Skocz do zawartości

Centralny zamek nie zamyka drzwi


Dawis99636

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z lewymi tylnymi drzwiami nie zamykają się z centralnego zamka, chciałem zapytać co może być przyczyną, co sprawdzić po kolei aby to naprawić

Tylko te drzwi nie zamykają? A pozostałe chodzą?

To należało by w tym przypadku pierwsze co sprawdzić wiązkę kabli idących do niesprawnych drzwi. W miejscach łączenia elementów pracujących takich jak drzwi lub klapa bagażnika lubią się kable łamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wiązka będzie ok to sam zamek będzie obiektem zainteresowania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
co może być przyczyną,

Siłownik zamka. Były już wcześniej jakieś symptomy ? Zawsze zamykał/otwierał ?

 

co sprawdzić po kolei aby to naprawić

Lewe tylne drzwi to nie są te, które się często używa więc kable ja bym pominął choć oczywiście coś mogło zgnić ze starości, zalania, itp. Wykluczenie siłownika bez podmiany na nowy (nie na inny używany) jest prawie niemożliwe. Sprawdź jeszcze na pracującym silniku. Jakie masz napięcie ładowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napięcie w instalacji. Zużyty silniczek w siłowniku zwalnia i nie ma siły przerzucić rygla. Będzie nadal chodził, ale zamek już nie działa. Jak rozładowałem akumulator do 12V to jeden siłownik przestał zamykać. Ożył po podłączeniu prostownika i działa nadal. Zwróć uwagę, że przy otwieraniu/zamykaniu rygle nie reagują idealnie w tym samym czasie. Oczywiście to nie reguła, że w ten sposób każdy zmartwychwstanie.


Długo nie mogłem rozkminić jak te siłowniki działają, konstrukcja jest co najmniej dziwna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie w instalacji. Zużyty silniczek w siłowniku zwalnia i nie ma siły przerzucić rygla. Będzie nadal chodził, ale zamek już nie działa. Jak rozładowałem akumulator do 12V to jeden siłownik przestał zamykać. Ożył po podłączeniu prostownika i działa nadal. Zwróć uwagę, że przy otwieraniu/zamykaniu rygle nie reagują idealnie w tym samym czasie. Oczywiście to nie reguła, że w ten sposób każdy zmartwychwstanie.


Długo nie mogłem rozkminić jak te siłowniki działają, konstrukcja jest co najmniej dziwna.

Żona w oplu ma tak że jak aku słabe to jedne z tylnych drzwi wogole się nie otwiera. Jak podładuje akumulator, to ten sam zamek działa jak pozostałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może moduł komfortu zamka centralnego wysyła każdorazowo przy otwieraniu lub zamykaniu drzwi pewną ilość energii do zasilania całego układu a w przypadku słabszego akumulatora, energia dociera gdzieś za późno lub w którymś zamku jej poprostu zabraknie. (?)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ładowanie takie może być pod obciążeniem. U mnie w dwóch autach nigdy nie przekracza 14,1V. Nadal stawiam na siłownik. W E36 też miałem takie objawy, dwa razy siłowniki wymieniałem w tych samych drzwiach na używane i po pół roku był ten sam efekt. Na nowym SKV jeździłem do końca. W E39 też założyłem SKV i działa drugi rok. Teoretycznie można by wymienić sam silniczek jeśli znajdziesz taki u Chińczyka i lubisz rzeźbiarstwo ;) Nie wiem jak z ceną czy warto. Pozostałe elementy tam się nie psują, a rozebrałem takich siłowników kilka sztuk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak pisałem - silnik zaczyna kręcić się wolniej i nie ma siły rozpędu, żeby przerzucić rygiel w określonym czasie. Nie rozbierałem silniczka więc nie wiem w czym problem. Być może szczotki się upalają, albo komutator wyciera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem - silnik zaczyna kręcić się wolniej i nie ma siły rozpędu, żeby przerzucić rygiel w określonym czasie. Nie rozbierałem silniczka więc nie wiem w czym problem. Być może szczotki się upalają, albo komutator wyciera.

Racja. Przykładowo przy otwieraniu Impuls elektryczny jest podawany na silniki w pewnym ułamku czasu. I ten silnik który kręci najwolniej nie zdąży podnieść rygla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.