Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 minut temu, konopson napisał(a):

Jakoś największe firmy tuningowe uważają inaczej. Może ty masz doświadczenia z dziadostwem za 50 zł z allegro.

Dystanse zmieniają geometrię zawieszenia przez co opony się nierównomiernie zużywają, padają tuleje metalowo-gumowe i łożyska kół. Do tego jest duże ryzyko, że się zwyczajnie odkręcą. Do pokazania się na mieście dla Sebixa może być, ale do pokonywania większych przebiegów szczególnie z prędkościami autostradowymi się po prostu nie nadają.

Opublikowano
5 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Jakoś jeżdżę od lat na dystansach i nic mi nie pada. To takie same bzdury jak to ze tracisz gwar jak sie podłączysz pod OBD. 
Albo z tuningową mapą że silnik pada przez zwiększone ciśnienie w turbinie i większe dawki paliwa. 
Ciekawe także jak mają ci się odkręcić przelotowe dystanse ? 
To że opony zużywają się szybciej czy nierówno to kolejna bzdura. Chyba że jest walnięta geometria i winę najlepiej zrzucić na dystanse. 
 

Opublikowano

Jak już będę kupował felgi to chcę już dobrać tak ET żebym nie musiał zakładać dystansów.

Opublikowano

A nie boisz się że w razie czego, ubezpieczyciel z powodu nie homologowanego rozmiaru odmówi Ci wypłaty ?

Opublikowano

Podepne się pod pytanie. Chce do swojego G26 430i bez xDrive kupić felgi Japan Racing model JR38, 19 cali, na przód 8.5 tył 9.5. I tutaj pojawia się pytanie czy te felgi wejdą bez dystansów? Oraz jaki najlepiej rozmiar opon? Co do firmy od opon chce kupić Pilot sporty 4s

Pozdrawiam 

Opublikowano

Jeszcze takie pytanie , do dużej ilości felg są pierścienie centrujące , czy to jest bezpieczne i bez problemowe ?

Opublikowano (edytowane)

Do tych też będzie potrzebny pierścień centrujący, do większości felg nie oryginalnych nawet tych trochę droższych są potrzebne pierścienie 😞

Edytowane przez irek.k
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak. Te dystanse, pierścienie centrujące i cały ten amatorski tuning to jest taka zabawa. Ktoś kupi rozbitka i ma jakieś tam felgi więc trzeba je dopasować. Ktoś inny jeździ tylko 10 km dziennie do szkoły i pracy. Sprzedawcy felg robią fajne zdjęcia reklamowe czyjegoś auta, a potem zakłada się oryginalne koła. Przy zakupie nowego auta albo używanego za duże pieniądze ma się wybór konfiguracji. Widziałeś prezesa czy innego dyrektora 🙂, który ściągnął oryginalne felgi i założył jakieś chińczyki? Widziałeś auto z dystansami, pierścieniami i jakimiś glebami w kilkuset kilometrowej trasie? No właśnie 🙂 

Opublikowano
37 minut temu, Henzir napisał(a):

Dzięki.

Czyli jeżeli nie chcę się bawić w dopasowanie to najlepiej wziąć oryginalne.

Jak nie chcesz sie bawic w dobieranie felg to pomaluj fabryczne na czarno.
Nie ma zadnych problemow z pierscieniami centrujacymi, mam takie zalozone. 

Opublikowano

Dzięki Panowie za uświadomienie mnie w temacie. Felgi z konfiguratora nie do końca mi przypadły do gustu, więc myślałem, że po prostu znajdę i kupię jakieś inne.

Teraz już wiem, że jednak poszukam oryginalnych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie muszą być oryginalne. Chodzi o to, żeby nie stawiać wyglądu przed bezpieczeństwem, ponieważ ktoś produkuje dla zysku takie same felgi do wielu aut. Po to płacisz żeby nie dziadować z jakimiś blaszkami.

