Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pewien problem ze wskazaniami temperatury spalin za chłodnicą EGR.

Niezależnie od tego czy silnik jest ciepły, czy zimny, czy pracuje czy nie, to czujnik temperatury cały czas wskazuje wartość 40.96C.

Wymontowałem czujnik i podłączyłem pod miernik, zimny wskazywał rezystancję na poziomie 20kOhm podgrzany schodził do kilkuset Ohm – więc reaguje na temperaturę.

Na wtyczce napięcie 5V, po podłączeniu czujnika wartość spada na wtyczce do ~4.8-4.9V gdy podgrzałem czujnik to napięcie spadało o kilka V więc chyba wszystko OK z czujnikiem.

Dlaczego w takim razie jest cały czas przyjęta przez ECU jakaś zastępcza temperatura 40.96C?

Na problem zwróciłem uwagę gdy uszkodzony został wężyk podciśnienia dochodzący do zaworu sterującego gruszką EGR – wtedy wyskoczył jakiś tam błąd, ale wężyk został na razie prowizorycznie zaklajstrowany i gruszka pracuje po odpaleniu silnika, więc chyba teraz nie ma to wpływu na temperaturę spalin za EGR. Teraz nie ma też żadnych błędów, silnik pracuje ok, ale spalin temperatura (za EGR) jest stała. Do tego cały czas wartość zerową ma: Aktualny stosunek taktowania nastawnika AGR niskiego ciśnienia -0%.

Zmienia się tylko: Aktualny stosunek taktowania nastawnika recyrkulacji spalin.

tak to wygląda:

ccf1d365afbb.png


ECU widzi wypięcie czujnika temperatury (wyskoczył wtedy błąd zakresu pomiaru) więc komunikacja jest.

Jeśli czujnik ma zaburzony zakres pracy (rezystancję o rząd wielkości inną od wymaganej), to czy wtedy nie powinien pojawić się błąd w ECU?

Czy ktoś z forumowiczów wie jakie powinien mieć prawidłowe rezystancje ten czujnik?



Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym? Chciałbym to jakoś naprawić, no chyba że tak ma być, ale w to wątpię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie jakiś ultra magik ustawił stałe wartości.. klasyk

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Jeśli tak, to zrobione to zostało jeszcze w Niemczech, auto sprowadzałem osobiście i kupiłem je od pierwszego właściciela (privat). Mam rozumieć, że jest to sposób na komputerowe ominięcie EGR-a?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.