Skocz do zawartości

Bmw f34 dpf


norek123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, przychodzę po pomoc bo jestem już bezradny w tym temacie i nie wiem co robić.


Chodzi o moje BMW f34 2014 r 169 tys nalotu, od jakiegoś czasu na mmi wyświetla mi błąd napędu po podpięciu kompa (ista) wychodzą błędy:

245700 filtr cząstek stałych za mocno naładowany po skasowaniu wraca po paru minutach

245800 fotę cząstek stałych za mocno naładowany tak samo

258300 czujnik ciśnienia dpf sygnał za wysoki pojawia się raz na czas

25DA00 czujnik ciśnienia spalin przed dpf zwarcie z plusem


Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin mam ten z dwoma wężykami próbowałem wymusić wypalanie ale błędy wracają i przerywa proces.


Mam 54g sadzy

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

245700

Usterka jest wykrywana, gdy obciążenie filtra cząstek stałych jest nadmierne. Usterka jest wykrywana, gdy ciśnienie spalin przekracza wartość graniczną. Wartość graniczna obliczana jest z charakterystyki zależnej od prędkości obrotowej silnika i dawki wtrysku paliwa.

Uwaga:

Ponieważ zbyt duże osady sadzy w filtrze cząstek stałych mogą doprowadzić do przegrzania filtra podczas regeneracji, w przypadku tej usterki jest on blokowany.


Plan serwisowy

1. Sprawdź poziom oleju i częstotliwość wymiany; skorygować poziom oleju lub w razie potrzeby wymienić olej.

2. Sprawdź klapy wirowe.

3. Wykonaj kontrolę ciśnienia spalin.

4. Sprawdź filtr cząstek stałych (kontrola wzrokowa, czy rura wydechowa i wylot filtra cząstek stałych nie są pokryte sadzą).

5. Wykonaj regenerację. Możliwe tylko przy jeździe ze stałą prędkością przez co najmniej 30 min. (Regeneracji nie można zatrzymać za pomocą odpowiedniej funkcji serwisowej dla tej usterki).

6. Sprawdź porty wlotowe i zawory wlotowe pod kątem osadu sadzy. Nadmierne przedostawanie się oleju z układu wentylacji skrzyni korbowej może prowadzić do osadzania się sadzy, zwłaszcza podczas jazdy na krótkich dystansach.




258300

Usterka jest wykrywana, jeśli ciśnienie spalin na filtrze cząstek stałych przekracza górną wartość graniczną.

Górna wartość graniczna: od 850 mbar do 999 mbar (w zależności od wariantu).


Plan serwisowy

1. Sprawdzić połączenia przewodów i wtyczek

(zwłaszcza zasilanie czujnika ciśnienia spalin)

2. Sprawdzić przewód giętki od układu wydechowego do czujnika ciśnienia spalin (sprawdzić czy jest prawidłowo zamocowany, zapiekany i nieszczelny).

3. Sprawdzić filtr cząstek stałych pod kątem uszkodzeń i przeciążeń (przeprowadzić kontrolę ciśnienia spalin za pomocą systemu diagnostycznego).

Jeśli poprzednie kontrole wypadły pomyślnie:

Wymień czujnik ciśnienia spalin.


Uwagi serwisowe

Sprawdź przewód elastyczny do czujnika ciśnienia: uszkodzenia, poprawność montażu i niedrożność.

Jeśli został wymieniony czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych, należy wykonać następującą czynność serwisową: Usuń adaptacje, układ odprowadzania spalin.





25DA00

Monitorowanie czujnika czujnika różnicy ciśnień spalin. Usterka jest wykrywana, gdy nieliniowa wartość czujnika (napięcie) jest większa niż górna wartość graniczna.

Górna wartość graniczna: 4800 mV


Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia

przewodów i wtyczek. 2. Jeśli przewody i złącza wtyczek są w porządku:

Wymień czujnik ciśnienia spalin.


Uwagi serwisowe

Uwaga: Ta usterka może również zostać błędnie zarejestrowana z powodu zbyt wysokiego ciśnienia spalin bez rzeczywistej usterki elektrycznej! Wskazaniem dla tego wzorca jest jednoczesne wystąpienie usterki 4D00/258300 (kod usterki SAE 2455).

Jeżeli został wymieniony czujnik ciśnienia spalin na filtrze cząstek stałych, należy wykonać następującą czynność serwisową: Usuń adaptacje, układ emisji spalin.












https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Zaopatrz się w płatną aplikację BTool ( na Androida ) + adapter bluetooth

Dzięki tej aplikacji będziesz mógł wymuszać samemu wypalanie filtra DPF i kasować błędy gdybyś miał powrót w/w kodów.


