Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kupiłem x5 ok 3 miesiące temu z przebiegiem 96k szukałem ok 8 miesięcy właśnie z racji przebiegu i kilku detali na których mi zależało ale do rzeczy.

Zauważyłem niedawno że przy prędkości ok 140km/h pojawia się przy dodawaniu gazu tak jakby huczenie/buczenie nie jest to bardzo głośne ale jednak słyszalne, co istotne jak odpuszczam gaz to dźwięk ustaje,ponadto wydaje mi się że są jakieś mikro drgania ale tu mose przesadzam, natomiast lewa przednia półos na spory luz na wejściu do dyfra i zastanawiam się czy ten luz jest nadmierny czy standardowy.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.

Pozdrawiam

Edit. Szukałem chwilę na forum podobnego problemu ale w sekcji X nie znalazłem.

Opublikowano

Przeguby z reguły nie wyja.

Zacznij od sprawdzenia wału i tylnego dyfra.

Swoją drogą, jeśli to któryś z tych elementów, to podejrzany masz przebieg, bo przy 96k km te części powinny byc wciąż jak nowe

Opublikowano

Właśnie dlatego szukałem z tak niskim przebiegiem. Wpisy w ASO i Ceidg się zgadzają, auto kupione praktycznie z ASO więc liczę że jednak przebieg jest wporządku.

Wymyśliłem ale nie wiem czy dobrze ze zawiozę do ASO Dobrzański Kraków na samą diagnostykę a potem wymienię wszystkie oleje w dyfrach i vtg bo to i tak 100k prawie więc chyba nie zaszkodzi.

Dzięki pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak jest duży luz na półosi to raczej auto nie ma 100tyś, widziałem osoby co co roku poprawiały licznik, żeby było, że auto nie jeździło. Chyba, że ktoś faktycznie mało jeździł ale wszędzie na wklepanym, nie ważne czy ciepły czy zimny :duh: Ostatnie czym kieruję się teraz przy zakupie auta to przebieg, ważniejszy w używanym aucie jest stan :cool2:


Tak jak przedmówca napisał - jak pojawia się wycie to raczej wymiana oleju nie pomoże - ale jak kto będzie spuszczał olej to może ocenić stan komponentu po stanie oleju (ilość opiłków)

Na ASO mogą zaproponować wymianę całych elementów, rachunek może być spory, może warto poszukać jakiś warsztat specjalizujący się w BMW?

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Kupując auto naprawdę nie miałem zastrzeżeń, użytkując w sumie też nie mam z tym jednym wyjątkiem. Mam świadomość że wymiana oleju nie pomoże ale tak czy inaczej trzeba ją zrobić a może wskazać jakąś drogę. W ASO jestem umówiony tylko na diagnozę i robił tego tam nie będę na 100%. Jeśli chodzi o przebieg to można go chyba zczytać z różnych sterowników żeby go potwierdzić ? Ogólnie gdyby się okazało że był cofnięty to ASO z którego został kupiony mogło by mieć problem.

Będę Was informował co I jak jutro.

Pozdrawiam

Opublikowano
Kupiłeś auto z ASO z wyjącym dyferencjałem? Coś mi się nie chce w to wierzyć...
Opublikowano

Jeszcze kwestia opon może wchodzić w grę. Nie tyle, że same opony wyją, ale auto mogło jeździć na niehomologowanych/nierówno pompowanych = rozjechały się obwody ponad tolerancję skrzynki xdrive i łożyska dostały po dupie.

Teraz huczy. Nie wiadomo na czym i jak to auto jeździło przez te 96 tysiecy.

Opublikowano

Nie napisałem że wył jak go kupiłem. Ponadto jest luz na wale w miejscu gdzie wchodzi do vtg. Jeśli chodzi o opony to kupiłem na letnich Pirelli Scorion i jak ja go odbierałem ciśnienia były ok a na zimę kupiłem Hankook, pytanie czy tam gdzie je wymieniali dobrze wyważyli itp , natomiast zrobiłem od tego czasu max 3kkm.

Jeszcze żeby było śmieszniej czujnik poziomowania zawieszenia szwankuje i wczoraj opadła lewa strona... jestem od miesiąca na L4 I nie byłem w stanie jeździć autem i go chyba główny problem :)

Opublikowano
Jeśli kupiłeś w ASO to się zwróć do nich. Sprawę wycia powinni ogarnąć za friko.
Opublikowano
Jeszcze kwestia opon może wchodzić w grę. Nie tyle, że same opony wyją, ale auto mogło jeździć na niehomologowanych/nierówno pompowanych = rozjechały się obwody ponad tolerancję skrzynki xdrive i łożyska dostały po dupie.

Teraz huczy. Nie wiadomo na czym i jak to auto jeździło przez te 96 tysiecy.

 


Ale pier**dołyy opowiadasz bo ta homologacja czyli w (99,9% tylko dodatkowy znaczek na oponie ) tak namieszala w xdrive (bo on taki glupi) ze wyje :D Panie kochany dej Pan spokoj. Ludzie zmieniaja felgi na 3-4 cale weicej szerzej inne opony nawet znajda sie tacy co robia negawy a ty myslisz ze honologacja ma takie znaczenie.


Homologacja opon to zysk dla sprzedawcow i ewetulanie pretekst dla ubezpieczycieli a i tak nie do konca.


Felgi bmw robi np borbet i co jak zalozysz borbet bez homologacji to xdrive tez szalej ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tomasztola, to potestuj na sobie jak X-drive znosi inne obwody :lol: :lol:

opony w tym samym rozmiarze, na tej samej feldze ale z innych firm mogą mieć różnicę na średnicy 1cm (mam porównanie pomiędzy continental i goodyear - oba komplety nowe)

o ile zakładasz 4x taką samą oponę na 4x taką samą felgę to nie jest potrzebna homologacja opon. Ale przy ogumieniu mieszanym jest ryzyko - przy różnicy w obwodach system będzie dopinał napęd tak długo, aż nie będzie różnicy w prędkościach między kołami - ale jak masz nierówne opony to nigdy nie nastąpi tylko będziesz katował skrzynkę x-drive. Chyba jaśniej się nie da :D

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Nie źle zrozumiałeś tylko nie czytasz w ogóle i zanim pomyślisz piszesz. Napisałem wyraźnie o obwodach, kto się trochę interesuje tematem wie jaki mają wpływ na skrzynkę drive i co robią z łożyskami skrzynki.

Twoje auto i robisz z nim co chcesz. Zrób sobie różnicę w obwodach kół i śmigaj skoro jesteś pewien.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.