Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć wam.

Zacytuję instrukcje jednego z użytkowników:


"Oryginalnie moduł przyczepki montowany jest po prawej stronie koła zapasowego. Ma jedno złącze 20pinowe.


Opis pinów:

1 - stop przyczepa 54A pin6 (czarny/biały)

2 - wsteczny przyczepa RSA pin8 (żółty/niebieski)

3 - przeciwmgielne przyczepa 55A pin2 (żółty/czerwony)

4 - lewe pozycyjne przyczepa 58AL pin7 (szary/czarny)

5 - prawy kierunkowskaz przyczepa 49AR pin4 (niebieski/żółty)

6 - prawe pozycyjne przyczepa 58AR pin5 (żółty/czerwony)

7 - lewy kierunkowskaz przyczepa 49AL pin1 (niebieski/czerwony)

8 - zasilanie, bezpiecznik F103 (czerwony)

9 - prawy stop (czarny/niebieski)

10 - tylny prawy kierunkowskaz (niebieski/brązowy)

11 - tylne lewe pozycyjne (szary/fioletowy)

12 - tylny lewy kierunkowskaz (niebieski/zielony)

13 - interfejs AHM/LM, moduł świateł (niebieski/brązowy/żółty)

14 - tylne prawe pozycyjne (szary/biały)

15 - masa (brązowy)


Do przyczepki idą:

- piny 1-7 z modułu oraz

- zasilanie, bezpiecznik F59 na przyczepa pin9 (czerwony/niebieski)

- masa na przyczepa pin13 (brązowy)


Piny 9,10,14 modułu podłączamy do tylnej prawej lampy

Piny 11,12 podłączamy do tylnej lewej lampy

Pin 13 podłączamy do modułu świateł (LCM), czarne złącze 54pinowe, pin34


Teraz trochę teorii.

Moduł przyczepki włącza i wyłącza lampy przyczepki oraz je monitoruje, czy nie są przepalone.

Informację o włączeniu kierunkowskazów, pozycyjnych i stopu otrzymuje z tylnych lamp auta.

Moduł przyczepki połączony jest (pinem13) z modułem świateł. Przewodem tym odbywa się cyfrowa transmisja. Połączenie to służy do:

- włączania lampy przeciwmgielnej przyczepki

- włączania lampy wstecznego przyczepki

- przesyłania info o spalonych żarówkach przyczepki

Próba komunikacji pomiędzy modułem przyczepki a modułem świateł odbywa się przy każdym przekręceniu kluczyków. Jeśli moduł świateł choć raz zobaczy moduł przyczepki a potem połaczenie to przerwiemy (np. odłączymy moduł przyczepki) to w pamięci modułu świateł zostanie zapisany błąd"

Edytowane przez fast-bmw
Opublikowano

A teraz pytania:

Moduł haka jest dokładany.

A podłączony pod światła i pod duży moduł z auta, chodzi o ten nad akumulatorem?

I jeśli w instrukcji była mowa że 3piny podobna się w jeden tzn że należy je zmostkować ?

Np: piny 9,10,14 modułu podłączamy do tylnej prawej lampy, czyli z tych trzech miejsc wpinamy się w jeden punkt do lampy...?

Opublikowano
Aha i gdzieś była mowa o podłączeniu pod moduł komfortu który jest pod nogami pasażera. Jedni piszą że jest doprowadzony kabel do tyłu inni że nie. Jak go znaleźć?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To są schematy pod rocznik 2000.09


Moduł haka


Screen-Shot070.jpg


Gniazdo przyczepy


Screen-Shot072.jpg


Schemat podłączenia, w całości i podzielony żeby było lepiej widać


Screen-Shot071.jpg


Screen-Shot073.jpg


Screen-Shot074.jpg



Nie widzę tam żadnego przewodu który idzie do modułu komfortu. Te trzy przewody idą do jednej lampy (9, 10,14), ale pod różne piny.



A to starsze modele


Screen-Shot070.jpg


Screen-Shot071.jpg

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Czyli bezpośrednio do modułu komfortu pod nogami pasażera nie idzie z haka żaden przewód? Wszystko łączone z tyłu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do modułu komfortu nie, tylko do modułu świateł LCM.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moduł świateł jest w słupku od strony pasażera ,pod schowkiem przy nogach.


Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Moduł świateł jest w słupku od strony pasażera ,pod schowkiem przy nogach.

Mój błąd. No to ten moduł miałem na myśli. To z niego należy przeciągnąć przewód/przewody na tył. Tak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bezpieczniki.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Więc z modułu LCM tego przy nogach pasażera ile przewodów należy pociągnąć na tył? I puścić go w progu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeden przewód do czarnej wtyczki 54 pinowej, do pinu nr 35. Bardzo możliwe że może być w bagażniku, po to żeby nie było problemu z dołożeniem haka.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Jeden przewód do czarnej wtyczki 54 pinowej, do pinu nr 35. Bardzo możliwe że może być w bagażniku, po to żeby nie było problemu z dołożeniem haka.

A "jeśli cudem " ten przewód będzie w bagażniku to jak go poznać? Będzie luzem czy pod coś podpięty, zahaczony itp?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw zajrzyj do modułu świateł, jeżeli jest przewod na pinie 35 to znaczy że biegnie do bagaznika i trzeba szukac wolnego przewodu w tym kolorze przy wtyczkach lamp albo z tylu bagażnika na dole jak koło zapasowe, ale to tylko moje przypuszczenia. Najpierw sprawdź a zaoszczedzisz czas na darmowe szukanie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Najpierw zajrzyj do modułu świateł, jeżeli jest przewod na pinie 35 to znaczy że biegnie do bagaznika i trzeba szukac wolnego przewodu w tym kolorze przy wtyczkach lamp albo z tylu bagażnika na dole jak koło zapasowe, ale to tylko moje przypuszczenia. Najpierw sprawdź a zaoszczedzisz czas na darmowe szukanie.

Pin 35 w module przy nogach. A jak jest wolny to z tego miejsca należy poprowadzić przewód na tył, zgadza się?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.