Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


próbuję trwale, skutecznie i systemowo, a nie mechanicznie, pozbyć się paskudnej cechy G30/G31 LCI mHEV (choć przecież to nie jest wyłącznie zmora tego modelu), czyli pracy przez prawie cały czas jednej strony układu wydechowego z drugą zamkniętą przez fabryczną klapę wydechu.


Czy istnieje sposób na trwałe zakodowanie otwartej klapy np. w trybie Sport? "Znani krajowi tłumikarze" mówią mi, że tak robią ich klienci, ale niestety nie wiedzą kto/jak im to koduje.

Wiem (i korzystam) z możliwości otwarcia klapy przez BimmerLink, ale to jest uciążliwa opcja, ponieważ wymaga przechodzenia przez całą procedurę przy każdym uruchomieniu samochodu.

Opcję z otwarciem klapy, wyjęciem bezpiecznika również znam - tak nie chcę.


Czy jest sposób na takie zakodowanie samochodu, żeby trwale w Sport jeździł z otwartą klapą? Ktoś/coś/gdzieś?


Dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,


próbuję trwale, skutecznie i systemowo, a nie mechanicznie, pozbyć się paskudnej cechy G30/G31 LCI mHEV (choć przecież to nie jest wyłącznie zmora tego modelu), czyli pracy przez prawie cały czas jednej strony układu wydechowego z drugą zamkniętą przez fabryczną klapę wydechu.


Czy istnieje sposób na trwałe zakodowanie otwartej klapy np. w trybie Sport? "Znani krajowi tłumikarze" mówią mi, że tak robią ich klienci, ale niestety nie wiedzą kto/jak im to koduje.

Wiem (i korzystam) z możliwości otwarcia klapy przez BimmerLink, ale to jest uciążliwa opcja, ponieważ wymaga przechodzenia przez całą procedurę przy każdym uruchomieniu samochodu.

Opcję z otwarciem klapy, wyjęciem bezpiecznika również znam - tak nie chcę.


Czy jest sposób na takie zakodowanie samochodu, żeby trwale w Sport jeździł z otwartą klapą? Ktoś/coś/gdzieś?


Dzięki.

WIem że to nie pomoc, ale pytanie jest - w jakim celu?

Opublikowano
WIem że to nie pomoc, ale pytanie jest - w jakim celu?

Najkrótsza odpowiedź - ponieważ jeśli producent zbudował układ wydechowy, to chciałbym, żeby on (w pełni) działał.

Aktualnie zazdroszczę posiadaczom G20 - nie dość, że fabryczna kastracja osiągów jest znacznie mniejsza, to jeszcze chwila moment i można uzyskać dokładnie to, czego poszukuję:


A w G30/G31 - ech... :mad2:

Opublikowano
A potem lamenty, że gpf kaput i trzeba płacić ... :8)

Dzięki, że się odezwałeś - czy możesz wytłumaczyć związek pomiędzy otwarciem klapy wydechu końcowego a pracą filtra GPF?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A potem lamenty, że gpf kaput i trzeba płacić ... :8)

Dzięki, że się odezwałeś - czy możesz wytłumaczyć związek pomiędzy otwarciem klapy wydechu końcowego a pracą filtra GPF?

Nie wiem czy Ty poważnie, ale chyba nie wiesz po co to służy ?

Zamknięty wydech = wyższe ciśnienie = wyższa temperatura


Szybsze nagrzewanie itp itd.


 

Najkrótsza odpowiedź - ponieważ jeśli producent zbudował układ wydechowy, to chciałbym, żeby on (w pełni) działał.

 

W pełni działa, gdy klapka pracuje, tak jak ECU wysteruje fabrycznie :)

Opublikowano
Kolega ze swoja g20 uszkodził filtr GPF, bo miał wypięta wtyczkę od wydechu. Filtr się nie wypala przy otwarty wydechu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak jest w przypadku braku GPF (fabrycznie jeszcze nie montowany)? Jest jakieś uzasadnienie dla klapki wydechu?

J.w. - nagrzewanie się silnika, optymalna praca turbo

Opublikowano
Nie wiem czy Ty poważnie

Z pokorą - BMW to dla mnie nowe poletko, czytam, staram się zrozumieć, nauczyć, nie popełniać prostych błędów.

 

chyba nie wiesz po co to służy?

Wydaje mi się, że części powodów mogę się domyślać, jednocześnie próbuję rozdzielić wiedzę i fakty z tym związane od indywidualnych przemyśleń, domysłów, teorii...

 

Zamknięty wydech = wyższe ciśnienie = wyższa temperatura

100% zgody. Tylko tutaj nasuwają się pytania - szybsze nagrzewanie się silnika wpływa na ekologię i ekonomię, ale nie ma wpływu na trwałość podzespołów (zakładając świadomego użytkownika pojazdu). Dodatkowo z pewnością zmniejszają emisję spalin (poniżej optymalnej temperatury jest ona wyższa), co umożliwia uzyskanie niższego wyniku teoretycznego poziomu emisji, co wpływa na ew. wysokość opłat związanych z emisjami ponoszonymi przez producenta. Zamknięty wydech, to również (indywidualny domysł, wynikający z subiektywnej oceny pracy układu z zamkniętą i otwartą klapą) niższy poziom hałasu uspakajający odpowiednie instytucje UE.


O ile powyższe się zgadza, to zamknięta klapa nie powinna mieć wpływu na pracę silnika. Z naciskiem na nie powinna...


