Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, zauważyłem w swoim bmw, że nawet po dłuższej jeździe wskaźnik temperatury oleju praktycznie nie podnosi się z 70 stopni Celcjusza. Zakładam, że opcje są dwie: niesprawny czujnik temperatury oleju lub walnięty termostat i cały czas jest otwarty przez co silnik się nie dogrzewa. Bardziej skłaniał bym się w kierunku czujnika temperatury oleju, gdyż ogrzewanie jest i to całkiem szybko po odpaleniu (mamy zime aktualnie tak dla przypomnienia).

Druga sprawa: Czy to możliwe, że przez błędne odczyty czujnika temperatury oleju, auto jeździ ciągle na bogatej mieszance paliwowej? Bo aktualne spalanie w jeździe po mieście (gaz tylko muskam dużym paluszkiem u nogi) wynoski około 18L/100km. Rozumiem że to jest spory silnik i on będzie palił, ale spodziewałbym się raczej wyniku w okolicach 13L/100Km.

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kilka niuansów.. masz 325i więc wnioskuję n53.


Dla przykładu u mnie jazda po mieście +150tys mieszkańców i wieczne korki = 11l, a mam mocniejszy silnik od Ciebie i większy.. wnioski są 2 :


na 100% uwalony nox i jeździ ciągle w trybie homogenicznym

na 99% leją Ci wtryski, niska temp oleju i zapewne też płynu chłodniczego (ciepłe powietrze leci już przy 50 st wody) może być związana z uwalonym termostatem/lejącymi wtryskami i związanym z tym trybem awaryjnym.



radzę szybko się wziąć za diagnostykę i naprawę pojazdu, zajechanych n53 zaczyna przybywać.



ps: 2,5l (n53b25) to nie jest spory silnik, nie wiem czegoś Ty się najadł :) chyba, że masz 3.0 - ale to nadal nie jest jakiś ogrom :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Kolega ma na profilu podany rok samochodu 2007, więc obstawiałbym raczej n52. Poza tym wersja 325i z n53 to 3.0 nie 2.5
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N53 było już w 2007

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno E60, musiałbym zobaczyć, czy w e90 też

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Sorki, nie sprecyzowałem. Oznaczenie silnika to n52k. Dodatkowo do pracy mam zaledwie 5km, więc to też może ma wpływ na zwiększone spalanie. Na pewno podepnę go do kompa i sprawdzę czy wywala jakieś błędy. Jakieś inne pomysły jak to sprawdzić? Z tego co wiem to n52k nie posiada NOXa.

I czy odczyt temperatury silnika przez sterownik, odbywa się za pomocą czujnika temp oleju czy w inny sposób, i czy na tej podstawie on ustala ile paliwa ma dostawać. Przyznam że zauważyłem, iż chmurka z rury jest dość wyraźna ale też bez przesady.

Dzięki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie masz noxa ;-) niemniej jednak spalanie znacznie za wysokie.. jak mieszkasz w Krk to i tak maks 13 powinno być

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Jeszcze takie jedno pytanie. Czujnik temperatury płynu chłodniczego znajduje się na przedzie silnika, tuż pod filtrem oleju. Natomiast gdzie znajduje się czujnik temperatury oleju? Nie mogę znaleźć żadnej informacji na ten temat.

Silnik: n52nb25


EDit:

Okej, jednak znalazłem. Czujnik temperatury oleju znajduje się w czujniku poziomu oleju

Opublikowano

Włącz temperature wody na zegarach i sprawdzisz termostat wody.


To że przez 5km nie osiągasz 70st na oleju, to mnie raczej nie dziwi. Moje N54 70st oleju osiąga po około 30min, w mróz dojdzie do 100 -110 i tak stoi, no w zimę jechałem dalej może z pare razy i bez pałowania.


Jak kiedyś wybrałem się N54 do pracy niecałe 3km przy -6, to średnie spalanie w dwie strony 28l/100, ciepłe powietrze leci - nie wiem czy z wody, czy jest tam jakiś elektryczny element w nagrzewnicy.


Nie wiem czy w N52/N53 jest termostat oleju, pewnie jeśli nie ma chłodnicy oleju to nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć, zacząłbym od sprawdzenia czy w sterowniku silnika nie ma żadnych błędów (to że nie świeci check to nie znaczy, że nie ma błędów).

Jeśli nie ma to sprawdzić rzeczywiście temperaturę wody czy termostaty działają.

Wtedy podjechałbym jeszcze na stacje diagnostyczną zmierzyć lambdę, bo jeśli jest bogata to sondy już są do wymiany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@saico


Jeśli na przeglądzie wychodzi bogata lambda , a raczej wystrzelone wartości HC to do wymiany są najprawdopodobniej katy, a nie sonda.. poprawność pracy sondy to sprawdzenie jej rezystancji m.in.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie wychodziła bogata lambda na analizatorze, a jak się później okazało problemem była sonda, a właściwie błędne odczyty z sondy (nieszczelność wydechu przy sondzie).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.