ustawienia nie dla tego silnika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A gdzie mogę sprawdzić co się nie zgadza ? Ewidentnie źle mierzy ilość paliwa, bo w Pasofcie zmieniłem ilość litrów do wymiany oleju tak, żeby komunikat pojawiał się po 10000 km i po przejechaniu tego dystansu zostały jeszcze dwa zielone kwadraciki. Spalił więcej niż wyliczył, bo chyba nie ma tam przepływomierza paliwa, żeby liczył faktyczny przepływ.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zerknij nawet w ustawienia pasoft, rodzaj silnika, paliwa, pojemność zbiornika.


Albo odczytaj licznik NCS i wrzuć plik w NCS dumny, tam lepiej widać wszystkie opcje.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Mogą być również koła większe niż fabryczne. I już odczyt będzie inny zarówno prędkości jak i dystansu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie do końca się z tym zgodzę, bo inspekcja olejowa dla Diesla jest określona tylko poprzez ilość spalonej ropy.


ike-coding.jpg



Jeśli mam ustawione na 750 litrów, przejechałem 10000 km i pokazuje, że zużyłem dopiero 450 litrów to coś tu się mocno nie zgadza, bo przekłamanie jest około 50% więcej.


service-interval.jpg


To co znalazłem z ustawień w NCS, można zmienić ilość impulsów na kilometr, ale to jest zmiana w granicach 10%. Dla ścisłości, używam felg i opon z etykietki na słupku.

ncs-dummy-KMB.jpg

 

