Skocz do zawartości

(E61)otwieranie szyby tylnej i problemy z trzpieniem wycier


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W mojej e61 z 2007 roku nie działa otwieranie szyby tylnej z przycisku

Mozna ją otworzyć komputerem

Nie działą to nawet po zwarciu tych przewodów które idą do samego przycisku

Czy te przewody jakoś przechodzą przez ta sławetną i często łamiącą się wiązkę tylnej klapy ??

Ew gdzie indziej szukać problemu ??

No i drugi problem "w pobliżu" :D

Nie działa tylna wycieraczka . Trzpień zatarty na amen

po zdjęciu wycieraczki zawleczki i wszystkiego dookoła (łącznie z tym o ringiem a raczej jego resztki ) napsikaniu do środka WDka da się nim jakoś z dużymi oporami poruszyć ale o jego wyjęciu to mogę pomarzyć

Nie da się nawet wyjąć tego całego ustrojstwa z szyby (tzn całego tego mechanizmu przykręcanego "od dołu" z hakiem który łapie zamek i tym trzpieniem )

873fcf8bee2ae732med.jpg

oczywiście odkręciłem obie śruby trzymające plastik i ta jedną pod nim

Nie bardzo jest jak tam go puknąć młotkiem bo przecież osadzony jest w szybie . Macie jakieś patenty na wydłubanie go ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakiś czas temu przerabiałem wycieraczkę u siebie.


nie miałem imadła ani prasy więc ręcznie jakoś to rozruszałem i smaru napchałem.

nie pamiętam już dokładnie jak to było

może fotki coś pomogą

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=380963&start=105


co do klapy... może przycisk albo przewody do niego dochodzące.

z pilota działa ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

u mnie jest zdecydowanie gorzej . ten trzpień który powinien obracać silniczek daje się obrócić tylko przy pomocy klucza francuskiego i dużej siły

nie ma opcji żeby go w jakiś normalny sposób wyciągnąć . dzisiaj walczyłem z tym chyba godzinę i bez rezultatów

chyba jedyne co mi pozostaje to rozciąć to wszystko i wrzucić inne



co do klapy to jeszcze nie wiem czy działa z pilota bo pilot nie działa ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nakladalem na to solidny plaski klucz dopasowany do tego płaskownika na ktorym umocowany jest trzepień i walczylem. W koncu pusciło. Klucz jakis spory był 19 lub 21. Jak zaczniesz to wszystko ciac to wcale szybciej i lepiej nie będzie, bo jak wyciagniesz pozostałość z tulei w szybie, jak to wszystko stoi. Ciepliwie smaruj i probuj ruszyć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba to w całości wyjąć.

Zdjąć ramię wycieraczki. Odkręcić nakrętkę 24mm pod nim. Zdjąć przycisk otwierania co może być najtrudniejsze. I wtedy wszystko masz na stole.

Ostatnio u siebie walczyłem bo przycisk mi zdechł...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

po długiej walce (szarpałem się z tym ładnych kilka godzin ) odpuściłem

nie dawało się ani wyciągnąć przycisku ani trzpienia . To wszystko utworzyło praktycznie całość

Brzeszczot bez ramki żeby nieć lepsze wyczucie i nie piłować szyby :D i 20 min roboty poskutkowało tym że mam już to wyciągnięte i będzie musiało wlecieć inne

nie było opcji żeby to wyciągnąć tak jak fabryka przykazała

przy okazji już doszedłem że mam przełamany przewód (namierzyłem który to ale myślę że trzeba zdobić wszystkie ) który powoduje otwieranie szyby . Idzie w wiązce klapy z prawej strony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.