Sam filtr GPF jest zasadniczo mało problematycznym rozwiązaniem - OK, bardzo ogranicza wrażenia dźwiękowe oraz (często) ma (negatywny) wpływ na osiągi kompensowany zmianami w oprogramowaniu. Jego lokalizacja - daleko od tłumika końcowego - podpowiada, że wpływ klapy na parametry pracy silnika celem oczyszczenia filtra jeśli jest (nie wiem - to właśnie próbuję technicznie ustalić), to jest ograniczony. Dodatkowo - jak rozumiem klapa jest zarówno w dieslach jak i benzynie. I to każe mi się zastanowić, czy klapa nie została przewidziana zasadniczo dla diesla (DPF, jego praca/wypalanie oraz całokształt wymagań dot. emisji stawianych przed silnikami diesla w perspektywie zmian związanych z wyzwaniami ekologicznymi) a do silników benzynowych trafiła - poniekąd - z automatu "ponieważ nie zaszkodzi, a nawet minimalnie (w ramach tabelek i statystyk/średnich) pomoże".


Kolejna myśl - być może chybiona - to kwestia tego jak zachowują się fabryczne klapy w M550i i M5 - tam również jest GPF i jeśli się nie mylę. to w trybie sport klapa jest otwarta i w tym trybie można - teoretycznie - podróżować cały czas. A jeśli tak, to z czego miałoby wynikać stwierdzenie, że klapa jest potrzebna do prawidłowej pracy GPF?

 

Kolega ze swoja g20 uszkodził filtr GPF, bo miał wypięta wtyczkę od wydechu. Filtr się nie wypala przy otwarty wydechu.

OK, przyjmuję do wiadomości. Ale j/w - są samochody z filtrem, gdzie w trybie sport fabrycznie klapa pozostaje otwarta, zatem...?


Aż kusi napisać do BMW z prośbą o informacje, ale gotów jestem postawić dolary przeciw orzechom, że ew. odpowiedź byłaby bardzo ogólna i absolutnie nic nie wyjaśniająca... :roll:


Inne przemyślenia - np. Remus oferuje tłumik końcowy, który zamiast dwóch rur (prawa/lewa) ma cztery (po dwie na stronę), zachowuje oryginalny system zamykania klapy, ale tylko na jednej rurze. Czyli zamiast zamknięcia 50% wydechu, mamy zamknięte 25%. Gdyby miało to powodować jakieś problemy, to z pewnością taki system nie byłby oferowany. A jest...

Opublikowano
I to każe mi się zastanowić, czy klapa nie została przewidziana zasadniczo dla diesla (DPF, jego praca/wypalanie oraz całokształt wymagań dot. emisji stawianych przed silnikami diesla w perspektywie zmian związanych z wyzwaniami ekologicznymi) a do silników benzynowych trafiła - poniekąd - z automatu "ponieważ nie zaszkodzi, a nawet minimalnie (w ramach tabelek i statystyk/średnich) pomoże".

 

W nowym 530d mhev chyba nie mam tej klapy. Zawsze leci para z dwóch końcówek. Nigdy nie zaobserwowałem żeby jedna strona nie działała (zawsze są podobnie brudne końcówki itp.) Widziałem na realOem że jakby jest druga wersja wydechu z klapką (ale rysunki dotyczyły pre-LCI). Diesel ma wyższy stopień sprężania i chyba generalnie w wysilonych jednostkach (ciągły wzrost mocy w kolejnych wersjach 30d) jest walka o dobre "odprężenie" silnika. Nawet w 150 konnym silniku Hondy N22B2 średnica rur układu wydechowego jest spora. Dodatkowo w EURO 6 filtr SCR dodatkowo "dławi" silnik więc kolejna klapka pewnie niepotrzebna.


Zaskoczyło mnie jak napisałeś o klapce w 540i. Obstawiam że jest to w 95% ze względu na funkcje "eko" (mniejsze zanieczyszczenia/ hałas/recyrkulacje spalin itp.) a co najwyżej 5% w trosce o GPF. Szkoda że BMW nie zrobiło symetrycznie przymykania z dwóch stron (no ale to wtedy 2x mechanizmy wykonawcze więc $$). I tak w G30/G31 jest ładnie wydech zakończony. Nie ma fake'owych końcówek (jak np w X5) czy bezczelnych imitacji wydechu jak np: Audi/Mercedes.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja w 530d też nie zauważyłem żadnej klapki w wydechu - raczej jej tam nie ma.


Co do Twojego tematu - w G20 w modelu M340i w trybie Sport klapka jest cały czas otwarta, w Komforcie jest zamknięta - moim zdaniem główna funkcja tej klapki w tym modelu to dźwięk silnika z wydechu.

Opublikowano
W nowym 530d mhev chyba nie mam tej klapy.
Ja w 530d też nie zauważyłem żadnej klapki w wydechu - raczej jej tam nie ma.
W 540D LCI też nie ma klapek wydechu, w mroźne dni dym wydobywa się z dwóch rur :D

Dzięki za info x3! ;)


Tym chętniej ustaliłbym zatem, co takiego BMW osiąga montując wydech z klapą pozostającą zamkniętą 99% czasu. Wysłałem zapytanie do Remus, zobaczymy czy/co ew. odpowiedzą.

 

Co do Twojego tematu - w G20 w modelu M340i w trybie Sport klapka jest cały czas otwarta, w Komforcie jest zamknięta - moim zdaniem główna funkcja tej klapki w tym modelu to dźwięk silnika z wydechu.

I tak powinno być - ech, "cholerne M550i", powodujące kastrację 540i...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W 540D LCI też nie ma klapek wydechu, w mroźne dni dym wydobywa się z dwóch rur :D

W 520d też tak jest, z tym że te silniki mają klapę na wydechu gdzieś w połowie długości samochodu.

B47 pozycja nr.1:

diag_aamt.jpg

 




B57 pozycja nr.1:

diag_abpg.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.