CODIERUNG_ERFOLGT
codierung_erfolgt
K_ZAHL_TACHO
4812_imp/km
K_ZAHL_TACHO_KOMPL
4812_imp/km
TANK_SICHERHEITSFAKTOR
1.3
FEHLERZAEHLER
grundcode_var
FEHLER_1_CODE
grundcode_var
FEHLER_1_ART
grundcode_var
FEHLER_2_CODE
grundcode_var
FEHLER_2_ART
grundcode_var
FEHLER_2_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
FEHLER_3_CODE
grundcode_var
FEHLER_3_ART
grundcode_var
FEHLER_3_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
FEHLER_4_CODE
grundcode_var
FEHLER_4_ART
grundcode_var
FEHLER_4_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
FEHLER_5_CODE
grundcode_var
FEHLER_5_ART
grundcode_var
FEHLER_5_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
TANK_ADC_FEHLER_UG
wert_01
TANK_ADC_FEHLER_OG
wert_01
TANK_FILTER_NACHTANKERK
1.1_l/sec
TANK_FILTER_KL15
7_schritte
TANK_FILTER_FALLEND
1.9_l/min
TANK_FILTER_STEIGEND
0.9_l/min
TANK_SCHWELLE_RESERVE
8_l
TANK_MITTLUNGSZEIT
5_sec
TANK_BERUHIGUNGSZEIT
10_sec
KUEHLMITTELTEMP_FEHLER_1
wert_01
KUEHLMITTELTEMP_FEHLER_2
wert_01
FEHLER_1_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
TACHO_AUF_DAEMPFUNG
wert_01
GETRIEBE_TYP
handschaltung
K_ZAHL_WEG
4764_imp/km
K_ZAHL_WEG_KOMPL
4764_imp/km
STEIGUNG_EINSPRITZ_KENNL
can_bus
ZYLINDER_ZAHL
6_zylinder
MOTOR_ART
diesel
MOTOR_FAKTOR
3_imp/umdrehung
SPRACHE
englisch
ZEIT_EINHEIT
24_stunden
TEMPERATUR_EINHEIT
grad_c
WEGSTRECKE_EINHEIT
km
WEG_DURCHSCHNITT
km/h
WEG_REICHWEITE
km
VERBRAUCH_D1
l/100km
CAN_INSTR2_SENDEN
aktiv
CAN_INSTR3_SENDEN
aktiv
CAN_GANGANZEIGE
konventionell
CAN_VERBRAUCH
can_bus
CAN_KUEHLMITTELTEMP
can_bus
CAN_DREHZAHL
can_bus
CAN_FLAG
info_ueber_can_bus
HBA
aktiv
LL/RL
linkslenker
STANDHEIZUNG
nicht_aktiv
GURTWARNUNG
mit_gurtschlosskontakt
GONG_T3
aktiv
TANK_KENNLINIE
70_l_literskala
TANK_SCHWELLE_AUF/AB
5.0_l
SIA_GRENZE_ZEIT
716_tage
SIA_ANZEIGEPARAMETER
mit_zeitinspektion
WARNUNG_GESCHW_LIMIT
nicht_aktiv
DZM_AUF_AB_DAEMPFUNG
serie_ag
AUSTAUSCHPUNKT
nicht_aktiv
AUSSENTEMP_ANZ_FEHLER_1
wert_01
AUSSENTEMP_ANZ_FEHLER_2
wert_01
AUSSENTEMP_DELTA_K1
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_Z1
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_Z2
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_Z3/5
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_ZK
wert_01
TANK_UMRECHENKONSTANTE_1
2932
TANK_UMRECHENKONSTANTE_2
1050_ohm
LICHTWARNUNG
aktiv
TANK_VORHALT_REICHW
wert_01
LETZTER_SERVICE
grundcode_var
AKUSTIK_PARKBREMSE
aktiv
CAN_ASC
can_bus
KUEHLMITTELTEMP_WERT
kennlinie_01
TACHO_AB_DAEMPFUNG
wert_01
TOG_ANZ
neu
ZUENDSCHLUESSEL_WARNUNG
nicht_aktiv
AKUSTIK_ABBLENDLICHT
aktiv
AKUSTIK_BREMSLICHT
aktiv
AKUSTIK_HECKKLAPPE
aktiv
AKUSTIK_RUECKLICHT
aktiv
AKUSTIK_TUEREN
aktiv
AKUSTIK_WASCHWASSER
aktiv
AUSSENTEMP_WARN_AKUSTIK
aktiv
CC_ABBLENDLICHT
aktiv
CC_BREMSLICHT
aktiv
CC_HECKKLAPPE
aktiv
CC_RUECKLICHT
aktiv
CC_TUEREN
aktiv
CC_WASCHWASSER
aktiv
AKUSTIK_RDKS
nicht_aktiv
EHC
nicht_aktiv
RDKS
nicht_aktiv
BC_KL_R
aktiv
BC_V_KORREKTUR
nicht_aktiv
CAN_EBV
nicht_aktiv
CAN_KL61
konventionell
GPS_UHR
nicht_aktiv
RCC_UHR
aktiv
RCC_WECKZEIT
nicht_aktiv
SIA_RESET_SCHWELLE_LITER
wert_01
SIA_RESET_SCHWELLE_TAG
wert_01
TNK_DECKEL_WARNUNG
aktiv
ASC3_AUSWERTUNG
nicht_aktiv
BFD_AX_REF_SCHWELLE
wert_02
BFD_AX_REF_SCHWELLE_2
wert_02
BFD_HYSTERESE
wert_01
BRAKE_FORCE
nicht_aktiv
BRAKE_FORCE_2
nicht_aktiv
CAN_ABS
can_bus
CAN_S_GSU
aktiv
DSC_DEF_GONG
nicht_aktiv
GURTWARNUNG_EURO_NCAP
aktiv
KL_50_CAN
nicht_aktiv
WEG_EURO_NCAP
wert_01
CAN_OELDRUCK
aktiv
FUNKTION_DTC
aktiv
FUNKTION_RPA
aktiv
PREDRIVE_RPA
aktiv
SBR_US
aktiv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby 10% różnicy, ale jeżeli jest to składowa dla jakiegoś wzoru to wynik końcowy może być całkiem inny. Wartość tych impulsów jest ustawiana dla czterech parametrów, i możliwe że któryś z nich odpowiada typowo za obliczenie spalania. Funkcji oznaczonych TACHO bym nie ruszał.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli sugerujesz, żeby zmienić impulsy dla "odometer" ? Jeżdżę na felgach 16" to raczej jest standardowy rozmiar.