Obserwuj w czasie wypalania temperaturę spalin za i przed DPF. Nie powinna przekraczać 700°C. Jeśli przekroczy to najprawdopodobniej wyłączy ci się wypalanie. W tej sytuacji przejedź kawałek trasy tak aby schłodzić w/w temperaturę spalin , skasuj ewentualne kody usterek i ponownie włącz wypalanie DPF . Myślę ,że po którymś razie uda się odmulić filtr DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ista tak samo może wymusić wypalanie, wartości na biegu jałowym jest 98 mbar norma to 35

Przy 2 tys obrotów 293 mbar norma to75

Przy 4 tys obrotów 848 mbar norma 200.


Ograniczyło mi tez moc trochę odczułem to przy wykasowaniu błędu podczas jazdy ale później znowu oslabl. Czyli co mam zrobić z tego co wyżej napisane te plany serwisowe to już zrobiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli robiłeś dłuższą jazdę i nic to nie dało to najprawdopodobniej filtr trzeba oddać do mycia.

Warto by było sprawdzić stan oleju silnikowego?

Na pewno warto by było zrzucić kolektor ssący. Zobaczyć klapki kolektora, sprawdzić stan chlodniczki - czy nie jest zabita sądzą.

Jakie masz mV na sondach lambda gdy auto rozgrzeje się do temperatury roboczej , na biegu jałowym?


Norma na biegu jałowym to do 35mbar

Ja mam zazwyczaj po wypalaniu na biegu jałowym 4mbar - 6 mbar . Przebieg 245kkm.


Odnośnie ISTA...

Jest ok ale lepiej mieć kontrolę DPF z poziomu telefonu. Jest dużo , dużo wygodniej.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A kiedy byłeś na akcji serwisowej.

Od 12.2022 jest nowa akcja na całkiem inną chłodniczkę spalin. Od innego producenta+ delikatne zmiany w wężach od płynu chłodzącego+ osłona akustyczna


Ps.

To moim zdaniem powinieneś reklamować tą akcję serwisową. 400km w jedną stronę nie powinno wpłynąć na tak zły stan DPF. Chyba że masz jakąś awarię, która zalewa ci filtr DPF?

A skąd masz pewność ,że zaczęło się to dziać po serwisie w ASO?



Czy jest na ISO?

Nie wiem , dopytaj autora w prywatnej wiadomości.



Jeszcze jedno , to że masz 400km jazdy to nie oznacza ,że proces wypalania DPF nie zacznie ci się gdy będziesz parkował auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to lipa.

Aż nie możliwe?

A ile masz zrobionych kilometrów od wyjazdu z serwisu?

To tak wygląda jakby włożyli ci inny , zapchany filtr DPF?

Chyba ,że leją ci wtryski albo turbina przepuszcza olej silnikowy.

Musisz podać więcej informacji odnośnie parametrów czy ilości oleju silnikowego ( dolewki czy nadmiar).

Jakie masz korekty na biegu jałowym, po rozgrzaniu auta na wyłączonych odbiornikach ( światła, klimatyzacja itp. )?


Musisz sprawdzić stan łopatek w turbo. Zdjąć kolektor ssący aby co kolwiek zinterpretować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej dolewka litr na 7 tys km tez mnie to niepokoi. Wtryski nie podejrzewałem kiedyś dałem do mechanika mówi ze są ok. Jutro się wezmę za sprawdzanie.

Proszę powiedz mi co mam sprawdzić jak będę rozbierał i jakie wartości sprawdzić na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Olej dolewka litr na 7 tys km tez mnie to niepokoi.

To bardzo duże zużycie jak na N47. Między interwałami co najmniej 2l dolewki. Sprawny ten silnik nie konsumuje oleju, tym bardziej w takiej ilości. Może tym tropem należy pójść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czujnik różnicy ciśnienień HELLA?

Jak dobrze pamiętam wypowiedzi kolegów to narzekali na jego działanie. W tym przypadku proponowany był zazwyczaj OE BMW.


Z poborem oleju u mnie wygląda następująco.

Najczęściej jest ono w granicach do 500ml na 10kkm. Najczęściej występuje gdy wylewałem olej Motyl X-8100.

Przy innych markach nie zauważyłem takiego apetytu, max. do 200ml.

W NewTis jest tabelka , nie pamiętam szczegółów bo jest tego trochę ale podane są informacje kiedy tego oleju może przybywać a kiedy ubywać. Trzeba by było to przeczytać aby samemu ocenić czy przy swoim charakterze użytkowania auta zużycie oleju silnikowego jest w normie?


Moim zdaniem 1L. dolewki oleju na 7kkm nie jest aż tak duże. Z jakimi prędkościami przemieszczasz się po autostradach?



Gdzie ten olej może ginąć???

