Skocz do zawartości

BMW e39 523i Problem z odpaleniem po zabawie PaSoftem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Panowie potrzebuję pilnej pomocy.. Opowiem od początku jak temat wygląda. Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E39 523i steptronic sedan 1998r. od ponad roku i od początku przeszkadzały mi martwe piksele na wyświetlaczu więc potanowiłem wymienić cały zestaw wskaźników, kupiłem używany bez martwych pikseli z tego samego roku produkcji co mój pojazd aby nie było jaj ze zmianą przebiegu. Podłączyłem się PaSoftem probówałem zgodnie z poradnikami zmienić przebieg na właściwy (mój ma 365tys+ a na zestawie wskaźników poniżej 300tys.) 10lutego mam przegląd i muszę doprowadzić temat do końca ale to najmniejszy problem w tym wszystkim. Zacząłem bawić sie PaSoftem bo nie zgadzał się przebieg w EWS z faktycznym zapisanym w LCM więc w IKE i EWS są aktualnie złe przebiegi (w IKE jest też zły VIN). Próbowałem według poradników sam sobie poradzić ale niestety zawsze napotykałem jakiś problem po drodze i nic z tego nie wyszło finalnie nie mogę odpalić silnika.. xD W poniedziałek muszę jechać do pracy mam 30km w jedną stronę.. Czy jest ktoś kto był by mi w stanie pomóc ogarnąć wszystkie problemy o których pisałem wyżej? Temat da się załatwić Teamviewerem i Whatsapem. Dysponuję wszystkim co potrzeba poza wiedzą jak się obchodzić z PaSoftem. Zapłacę oczywiście. PS. Mieszkam za granicą więc to dodatkowa przeszkoda. Proszę darować sobie zbędne komentarze proszę o realną pomoc. Pozdrawiam wszystkich :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pasoftem co najwyżej możesz ubić moduł ews. Zresztą w liczniku też nie zmienisz ani numeru vin ani przebiegu jesli licznik jest na pamieci typu 93S56 , 93S66 czy nowszej. Jedyne co cie ratuje to sprawdzić czy przejdzie synchronizacje ews dme. Jesli to nie zadziala, to zostaje usunięcie ews z dme, bo dorobienie modulu ews za granicą to raczej spory wydatek.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wyżej, podepnij się inpą połącz z silnikiem i daj synchronizację EWS.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Próbowałem ale nic z tego nie wyszło. W INPie opcji mojego silnika nie ma opcji synchronizacji EWS z DME w innych są. W takim razie jak usunąć EWS ? Wiem co zrobiłem nie tak. Przestawiłem opcję w PsSofcie że EWS nie ma komunikacji K-BUS i nie da się tej opcji cofnąć jest na szaro. Komunikat z Inpy po niemiecku: Freischaltung ueber K-BUS nich moeglich
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjmij moduł ews z auta i podłącz pasofta bezpośrednio do modułu ews. Oczywiście trzeba podać zasilanie na interfejs i moduł ews oraz połączyć komunikację. Daj fotę jaki masz typ ews.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Moduł mam już wyjęty. Jeśli możesz podeślij info w jaki sposób mam połączyć ze sobą przewody

Może to głupio zabrzmi ale jak wstawić zdjęcia? Jestem nowym użytkownikiem :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Np tu

https://imgbb.com/


potem klikasz na fotę i wstawiasz link full size BBCode. Potrzebny jest widok wtyku ilu pinowy.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Kawałek wiązki z gniazdem OBD mam brakuje mi tylko wtyczki do modułu EWS ale wyjąłem płytkę z obudowy i mogę się wlutować pod konkretne punkty

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest ews 3


pin 9 masa

pin 10 i 11 plus 12V

pin 13 Kline do pinu nr 7 Interfejsu pasoft



Interfejs pasoft

pin 16 12V

pin 4 i 5 masa ( jak w gnieździe obd będziesz miał tylko jedną masę to podaj tylko tam)

pin 7 Kline


Piny masz opisane jak zajrzysz do gniazd.


Podłącz to w ten sposób i wtedy spróbuj pasoftem zmienić opcję łączności na Kbus.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Super bardzo dziękuję ^^ Dziś po pracy zmontuję wszystko jak napisałeś i dam odpowiedź czy operacja się powiodła :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miejmy nadzieję że zadziała, forumowicz szumrak w ten sposób postawił na nogi moduł airbag, także przetestował ten sposób :D .
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamiast pasofta podepnij kabelek od inpy i zobacz czy inpą się polaczysz

Całe podłączenie dokładnie w ten sam sposób.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
W PaSofcie jest opcja wyczyszczenia EWS zwierając chyba piny 4 i 8 jeśli dobrze pamiętam czym to będzie skutkowało? Może czyszczenie przywróci moduł do ustawień domyślnych?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze bym sprawdził dla pinu 8 w interfejsie bo nie wiem czy masz zwykły czy K-dcan.


Jeszcze jedno, skrzynia automat czy manual, jak automat to podaj dodatkowo 12V na pin 6 modułu ews.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie czyść go jak nie masz kopii. Wszystko stracisz bezpowrotnie. Nie wiem jak z tym ewsem do końca jest czy da się całkiem komunikację wyłączyć czy tylko zmienić na inną. W airbag można zmienić z k-bus na tx i wtedy rozwiązaniem jest to co Piotr napisał. Najlepszą opcją będzie softwarowe usunięcie ews.


Jak jest ews w aucie to pasoft lub inpą się z nim łączy?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Skrzynia automatyczna opisana jako steptronic nie zwykły automat. W pojeździe łączy się bez problemu z modułem EWS ale pokazuje że coś jest nie tak z komunikacją EWS z DME ale to wiemy dlaczego ;p Jak wrócę z pracy zrobię screeny wszystkich możliwych komunikatów i jak wykonałem podłączenie na stole. Dzięki za zaangażowanie Panowie ogromny szacun za chęć aktywnej pomocy :cool2: Ostatecznie jeśli się nie uda to jak najbardziej jestem za tym aby usunąć EWS abym tylko mógł uruchomić samochod I normalnie z niego korzystać :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli coś w stylu Error Ecu Rejected to modul wysypany, i nic mu nie zrobisz.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak łączy się w aucie to spróbuj przepuścić pustym plikiem przez NCS. Nastepnie poszukaj żeby zrobić synchronizację, jak w twoim modelu nie ma to zobacz inny model BMW z tym samym sterownikiem silnika i zbliżony rocznikowo.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.