Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
I taka to elegancka dokładka na dach. Nieprawdaż że ładnie się prezentuje? Wariant największy 520 litrów

 

bccbc904ac680.jpg

 

520 litrów to fakt, natomiast dobrze pamiętać, że maksymalne dopuszczalne obciążenie dachu to 75kg wliczając w to belki ;)

Opublikowano

Panowie, jak byście rozmieścili stuff w boxie? Box jest trochę dłuższy niż narty. Czy lepiej narty dosunąć max do przodu a z tyłu dać torbę czy lepiej narty max do tyłu a z przodu torba?

Długość boxa 2.35m a długość najdłuższych nart 1.75m więc zostaje trochę jeszcze miejsca z przodu lub z tyłu na torbę z ubraniami (na wysokość od samego spodu boxa do samej góry)

Opublikowano
Panowie, jak byście rozmieścili stuff w boxie? Box jest trochę dłuższy niż narty. Czy lepiej narty dosunąć max do przodu a z tyłu dać torbę czy lepiej narty max do tyłu a z przodu torba?

Długość boxa 2.35m a długość najdłuższych nart 1.75m więc zostaje trochę jeszcze miejsca z przodu lub z tyłu na torbę z ubraniami (na wysokość od samego spodu boxa do samej góry)

 

Ja zawsze staram się bardziej dociążyć przód boksa. Bo tył i tak jest już mocno dociążony przez załadowany bagażnik i pasażerów.

Opublikowano

Zawsze ładujesz tak, aby luz był z tylu. W trakcie hamowania nic nie ma prawa się przesunąć do przodu.


Ja u siebie narty zawsze daję na jedną stronę box’a, potem uzupełniam resztę: buty, dodatkowe bagaże itp. Na samym końcu mocno zaciskam pasami mocującymi.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Czy ktoś przerabiał temat poprzeczek Thule Wingbar Edge? Wyglądaja o niebo lepiej niż te OEMowe ale słyszałem negatywne opinie o nich. Po pierwsze przez to że ten plastikowy adapter do montażu opiera się o dach to łatwo powstają od niego rysy a po drugie zdarza się że skrzypią te belki. Jakie są Wasze doświadczenia? W F30 miałem OEM i sprawdzały się super choć wyglądają bez boxa średnio. W sumie pewnie rzadko będę jeździć z belkami bez boxa to może nie ma się co tym wyglądem tak przejmować.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
1 godzinę temu, adiki napisał(a):

Czy ktoś przerabiał temat poprzeczek Thule Wingbar Edge? Wyglądaja o niebo lepiej niż te OEMowe ale słyszałem negatywne opinie o nich. Po pierwsze przez to że ten plastikowy adapter do montażu opiera się o dach to łatwo powstają od niego rysy a po drugie zdarza się że skrzypią te belki. Jakie są Wasze doświadczenia? W F30 miałem OEM i sprawdzały się super choć wyglądają bez boxa średnio. W sumie pewnie rzadko będę jeździć z belkami bez boxa to może nie ma się co tym wyglądem tak przejmować.

Proponuję Ci zainteresowanie się belkami Whispbar - o profilu poprzecznym skrzydła samolotu - najcichsze na rynku. Kiedyś to była firma australijska, a obecnie wykupili ją Amerykanie i nazywa się YAKIMA. Thule Wingbar pojawiły się po whispbar. Belki są w kolorach srebrnym i czarnym i są lekko zakrzywione (łukowate), co powoduje, że niemal przylegają do dachu. Wyglądają na dachu naprawdę dobrze.

Używam whispbar od mi. 10 lat zmieniając kity. Stopy w kitach są z gumy a nie z plastiku i jak na razie dachu mi nie porysowało. zawsze można dokupić przezroczystą folię samoprzylepną i na czas montażu dodatkowo podkleić.

https://www.yakima.pl/2023/bmw/4series/grancoupe4doorcoupe-151663

https://www.yakima.pl/bagazniki-dachowe/crossbars

Pozdrawiam

Opublikowano

Moge sie wypowiedziec na przykladzie Thule Wingbar Edge Evo w F40? 

