Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów, miłośników marki. Mam ogromny problem z moją g30ką. Zacząłem swoją przygodę z programem e-sys ponieważ chciałem zakodować pamięć przycisku start-stop. Połączyłem się z autem, odczytałem FA, aktywowałem oraz zapisałem, potem odczytałem liste ECU oraz zapisałem. Na probe chcialem odczytac kodowanie sterownika ACSM5 i podczas tej proby wszystkie pliki CAFD pozmieniały sie w cos takiego CAFD_FFFFFFFF_255_255_255 (jest ich 6), oraz ten sam problem ze sterownikiem KOMBI2. Byc moze dlatego ze w tym momencie pojawila sie informacja o niskim stanie naładowania akumulatora, badz moj e-sys cos namieszal. Oczywiscie wyrzuciło mnostwo bledow, w ista pokazało 35 bledow. Czy ktos moglby mi pomooc przywrocic oryginalne kodowanie tych 2 sterownikow, dodam iz mam nazwy orginalne tych plikow CAFD. Probowalem tej metody z forum

Connect => Read FA (VO) => Activate FA (VO) => Read SVT (VCM) => Left-Click on desired ECU => Click on "Detect CAF for SWE" => Select the CAFD from latest I-Level shown => Select OK => Right-Click on ECU (the ECU itself not the underlying CAFD) => Select CODE.

Ale nie mogę wcisnac tego Detect CAF for SWE"

Proszę o pomoc, bede bardzo wdzięczny za jakąkolwiek wskazówkę

Opublikowano
Tak jak pisalem w pierwszym poscie, dopiero zaczynam zabawe z E-sys. Komputer kiedys kupilem juz z zainstalowanymi programami i dopiero teraz znalazlem czas aby sie tym zajac. Dziekuje za Twoje zainteresowanie
Opublikowano
Heh to jak takich podstaw nie wiesz to daj koledze Przemkowi zarobić.

 

Dzięki. Sama pomoc nic nie kosztuje. Staram się pomoc w ramach forum.

Opublikowano
Nie masz aktywnego detect CAFD ponieważ używasz starszego ESYS-a i nie wykonałeś ACTIVATE FP lub jesteś w złej zakładce menu po lewej stronie okna.
Opublikowano

Na pewno wykonalem Aktivate FA a jestem w zakladce Expert Mode -> Coding. Byc moze problem lezy w zlej wersji programu. Czy wiesz moze jaka wersja ogarnialaby moja serie g? Nie wiem czy to tez ma jakies znaczenie ale probowalem rowniez tej metody



1. Open E-Sys and connect to your car chassis

2. Under Comfort Mode -> TAL-Calculating


Vehicle Order

Read the VO and Save

- Right Click on the FA folder and select Activate FA

- Read the SVT Actual and Save


SVT Actual

Read the SVT and Save

Select Edit

- Under StandardSVT Version->"Your Module you want to modify (mine was CID)-> StandardSVK->


SWFL_######..., CAFD_... and BTLD_... - Change the following:

Subversion - to 000 <- these are zeros

Pathversion - to 000


Select the save icon on the top menu


3. Hit the back button

You will be asked to save the file and use it, Select YES.


4. Under KIS/SVT

Select Complete Flash under Calculating Strategy

Change the I-Step (Shipment to the version that is in the lower right corner of the E-Sys window (mine was f25_12-03-2012)

Leave the I-Step (Target as is.


5. Select Calculate and Save the file

6. Under TAL Select Calculate and Save the file.

7. Select Execute. This will take you to TAL-Processing


TAL-Processing


8. Under TAL -> Click on ... Select the TAL file you created

9. Under SVT -> Click on ... Select the SVT file that you calculated and Saved

10. Under FA-> Select Read SA

11. Under the ECU Tab in the bottom window, click on the ALL box to UNHIGHLIGHT all of the boxes

12. In the ALL column, select the box that corresponds to you Module (mine was CID). This will highlight all of the boxes in that row.

13 Select the START button.


Ale dochodze do 4 punktu gdzie nie aktywne sa zakladki Change the I Step oraz potem juz Calculate

Opublikowano (edytowane)

Co ty chcesz flashować? Zaraz coś uwalisz i dopiero wtedy narobisz bigosu.

Po południu mogę zerknąć zdalnie

Edytowane przez alb3rt
Opublikowano
Tak jak pisalem w pierwszym poscie, dopiero zaczynam zabawe z E-sys. Komputer kiedys kupilem juz z zainstalowanymi programami i dopiero teraz znalazlem czas aby sie tym zajac. Dziekuje za Twoje zainteresowanie

 

Esys to nie zabawka jak to nazwałeś, można naprawdę narobić sobie problemów. Jak dobrze pamiętam to 3.30 to minimum do g30.

Opublikowano
To ze mozna narobic sobie problemow to juz wiem bo akurat sam sie o tym bolesnie przekonalem. Na szczescie kolega _Przemek_ zaoferowal swoja pomoc w tym temacie a co bedzie dalej poinformuje na forum
Opublikowano
Dla wszystkich zainteresowanyc tym tematem. Kolega _Przemek_ zrobil Mega robote i zdalnie naprawil to co mi udalo sie uszkodzic. Sterowniki ‚wrocily do zycia’, a ponad to zaprogramowal pamiec przycisku start/stop. Jeszcze raz ogromne dzieki. Dodam jeszcze ze moim problemem byla uszkodzona badz za niska wersja E-sysa
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.