• Odma może źle pracować i więcej oleju dostaje się do komory spalania. Po zdjęciu kolektora ssącego można to stwierdzić na podstawie konsystencji sadzy. Powinna być jak najbardziej sucha, nie powinna mieć konsystencji podobnej do rozgrzanej przez słońce smoły . Membranę odmy + sprężyna + kapsel zamykający cały element można kupić na Alle...., Koszt od 50,- do 130,- zł


• Zapieczone pierścienie tłoka


• Zużyte turbo , od strony zimnej można to stwierdzić ściągając przewód łączący ja z chłodnicą powietrzna. Od ciepłej strony trzeba by było ściągnąć turbo lub DPF.


• ewentualne wycieki



Ja osobiście oddał bym DPF do chemicznego czyszczenia

Sprawdził luzy na turbo , zdjął kolektor ssący i profilaktycznie wymienił niedrogą membranę odmy.

Na pewno , po tym wszystkim , przyjrzał bym się korektom wtryskiwaczy, działaniu czujnika różnicy ciśnienień .

Dla mnie to jest trochę dziwne , że po tak krótkim czasie od wyjazdu z ASO filtr cząstek stałych uległ zapchaniu po mimo tego , że robisz po 400km ciągłością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Moim zdaniem 1L. dolewki oleju na 7kkm nie jest aż tak duże. Z jakimi prędkościami przemieszczasz się po autostradach?

Nie mam zamiaru się sprzeczać. Ja uważam że nie jest to akceptowalne zużycie oleju i kropki oleju na tylnej klapie dla sprawnego technicznie N47 zalany dobrym (niekoniecznie z najwyższej pułki) olejem nawet przy prędkościach autostradowych i szukałbym przyczyny. Użytkowałem ten silnik przez 9 lat i nawet po długich trasach autostradowych 130-160 km/h wakacyjnych latem w upalne dni np.do Chorwacji,Hiszpanii gdy samochód i silnik był znacznie obciążony 5 osób +max.bagaży, nigdy od wymiany do wymiany nie musiałem dolewać oleju. Max. ubytek po ok.15tys.to ok.200ml. może 300ml. W tamtych czasach również jeździłam na Valvoline Synpower XL-C3 5w30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zostaje turbo i silnik. Zastanawiające i dziwne że te problemy wystąpiły tak nagle 200km po wizycie w ASO. Kontrolowałeś wcześniej bagnetem bo to jest najbardziej miarodajny pomiar czy nie brał oleju ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej oleju nie brał.. małe ilości jak już coś wziął ale od wymiany do wymiany komunikat nigdy się nie zapalił.


Spróbowałem tez tym dpf preparat z wężykiem chmura dymu była coś się działo ale błędy wracają a kompem dalej się nie da wymusić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego...

Sprecyzuj swoje wypowiedzi...



Auto zaczęło mieć problem z DPF ok. 200km od wyjazdu z ASO.

Auto pali 1L oleju silnikowego na 7kkm


Opisz wszystko po kolei od momentu jak kupiłeś auto.

Piszesz ,że takie cyrki zaczęły się po serwisie w ASO.

Analizując wszystkie twoje wypowiedzi można wywnioskować że ten problem zaczął się nie co wcześniej.

Napisz jeszcze raz , podając wszystkie ważne dane, bo jak na tą chwilę nie można nic logicznego powiedzieć. Jedno wyklucza drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wymiany tej chlodniczki w aso zrobiłem 7 tkm po której zaczął się zapłać błąd oleju niski stan, wcześniej przed cała akcja nie dolewalem nic od wymiany do wymiany czyli ok 12 tys km . 200 km po odbiorze auta z akcji serwisowej zapalił sie błąd na mmi ,,napęd,, podłączyłem komp i błędy te co wyżej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tego co piszesz domyślam się że nigdy nie sprawdzałeś dokładnie stanu oleju bagnetem w trakcie eksploatacji i również przed wizytą w ASO. Nie wiesz czy w silniku już wcześniej przed wizytą w ASO nie zaczął obniżać się poziom oleju z jakiegoś powodu. Dolałeś dopiero gdy oleju było tak mało że pojawił się komunika. W ASO powinni sprawdzić stan oleju ale czy sprawdzili tego na 100% nie wiemy. W takiej sytuacji ciężko jednoznacznie stwierdzić kiedy pojawiła się przyczyny tych problemów i czy na pewno problem powstał po wizycie w ASO czy tylko się ujawnił.

Według mnie w tej sytuacji jest za dużo niewiadomych i możliwości przyczyn tych problemu. Obawiam się że bez dokładniej diagnozy u dobrego mechanika raczej nikt na odległość mino dobrych chęci nie będzie w stanie jednoznacznie stwierdzić powód tej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie zwiastuje wam radość wielką!! BMW naprawione zatkany był bardzo dpf czyszczenie chemiczne czujnik robota. BMW ASO wygrało mi opragramowanie w na którym moje auto się dusiło męczyło i nie działało dobrze z moim autem. Wgranie opragromowania czyszczenie dpf czujnik kosztowało 800 zł u mechanika. Zrobiłem 1000 km od naprawy oleju nie bierze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.