Edytowane przez Borsuczek
Opublikowano

Ok, ale pisałeś też, że stosujesz pierścienie centrujące. Czyli pomimo dedykowanych felg i tak trzeba stosować pierścienie?

Opublikowano

To sruby trzymaja felge, pierscien jest po to zeby nie bylo luzu, dostajesz ten pierscien z zamowiona felgą. Nie ma co się bac, wszystko dobrze się  kreci, to sa sprawdzone rozwiazania w branży 

Opublikowano

Jeszcze spytam , jakie czujniki ciśnienia muszą być w G22 , czy się same adaptują , czy trzeba kodować ?

Opublikowano
W dniu 20.12.2023 o 17:03, Borsuczek napisał(a):

Tak. Te dystanse, pierścienie centrujące i cały ten amatorski tuning to jest taka zabawa. Ktoś kupi rozbitka i ma jakieś tam felgi więc trzeba je dopasować. Ktoś inny jeździ tylko 10 km dziennie do szkoły i pracy. Sprzedawcy felg robią fajne zdjęcia reklamowe czyjegoś auta, a potem zakłada się oryginalne koła. Przy zakupie nowego auta albo używanego za duże pieniądze ma się wybór konfiguracji. Widziałeś prezesa czy innego dyrektora 🙂, który ściągnął oryginalne felgi i założył jakieś chińczyki? Widziałeś auto z dystansami, pierścieniami i jakimiś glebami w kilkuset kilometrowej trasie? No właśnie 🙂 

Po pierwsze to chciałem zapytać czy kolega wszystkie te swoje mądrości to wie z doświadczenia czy w internetach czy forach przeczytał. Przykład że wszystko co kolega napisał jest bzdurą. Za przykład posłużę się swoim byłym F32 na 20-stkach i G22 na 19-stkach OEM ponieważ jeszcze nie mam ładnych zdjęć 20-stek, bo kupiłem na jesieni. No więc na zarzuty kolegi. 

Auto nie rozbitek.

Jeżdżone nie 10 km dziennie tylko znacznie więcej.

Nie jest to zdjęcie reklamowe tylko robione przeze mnie na moim aucie do jazdy.

Koła oryginalne poszły na zimę, a te nie są chińczykami tylko to Breyton GTS za spore pieniądze plus oczywiście opony /nowe/ nie używane, więc łączna wartość zestawu jest znaczna.

Ostatnia mądrość kolegi. Tak widziałem swoje auto z dystansami na trasie. Tutaj fotka w okolicach Munchen więc jakoś musiałem tam dojechać.

 

 

IMG_E6025.JPG

IMG_7042.PNG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To są dwa różne samochody w dwóch różnych miejscach. Wrzuć zdjęcia tego samego auta na "tuningowych" felgach w dwóch odległych od siebie miejscach z charakterystycznym dającym się zidentyfikować tłem.

Edytowane przez Borsuczek
Opublikowano
1 godzinę temu, konopson napisał(a):

Po pierwsze to chciałem zapytać czy kolega wszystkie te swoje mądrości to wie z doświadczenia czy w internetach czy forach przeczytał.

Też mnie to zastanawiało. W kilku już autach miałem dystanse, obniżone zawieszenie itd i auta jeździły bez problemu.

W ostatnim miałem felgi AEZ z pierścieniami centrującym, innym ET i auto regularnie jeździło po Europie czy po Nurburgringu i nic się nie działo.

Opublikowano (edytowane)

Ostatnio szukałem felg do G26 19 cali na oryginalnych parametrach, w dwóch szerokościach jak oryginalnie i dosłownie znalazłem 3 modele.

1. https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/aez-atlanta-titan-9-00x19-5x112-00-et42-00#5753365

2. https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/dezent-ar-black-9-00x19-5x112-00-et42-00#57534108

3. https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/brock-b41-sgvp-9-00x19-5x112-00-et42-00#57420088

Jak już znajdę jakiś ciekawy model to przeważnie nie ma go w drugiej szerokości.

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.