Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ostatni borykam sie z takim problemem w bmw f30 318d mianowice przy przyśpieszaniu nastepuje ten błąd NAPĘD jedz wolno pełna moc nie dostępna a więc po podłaczeniu pod kompa wyskakuje ze nastawnik ok kupiłem drugi i jest to smo tzn zero reakcji nastawnika nie uruchamia sie w lewo,prawo,a wiec potechałem z turbiną do sprawdzenia i okazało sie ze turbina sprawna czy moze to być wina czujnika podciśnienia spalin,dpf?dosam ze wszystkoe przeeody od nastawnika są ok wtyczki i bezpieczniki tez co moze być przyczyną co jeszcze sprawdzic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jaki to był kod błędu?

Jaki masz silnik, .....N47.... czy .....B47..... ?

Opublikowano
Kod błędu nie pamiętam bo to u mechanika sprawdzałem,a silnik to n47 ,dzisiaj sprawdzałem na uruchomionym silniku nastawnik turbiny to od czasu do czasu sie poruszy tak stoi w miejscu
Opublikowano
Widze nikt nie pomoże w temacie,jeszcze zauważyłem gdy po wł.zalponu sterownik powinien wykonać test w lewo i prawo czyli wróćić na swoją pozycje a tu tylko sterownik turbiny tylko lekko drgnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na yt jest mnóstwo filmików jak zachowuje się nastawnik turbo w N47 ale chyba dużo łatwiej jest użyć interfejs diagnostyczny i wymusić pozycję.

No i wraca pytanie jaki jest kod błędu.

Zamiast zebrać podstawowe informacje to jeździsz i wydajesz kasę w ciemno.

spacer.png

Opublikowano
Nr błedu nie znam ale cos jest nie tak z doładowaniem turbiny,moze to być czujnik doładowania i gdzie on sie znajduje
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie uporałem sie z problemem,zostawiłem u mechanika co robi bmw padło cos w sterowniku silnika,który został naprawiony w kosztach 1500zl,plus robota mechanika ogólnie wyszło 2tyś.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gratulacje kolego....

Fajnie by było abyś podał kod błędu. Takie doświadczenie dotyczące tej awarii będzie dla potomnych. W tym momencie nie wiadomo praktycznie nic.

Nikt z nas nie może ocenić tej naprawy ponieważ nie wiemy co było jej przyczyną? To ,że mechanik oznajmił ci ,że winowajcą jest komputer auta można traktować nie do końca poważnie?


Fajnie by było abyś uzupełnił swój post w większą ilość danych....


Pozdrawiam...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to super.

Oczekujesz od nas pomocy a sam nie odwzajemniasz tego .

Gratuluję podejścia....... :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

znając polskie reala to wyglądało tak:


Mechanik patrzy, "inwestyguje" i dochodzi do wniosku.. o czujnik padł. Wymienia i działa. No ale... kurde. Za mało. Woła młodego i mówi - weź poskakaj przy tym aucie, potestuj no i w ogóle. Następnego dnia dzwoni, że auto do odbioru z fakturką na 2000 PLN z wpisem, że coś tam padło w sterowniku no ale naprawiliśmy :D Jak to sprawdzić jako klient? Nie sprawdzisz :)

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć wszystkim.

Borykam się z podobnym problemem. Ten sam komunikat " awaria napędu, pełna moc silnika niedostępna " ...

Pod komputerem diagnoza najpierw DPF, potem okazało się jeszcze, że turbina jest nieszczelna.

DPF specjalistycznie wyczyszczony, turbina pod regeneracji, wymiana EGR na akcji serwisowej wykonana. Komunikat dalej się pojawia, potrafi zapalić się check, potem zniknąć po jakimś czasie i pojawia się znowu. Samochód nie traci mocy, przyspiesza normalnie ( przed diagnozą również jeździł normalnie ), niby układ jest szczelny.

Błędy z komputera aktualne i te przed w/w regeneracjami i dpf i turbiny te same - 28DE00, 28EC00, 290900 - wszystkie od czujnika ciśnienia spalin przed turbiną. Czujnik do wymiany ?

Może ktoś coś doradzi, miał podobny problem ?

F31 318D 2016r. manual, bez xdrive, przebieg 144k.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

290900........








Opis kodu usterki

Zmierzona masa powietrza jest za duża w porównaniu z obliczoną masą powietrza.

Warunki kodów usterek


Warunek czasowy błędu

Usterka jest wpisywana, jeśli trwa dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 5000 ms


Plan serwisowy

Sprawdź następujące możliwe przyczyny usterek:

1. Uszkodzony filtr powietrza.

Uwaga: Od września 2011 r. dla N57D30O1 i N57D30T1 montowano wkłady filtra powietrza o zwiększonych tolerancjach, co może powodować, że mierzona masa powietrza wydaje się zbyt wysoka, co prowadzi do tej usterki. Uszkodzone elementy filtra powietrza mają grubą szarą włókninę. Te elementy filtra powietrza należy wymienić na nowy element filtra (cienka biała włóknina).

2. Nieszczelna rura obejściowa chłodnicy EGR (rura może być pęknięta).

3. Zatkana chłodnica układu recyrkulacji spalin.

4. Uszkodzony czujnik temperatury powietrza doładowującego (wyświetla zbyt wysokie wartości, przeważnie bez wpisu błędu).

5. Uszkodzony czujnik ciśnienia spalin przed turbiną (w połączeniu z kodami usterek 27B900 i/lub 4C83 i/lub 28DE00 i/lub 4990).

6. Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania.

7. Wycieki w układzie masy powietrza:

Za sprężarką (w połączeniu z usterkami 241200 lub 4674 i/lub 241300 lub 4679).

Usterka może również wystąpić w połączeniu z odchyleniami regulacji ciśnienia doładowania. Takie kombinacje są oznaką, że przyczyną są nieszczelności w układzie masy powietrza za sprężarką.

Plamy oleju są oznaką wycieków.

Sprawdź, czy pierścienie uszczelniające na przewodach powietrza doładowującego nie są odwinięte lub ich brakuje!

8. Zawór recyrkulacji spalin zacina się w pozycji zamkniętej (w połączeniu z usterkami 272E00 lub 4C9E i/lub 255B00 lub 40D4) lub nie zamyka się prawidłowo.


Wpływ usterki

Usterka może powodować wysokie zużycie paliwa i szarpanie.


Uwagi serwisowe

- Sprawdzić system czujników pod kątem usterek. W tym przypadku należy sprawdzić w szczególności czujnik temperatury powietrza doładowującego na wyświetlaczu pod kątem wiarygodnych wartości. Przez pewien czas instalowano czujniki, które pokazywały zbyt wysokie temperatury.

- Sprawdzić występowanie usterki z innymi usterkami.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie wydechowym należy wykonać następującą czynność serwisową: Usuń adaptacje układu wydechowego.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie mas powietrza należy wykonać następującą czynność serwisową: Usuń adaptacje układu mas powietrza.

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą czynność serwisową: Usunąć adaptacje układu masy powietrza.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety…

Czujnik ciśnienia spalin wymieniony na nowy, problem dalej jest.

Ten sam komunikat wyświetla się dalej… te same kody błędów pokazuje komputer, co robić ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.