EDIT

Zasięg pokazuje prawidłowo. Po zatankowaniu mam około 1000 km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bym spróbował , ciekawe czy zmieni się od razu zasięg, bo z tego co piszesz to jest za duży według spalania.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie zasięg się zgadza. Wcześniej auto spalało 7,5L, a po programie nie przekracza 7L, czyli zasięg jest realny 1000 km na zbiorniku 70L. Może jak jutro porównam przebieg licznika w stosunku do GPS to się coś wyjaśni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba że program tak namieszał.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, tak jak pisałem wcześniej średnie spalanie jest zaniżone od kiedy mam auto. Program robiłem po trzech latach. Wtedy spadło spalanie rzeczywiste i to co pokazuje BC jeszcze bardziej.
Opublikowano
Nie, tak jak pisałem wcześniej średnie spalanie jest zaniżone od kiedy mam auto. Program robiłem po trzech latach. Wtedy spadło spalanie rzeczywiste i to co pokazuje BC jeszcze bardziej.

Aż dziwne. I duże odchyłki spalania wychodzą na kompie w porównaniu do własnych wyliczeń?


Może jakieś brudne styki na czujnikach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz na BC pokazuje 6,4 L/100km, ale ponad 200 km zrobiłem w trasie więc przy tankowaniu wyjdzie pewnie cos około 6,9. Zwykle robię trasy ze wsi do miasta i z powrotem w czasie gdy nie ma korków i wtedy wychodzi około 7L lub lekko powyżej. Sprawdzę jeszcze poprawność wskazań drogomierza, ale nie sądzę, żeby były duże odchyłki, bo właśnie mi się przypomniało, że sprawdzałem tę trasę na google i pokazało 111 km w jedną stronę, a na liczniku wyszło 115 km. Generalnie jakbym nie jeździł to nie spali więcej niż 7,5L niezależnie od pory roku, zwykle 7L.

 

Może jakieś brudne styki na czujnikach?

A jakich czujnikach ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałem dzisiaj kilka różnych tras po kilka do 20 kilometrów i przebiegi pokazuje zawsze tyle samo co google więc to nie będzie problem z długością trasy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jutro mogę odczytać swoj licznik i będziesz mógł porównać ustawienia, tyle że ja mam benzyniaka, ale r6 to niby powinny być podobne.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trochę gapa jestem, bo przecież mogę porównać ze swoim drugim autem :duh: Różnica jest taka, że tamten jest M57D30, automat i licznik HIGH, natomiast spalanie pokazuje w miarę prawidłowo. Zerknę tam w weekend.


Znalazłem w TIS coś takiego:

"W zależności od wariantu kodowania silnika, zestaw wskaźników może określać zużycie paliwa bezpośrednio za pomocą sygnału zużycia paliwa t KVA lub odbierać go z jednostki sterującej silnika za pośrednictwem magistrali CAN.

Bezpośrednio z sygnałem zużycia paliwa

Sygnał zużycia paliwa t KVA pochodzi z sygnału wtrysku dostarczanego przez sterownik silnika. Powiązanie go z sygnałem pozycji odpowiada zużyciu na jednostkę odległości (np. l/100 km).

Sygnał zużycia paliwa t KVA służy nie tylko do obliczania zużycia paliwa, ale także do sterowania, a tym samym do wskazywania wskaźnika okresów międzyobsługowych."


To by potwierdzało, że u mnie błędnie oblicza odstępy między przeglądami. Mam wrażenie, że problem jest z odwzorowaniem ilości paliwa, ale nie wiem gdzie tego szukać.

Opublikowano

Teraz pytanie: czy te odstępy między serwisami są liczone w kilometrach czy w litrach spalonego paliwa (tak jakby w motogodzinach)

Wtedy będzie wiadomo czy sygnał bierze z czujnika ciśnienia lub przepływu paliwa z listwy CR czy może z obrotu koła np z ABS lub czujnika z którego bierze sygnał na licznik odległości lub prędkości.

Opublikowano
Mi kiedyś z dnia na dzień Vectra w dieslu zaczęła palić jak smok. Umyłem przepływomierz powietrza i wszystko wróciło do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.