Tutaj mozna znalezc zdjecia: 

 

Ja nie slysze zadnego skrzypienia, jedynie szum, zaczyna sie delikatnie od 100 km/h, ale tak naprawde od 120 - 130+ slychac. Tyle, ze wtedy to juz opony run flat zagluszaja wszystko 😄Jezdze z belkami cala zime. W kwestii wizualnej mogly by nieco nizej "siedziec" na dachu. W F40 adapter opierajacy sie o dach jest gumowy i jest to najlepsza opcja, zeBMW przewidzialo otwory montazowe w dachu. 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak u Ciebie ale zdjecia w Twoim wątku się nie wyświetlają i w sumie w każdym innym w którym umieszczane były przed migracją serwerów. Mam kilka zdjęć na których widać różnicę w G20. Ten od BMW nie dotyka dachu bo opiera się elemencie do montażu. Mam też zdjecie rys po używaniu tych belek od Thule mimo zastosowania tej gumy. Mega dziwne.

image.thumb.png.18c0e55dfee9a7e6c7fef84d50ac6d9e.pngIMG_2687.thumb.jpg.dad0f449d016b8837f6ad008509a5a77.jpgPXL_20210524_070355033.thumb.jpg.49e36e71fbbaa2ba12da8aba5a86992a.jpg 

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Podobno kwestia jest różnicy temperatur, pracy samego bagażnika podczas jazdy i faktu przylegania tej gumy do lakieru i dochodzi do "odparzenia". Daj znać jak u Ciebie jakbyś demontował belki. Biorąc to pod uwagę zamawiam jednak belki OEM.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Mam w G21 i złego słowa nie mogę powiedzieć, no ale tutaj mówicie chyba o sedanie i tam jest inny system mocowań...

Leży całkiem nisko (ale na tyle wysoko, że boks nie haczy o płetwę rekina). Na czarnych relingach mocowanie ani guma nie zostawia żadnych śladów, ani "odparzeń". Czy to zimą (testowałem do -36 stopni :)), czy latem. Bardzo fajny jest ten system dokręcania, nie pozwala ścisnąć za mocno (dokręca do pewnego momentu, a potem sobie "tyrka" i przeskakuje, coś jak klucz dynamometryczny).

Ale czy sedan czy kombi, to to, co może być ważne dla niektórych - te plastiki/osłony po bokach zabierają sporo "przestrzeni roboczej". Jeżeli ktoś planuje zapiąć szerokiego boksa i np. bagażnik rowerowy, może nie starczyć miejsca. Wtedy lepiej zainteresować się czymś szerszym, jak np. Thule WingBar Evo

 

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
W dniu 11.03.2024 o 21:51, Godlik napisał(a):

Mam w G21 i złego słowa nie mogę powiedzieć, no ale tutaj mówicie chyba o sedanie i tam jest inny system mocowań...

Leży całkiem nisko (ale na tyle wysoko, że boks nie haczy o płetwę rekina). Na czarnych relingach mocowanie ani guma nie zostawia żadnych śladów, ani "odparzeń". Czy to zimą (testowałem do -36 stopni :)), czy latem. Bardzo fajny jest ten system dokręcania, nie pozwala ścisnąć za mocno (dokręca do pewnego momentu, a potem sobie "tyrka" i przeskakuje, coś jak klucz dynamometryczny).

Ale czy sedan czy kombi, to to, co może być ważne dla niektórych - te plastiki/osłony po bokach zabierają sporo "przestrzeni roboczej". Jeżeli ktoś planuje zapiąć szerokiego boksa i np. bagażnik rowerowy, może nie starczyć miejsca. Wtedy lepiej zainteresować się czymś szerszym, jak np. Thule WingBar Evo

 

Które masz w G21?

Opublikowano (edytowane)

Jak zawsze odwrotnie do sezonu, idzie wiosna to bagaznik zdjety. Ale powod - maly detailing i kilka tripow bez rowerow jeszcze.

Bylo troche syfu, ale nie bylo zadnych rys. Byc moze dlatego, ze nie jezdzilem z duzym obciazeniem i wiekszosc zimy same belki. Ogolnie to jak juz caly zestaw jest zmontowany to demontaz jest bardzo szybki i nie ma sensu wozic tego na dachu. Szkoda bagaznika, spalania i halasu.

 

 

2.thumb.jpg.19dabcc28c3f11defb8d55420233df4f.jpg1.thumb.jpg.933f69720bde04c5e1ec0a63a368de10.jpg3.thumb.jpg.c173e1cdaf07943d1860bb284a5fe304.jpg

 

 

Edytowane przez karlos91
Opublikowano

Ja też mam belki Thule ze stopami Thule jak kolega powyżej - byłem z załadowanym dużym boxem we Włoszech i po powrocie też nie miałem żadnych rys czy cuś. Spokojnie to zdaje egzamin.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.